Gå til innhold

Kan jeg ta med nesedråper på flyet uten sånn pose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forkjøla, og ganske så avhengig av nesespray, og skal ut å fly på søndag.

Må disse nesesprayene pakkes i sånne zip-lock-poser? Hvor får man tak i sånne.

Mvh

Gjest Calóni
Skrevet

Alt flytende må pakkes i sånne poser. Du kan få tak i poser på flyplassen.

Gjest Calóni
Skrevet

Nei, tror ikke det, for er det ikke unntak på babymat og medisiner?

Luftfartstilsynet sier nå til Forbruker.no at medisiner og babymat er unntatt fra de strenge reglene.

http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1491689.ece

Tja...jeg tviler på at nesedråper går innunder "nødvendige medisiner". Jeg vil tro at alt det som skal kvalifisere for å gå utenfor plastposen enten bør følges av en legeattest, eller et småbarn på armen.

Skrevet

Jeg hadde med reseptfrie øyedråer nå på tirsdag. Ingen som sa noe på det. De spurte meg om jeg hadde noe flytende. Jeg fortalte om øyedråpene og de ga meg en pose til å ha dem i.

Skrevet

Tja...jeg tviler på at nesedråper går innunder "nødvendige medisiner". Jeg vil tro at alt det som skal kvalifisere for å gå utenfor plastposen enten bør følges av en legeattest, eller et småbarn på armen.

Hehe - ja en skummel, singel mann med mange babyglass med seg vil vel vekke litt skepsis kanskje? ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe - ja en skummel, singel mann med mange babyglass med seg vil vel vekke litt skepsis kanskje? ;)

Hihi ;)

Det sto i en artikkel en advarsel ment for mannfolk. Om at dersom de hadde med seg brystmelk på flaske til babyen sin, så kan de faktisk risikere å måtte smake på det, så de bør tenke seg om to ganger ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...