Gå til innhold

brownies

Gjest Kan søke også ja

Anbefalte innlegg

Gjest Kan søke også ja
Skrevet

I dag vil jeg ha brownies, men har ingen god oppskrift. Har du en oppskift som du VET gir gode brownies?

Skrevet

De du kjøper ferdig i en liten blå eske i butikken er vanvittig gode.... Gidder ikke lage det selv fra bunnen av jeg.

candyqueen_83
Skrevet

De du kjøper ferdig i en liten blå eske i butikken er vanvittig gode.... Gidder ikke lage det selv fra bunnen av jeg.

Men for en pris :)

Skrevet

Men for en pris :)

Brownies er så mektige at man ikke orker spise mengder uansett. Dessuten er det vel ikke akkurat billig å lage dem selv heller?

Skrevet

Den jeg syns blir best er Toro sin kakemiks i pose. Enkel, billig og vanvittig god. En ekstra neve valnøtter gjør susen!

Skrevet

Smelt 225 g smør og 120 g mørk sjokolade. Rør sammen 4 egg og 400 g sukker, rør i sjokoladesmøret. Bland inn 2,5 dl hvetemel, og en halv boks hakkede valnøtter.

Liten langpanne, 30 min, 175 grader. Supergode.

Ferdig-browniesene til Lillemus er tørre, søte og fæle.

candyqueen_83
Skrevet

Brownies er så mektige at man ikke orker spise mengder uansett. Dessuten er det vel ikke akkurat billig å lage dem selv heller?

er det ikke bare et par egg, litt melk, mel og smør? Alt har man som regel,og man har det en stund om man må kjøpe

candyqueen_83
Skrevet

Den jeg syns blir best er Toro sin kakemiks i pose. Enkel, billig og vanvittig god. En ekstra neve valnøtter gjør susen!

Når jeg prøver meg på den blir den alltid helt steinhard oppa og rundt kantene. Litt innover kaken også. Steker den ikke så lenge som det står heller. Hva gjør jeg galt?

candyqueen_83
Skrevet

er det ikke bare et par egg, litt melk, mel og smør? Alt har man som regel,og man har det en stund om man må kjøpe

Og sukker og kakao selvfølgelig ;)

Skrevet

Når jeg prøver meg på den blir den alltid helt steinhard oppa og rundt kantene. Litt innover kaken også. Steker den ikke så lenge som det står heller. Hva gjør jeg galt?

Sett den litt lavere i ovnen og/eller skru ned varmen. Hver ovn kan være forskjellig

candyqueen_83
Skrevet

Sett den litt lavere i ovnen og/eller skru ned varmen. Hver ovn kan være forskjellig

den har blitt mislykka så mange ganger så det spørs om jeg prøver igjen :P

Skrevet

den har blitt mislykka så mange ganger så det spørs om jeg prøver igjen :P

Mine blir skikkelig fine når jeg gjør det på denne måten. Du kan også legge et bakepapir over forma de siste minuttene. Men et annet triks er å vente noen timer med å spise den. Da får fukten i kaka fordelt seg overalt og du får den litt klissete seige kaka som er så god. :)

Skrevet

Mine blir skikkelig fine når jeg gjør det på denne måten. Du kan også legge et bakepapir over forma de siste minuttene. Men et annet triks er å vente noen timer med å spise den. Da får fukten i kaka fordelt seg overalt og du får den litt klissete seige kaka som er så god. :)

Vente noen timer?! Du er en plageånd.

Skrevet

Vente noen timer?! Du er en plageånd.

hehe, men det er verdt å vente på saftige seige og klisne brownies. Bak dobbel porsjon så kan du kjenne forskjell.

candyqueen_83
Skrevet

Hva slags form bruker du? Forrige gang brukte jeg rund form ca 25 cm. Mulig den er litt for stor?

Skrevet

Hva slags form bruker du? Forrige gang brukte jeg rund form ca 25 cm. Mulig den er litt for stor?

Jeg tror min form er omtrent på den størrelsen. Men prøv å reguler varmen eller høyden i ovnen. Og ikke bruk varmluft.

Skrevet

Smelt 225 g smør og 120 g mørk sjokolade. Rør sammen 4 egg og 400 g sukker, rør i sjokoladesmøret. Bland inn 2,5 dl hvetemel, og en halv boks hakkede valnøtter.

Liten langpanne, 30 min, 175 grader. Supergode.

Ferdig-browniesene til Lillemus er tørre, søte og fæle.

Enig, de ferdig browniesene i blå eske er helt uspiselige!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror min form er omtrent på den størrelsen. Men prøv å reguler varmen eller høyden i ovnen. Og ikke bruk varmluft.

ups. tror jeg har brukt varmluft :P

Skrevet

ups. tror jeg har brukt varmluft :P

Da kan de bli litt tørre ja. Varmlufta trekker ut fuktighet. Prøv med vanlig varme så skal du se du får saftige og gode brownies. :)

candyqueen_83
Skrevet

Da kan de bli litt tørre ja. Varmlufta trekker ut fuktighet. Prøv med vanlig varme så skal du se du får saftige og gode brownies. :)

Det visste jeg ikke .. Takk for tips. Da får jeg kanskje prøve igjen :) Gjelder det alle kaker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...