Gjest Kan søke også ja Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 I dag vil jeg ha brownies, men har ingen god oppskrift. Har du en oppskift som du VET gir gode brownies? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 De du kjøper ferdig i en liten blå eske i butikken er vanvittig gode.... Gidder ikke lage det selv fra bunnen av jeg. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 De du kjøper ferdig i en liten blå eske i butikken er vanvittig gode.... Gidder ikke lage det selv fra bunnen av jeg. Men for en pris 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Men for en pris Brownies er så mektige at man ikke orker spise mengder uansett. Dessuten er det vel ikke akkurat billig å lage dem selv heller? 0 Siter
Osiris Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Den jeg syns blir best er Toro sin kakemiks i pose. Enkel, billig og vanvittig god. En ekstra neve valnøtter gjør susen! 0 Siter
Atene Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Smelt 225 g smør og 120 g mørk sjokolade. Rør sammen 4 egg og 400 g sukker, rør i sjokoladesmøret. Bland inn 2,5 dl hvetemel, og en halv boks hakkede valnøtter. Liten langpanne, 30 min, 175 grader. Supergode. Ferdig-browniesene til Lillemus er tørre, søte og fæle. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Brownies er så mektige at man ikke orker spise mengder uansett. Dessuten er det vel ikke akkurat billig å lage dem selv heller? er det ikke bare et par egg, litt melk, mel og smør? Alt har man som regel,og man har det en stund om man må kjøpe 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Den jeg syns blir best er Toro sin kakemiks i pose. Enkel, billig og vanvittig god. En ekstra neve valnøtter gjør susen! Når jeg prøver meg på den blir den alltid helt steinhard oppa og rundt kantene. Litt innover kaken også. Steker den ikke så lenge som det står heller. Hva gjør jeg galt? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 er det ikke bare et par egg, litt melk, mel og smør? Alt har man som regel,og man har det en stund om man må kjøpe Og sukker og kakao selvfølgelig 0 Siter
Osiris Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Når jeg prøver meg på den blir den alltid helt steinhard oppa og rundt kantene. Litt innover kaken også. Steker den ikke så lenge som det står heller. Hva gjør jeg galt? Sett den litt lavere i ovnen og/eller skru ned varmen. Hver ovn kan være forskjellig 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Sett den litt lavere i ovnen og/eller skru ned varmen. Hver ovn kan være forskjellig den har blitt mislykka så mange ganger så det spørs om jeg prøver igjen 0 Siter
Osiris Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 den har blitt mislykka så mange ganger så det spørs om jeg prøver igjen Mine blir skikkelig fine når jeg gjør det på denne måten. Du kan også legge et bakepapir over forma de siste minuttene. Men et annet triks er å vente noen timer med å spise den. Da får fukten i kaka fordelt seg overalt og du får den litt klissete seige kaka som er så god. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Mine blir skikkelig fine når jeg gjør det på denne måten. Du kan også legge et bakepapir over forma de siste minuttene. Men et annet triks er å vente noen timer med å spise den. Da får fukten i kaka fordelt seg overalt og du får den litt klissete seige kaka som er så god. Vente noen timer?! Du er en plageånd. 0 Siter
Osiris Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Vente noen timer?! Du er en plageånd. hehe, men det er verdt å vente på saftige seige og klisne brownies. Bak dobbel porsjon så kan du kjenne forskjell. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Mine blir skikkelig fine når jeg gjør det på denne måten. Du kan også legge et bakepapir over forma de siste minuttene. Men et annet triks er å vente noen timer med å spise den. Da får fukten i kaka fordelt seg overalt og du får den litt klissete seige kaka som er så god. Hva slags form bruker du? Forrige gang brukte jeg rund form ca 25 cm. Mulig den er litt for stor? 0 Siter
Osiris Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Hva slags form bruker du? Forrige gang brukte jeg rund form ca 25 cm. Mulig den er litt for stor? Jeg tror min form er omtrent på den størrelsen. Men prøv å reguler varmen eller høyden i ovnen. Og ikke bruk varmluft. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Smelt 225 g smør og 120 g mørk sjokolade. Rør sammen 4 egg og 400 g sukker, rør i sjokoladesmøret. Bland inn 2,5 dl hvetemel, og en halv boks hakkede valnøtter. Liten langpanne, 30 min, 175 grader. Supergode. Ferdig-browniesene til Lillemus er tørre, søte og fæle. Enig, de ferdig browniesene i blå eske er helt uspiselige! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Jeg tror min form er omtrent på den størrelsen. Men prøv å reguler varmen eller høyden i ovnen. Og ikke bruk varmluft. ups. tror jeg har brukt varmluft 0 Siter
Osiris Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 ups. tror jeg har brukt varmluft Da kan de bli litt tørre ja. Varmlufta trekker ut fuktighet. Prøv med vanlig varme så skal du se du får saftige og gode brownies. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Da kan de bli litt tørre ja. Varmlufta trekker ut fuktighet. Prøv med vanlig varme så skal du se du får saftige og gode brownies. Det visste jeg ikke .. Takk for tips. Da får jeg kanskje prøve igjen Gjelder det alle kaker? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.