Gå til innhold

Filmen "Fritt Vilt" - noe for en (snart) 13 åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på snart 13 ønsker intenst å se denne filmen i dag. Jeg pleier å se filmer jeg mener er på kanten selv, før han får se dem... Men denne gangen rekker jeg det ikke...

Noen som har tips om jeg bør tillate det?

Han er en robust og realistisk fyr, som er "klar" for litt mer ungdommelige filmer. Ringenes herre ol. er forlengst "fortært" og disse kan han omtrent utenat.

Min bekymring nå dreier seg om at de litt voldsomme filmene han har sett tidligere, har dreid seg om fantasiverdener og fantasifigurer. Dette er mer "real life". Vanlige mennesker som dreper hverandre osv??? Eller er det spøkelser eller hva? Er det mye blod og gørr og _virkelig_ jævlige scener?

Understreker igjen at det her er snakk om en robust fyr som ser film med et kritisk øye, men likevel har evnen til å leve seg inn i det han ser. Hadde han ikke vært det hadde jeg ikke vært i tvil en gang... Da hadde det blitt blankt nei! :)

Hjelp!

På forhånd tusen takk for råd!

Skrevet

Egnethet: Voksen

Begrunnelse: Denne skrekkfilmen handler om en vennegjeng som søker ly i et nedlagt høyfjellshotell. Filmen inneholder flere angstskapende scener og skildringer av brutale drap. Den får derfor 15-årdgrense.

Dette tror jeg er noe _kun_ du som mor kan bestemme! Veldig vanskelig for oss som ikke kjenner han, og jeg har heller ikke sett filmen, bare lest litt om den...

Skrevet

Egnethet: Voksen

Begrunnelse: Denne skrekkfilmen handler om en vennegjeng som søker ly i et nedlagt høyfjellshotell. Filmen inneholder flere angstskapende scener og skildringer av brutale drap. Den får derfor 15-årdgrense.

Dette tror jeg er noe _kun_ du som mor kan bestemme! Veldig vanskelig for oss som ikke kjenner han, og jeg har heller ikke sett filmen, bare lest litt om den...

Okei takk for svar. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg kan ta han med meg jeg, så kan holde meg i hånda, for jeg er ikke robust ;o)

Skal på den i morgen, og jeg fatter ikke at jeg sa ja...

Skrevet

Jeg kan ta han med meg jeg, så kan holde meg i hånda, for jeg er ikke robust ;o)

Skal på den i morgen, og jeg fatter ikke at jeg sa ja...

hihi... han fikk ikke lov, men det kan godt hende jeg skal stikke og se den selv i morgen, og så vurdere det derfra. Det var en kompis som skulle dra, og jeg var skikkelig i tvil om min sønn skulle få være med. Kompisen kom tilbake "stolt" over å ha fått lov å se en "for" skummel film. Pappaen (som tok han med)hadde visst sagt at det var i meste laget. Så da er det jo greit nok. :)

Gjest Shira12
Skrevet

hihi... han fikk ikke lov, men det kan godt hende jeg skal stikke og se den selv i morgen, og så vurdere det derfra. Det var en kompis som skulle dra, og jeg var skikkelig i tvil om min sønn skulle få være med. Kompisen kom tilbake "stolt" over å ha fått lov å se en "for" skummel film. Pappaen (som tok han med)hadde visst sagt at det var i meste laget. Så da er det jo greit nok. :)

Jeg er veldig skeptisk til og la de unge få se slike filmer. Men igjen så husker jeg jo at jeg selv synes det var spennendes da. Så det kommer jo an på personen. Jeg elsket slike filmen, søstera mi var livredd.

Men jeg har blitt mer pysete for hvert år ;o)

Det beste er nok at du ser filmen selv først, du kjenner gutten og kan best vurdere.

Skrevet

hm... så den i helga, og venter fortsatt på at han som dreper i filmen skal komme å slå meg i hjel med en ishakke :P skal ikke nekte for at filmen var bra, og at jeg skvatt noen meter opp i været og klamra meg til handa til typen. ellers var den knall!! skal kjøpe den når den kommer på dvd :)

en del brutale drap, og kanskje han ikke får lyst til å dra på fjellet alene med det første... det er nok bare du som kan bedømme om han bør få se den ;) kos deg med filmen :D

ylvali1365381015
Skrevet

sjekk aldersgrensen. er han et år under anbefalt aldersgrense ville jeg ikke latt ham se den. kort og godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...