Gå til innhold

Stakkars lille gutten min...

Anbefalte innlegg

Squishy er veldig syk. Han hadde feber i går, så jeg la han klokka seks. Han var en del våken på natten, skikkelig misfornøyd med verden, men ingen andre symptomer enn høy temperatur.

Våknet klokka 8 i dag og hadde utslett på kroppen, så antar nå at det er MMR-vaksinen han fikk som han reagerer slik på.

La han igjen klokka 12 i dag, han sov til 4.30 (!). Ville bare ligge på sofaen sammen med meg og slik har jeg aldri sett han før. Jeg fikk heldigvis i han litt grøt og vann, nå sover han igjen. Lagde bare en fornøyd koselyd når jeg la han i senga igjen, tenkte vel jeg endelig tok til fornuft ;)

Jeg undrer meg litt ang. om denne vaksinen er hensiktsmessig når han blir _så_ dårlig av den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253491-stakkars-lille-gutten-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• Sofline

12

• Dorthe

6

• Vestfolding

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Eg skal vel ikkje snakke, som har latt vere å vaksinere #2 og 3.... men tenk på kor utruleg sjuk ein kan bli av meslingane, Glimtipper. Dét kan verkeleg vere ille.

Likevel, det er aldri noko kjekt når dei små er sjuke. Stakkars lille Squishy :-(

Ja, det er vel slik at om alle lot være å vaksinere, så hadde sikkert nesten alle barn fått meslinger i stedet.

Synes bare det er litt ekkelt at han er så syk. Aldri sett han slik før, han er som oftest i full fart selv ved feber, men nå orker han knapt reise seg.

Jeg vet ikke men tenk om han hadde fått meslinger i stedet siden han blir så syk av vaksinen.

Eldstemann ble fryktelig syk da han fikk den, så syk at han ikke tok den på skolen for andre gang. Jeg turte ikke. Men nå har han tatt den i militæret uten å vite at han ble så syk første gangen og da gikk det fint.

Jeg vet ikke men tenk om han hadde fått meslinger i stedet siden han blir så syk av vaksinen.

Eldstemann ble fryktelig syk da han fikk den, så syk at han ikke tok den på skolen for andre gang. Jeg turte ikke. Men nå har han tatt den i militæret uten å vite at han ble så syk første gangen og da gikk det fint.

Ja, jeg har grunnen bestemt meg for å følge vaksinasjonsprogrammet, men dette synes jeg er litt ekkelt. Han er helt borte, orker ikke sutre en gang.

Ja, jeg har grunnen bestemt meg for å følge vaksinasjonsprogrammet, men dette synes jeg er litt ekkelt. Han er helt borte, orker ikke sutre en gang.

Min fikk feberkramper og hallusinerte, verste jeg har vært med på.

Men som sagt, han ble ikke syk andre gangen så du kan i hvert fall slappe av når han skal ta den i "husker ikke hvilken" klasse.

Annonse

Men som sagt, han ble ikke syk andre gangen så du kan i hvert fall slappe av når han skal ta den i "husker ikke hvilken" klasse.

Uff, stakkars deg, det hørtes ille ut :( Vil Squishy skrike om han får feberkramper eller burde jeg følge med på han hele tiden?

Uff, stakkars deg, det hørtes ille ut :( Vil Squishy skrike om han får feberkramper eller burde jeg følge med på han hele tiden?

Vet du hva, jeg husker ikke.

Jeg har alltid tatt ungene mine med i senga når de har vært syke. Jeg husker bare at jeg satte ham i dusjen for å feberen ned og at han skrek fordi han så noe som krøp på gulvet og var redd.

Når det gjelder ungene mine får jeg panikk når noe skjer så jeg fikser ikke engang å ringe legen.

Jeg gir ikke mine barn vaksiner (kun tetanus/stivkrampe), nettopp på grunn av slike ting.

Jeg oppfordrer alle til å lese mer om hva dere sier ja til. Jeg råder ingen til å IKKE ta vaksiner, men til å gjøre dere mer kjent med hva en vaksine egentlig er.

Da mener jeg hva den inneholder, hvorfor den tas, hvor mange utbrudd som har vært etter innføring av de forskjellige vaksinene og også om gruppene hvor utbruddene har vært, er vaksinerte.

Sist men ikke minst; Hva slags bivrikninger som er rapportert og hvor mange dødsfall i forbindelse med div. vaksiner.

Jeg anbefaler deg å følge veldig godt med barnet ditt og ikke nøl med å ta han med til sykehuset om han blir verre.

Min eldste fikk mmr-vaksinen og ble lagt inn akutt med feberkramper osv. Han var dårlig i flere uker og sliter ennå med uforklarlige symptomer nå som han er 9 år gammel.

Hadde jeg visst hva jeg gav han da, hadde jeg holdt meg unna.

Nettsiden til Vaksineopplyste foreldre (som ikke er imot, men jobber for å informere), finnes her:

http://www.vof.no/

Slappe av?? Etter feberkramper og hallusinasjoner?

Det hadde definitivt ikke jeg gjort...

Man dytter disse stakkars barnekroppene fulle av "meslinger, kusma, røde hunder og hjernehinnebetennelse" PÅ en gang! Riktignok i svekket form, men attpåtil tilsatt kvikksølv, aluminium og formaldehyd...

Så mener du man skal slappe av etter slike reaksjoner?

Reaksjonene er jo fordi immunsystemet er overbelastet. Ikke rart de ikke greier å danne immunstoffer til alle sykdommene og man ikke blir 100% immunisert.

Visste du at:

Meslinger forekommer stadig hos vaksinerte. En gjennomgang av meslingetilfellene i USA i årene 1985 - 1986 avslørte at 60% av tilfellene hos skolebarn oppsto hos vaksinerte individer. I stater med strenge vaksinekrav skjer 61 - 90 % av tilfellene hos de som er forskriftsmessig vaksinert.

Når det gjelder meslingeutbrudd har forskerne gjort en annen interessant oppdagelse. Hyppigheten av komplikasjoner blant de som er immunisert (les: vaksinert), er større enn hos de som får sykdommen uten å være vaksinert.

Feberen hans er oppe i 40,8 og han har knapt drukket noe de siste 24 timene, så jeg ringte legevakten. De anbefalte at vi kom, men sa jeg eventuelt kunne se det an et par timer om jeg klarte det.

Venter nå på at pappaen hans skal komme hjem fra jobb, så snakker jeg med han om hva vi gjør.

Uff, dette er ekkelt. Squishy som ikke en gang har vært hos legen før :(

Feberen hans er oppe i 40,8 og han har knapt drukket noe de siste 24 timene, så jeg ringte legevakten. De anbefalte at vi kom, men sa jeg eventuelt kunne se det an et par timer om jeg klarte det.

Venter nå på at pappaen hans skal komme hjem fra jobb, så snakker jeg med han om hva vi gjør.

Jeg synes det var bra at du ringte legevakten. Og jeg synes heller ikke du burde se det an et par timer hvis han ikke reagerer på stimuli...

Se på blikket hans, om det virker fjernt og sjekk refleksene.

Går feberen ned om du gir han paracet?

Jeg synes det var bra at du ringte legevakten. Og jeg synes heller ikke du burde se det an et par timer hvis han ikke reagerer på stimuli...

Jeg har ikke vekket han ennå, skal gjøre det når pappaen hans kommer og se om jeg får i han litt vann og slikt. Om ikke, så drar vi.

Feberen gikk bittelitt ned med paracet, men rett opp igjen.

Annonse

Eldstejenta på ni år ble også veldig syk av MMR-vaksinen. Hun fikk feberkramper og ble innlagt på sykehuset. Det var grusomt. I ca ett år etterpå hadde hun små epilepsilignende anfall som vi var til mange utredninger for (uten at de fant epilepsi). Siste gang hun hadde "anfall" var noen mnd før hun fylte tre år. Alt gikk heldigvis bra til syvende og sist!

Jeg var naturlig nok svært skeptisk når mellomsten skulle ta vaksinen. Vi veide for og imot og lette overalt for å finne opplysninger som talte både for og imot. Når jeg fikk vite at man i Danmark hadde fått stor dødelighet blant ikke-vaksinerte barn, så turde jeg ikke la være. Heldigvis gikk det kjempebra denne gangen. Minsten på to år ble heller ikke særlig syk av MMR.

Jeg skjønner godt at du er bekymret.

Reis til legevakta dere. Det er nok best for dere alle tre. Så slipper dere usikkerheten, og han blir sjekket for andre ting. Det er jo ikke helt sikkert at det er reaksjoner på vaksinen.

Når det er sagt, er det jo ikke så uvanlig at små barn får høy feber.

Lykke til!

Jeg skjønner godt at du er bekymret.

Reis til legevakta dere. Det er nok best for dere alle tre. Så slipper dere usikkerheten, og han blir sjekket for andre ting. Det er jo ikke helt sikkert at det er reaksjoner på vaksinen.

Når det er sagt, er det jo ikke så uvanlig at små barn får høy feber.

Lykke til!

Nå vekte jeg han og fikk kontakt. Han gråt og satte seg opp i senga. Fikk gitt han en paracet til og litt vann, pluss litt melk.

Om han sovner greit igjen, så sjekker jeg temperaturen om en times tid og vurderer da.

Vekket han nå og fikk gitt han en paracet til, pluss litt drikke (noen slurker vann og litt melk). Han satte seg opp i senga og skrek, så jeg avventer en times tid og sjekker temperaturen hans igjen da.

Jeg gir ikke mine barn vaksiner (kun tetanus/stivkrampe), nettopp på grunn av slike ting.

Jeg oppfordrer alle til å lese mer om hva dere sier ja til. Jeg råder ingen til å IKKE ta vaksiner, men til å gjøre dere mer kjent med hva en vaksine egentlig er.

Da mener jeg hva den inneholder, hvorfor den tas, hvor mange utbrudd som har vært etter innføring av de forskjellige vaksinene og også om gruppene hvor utbruddene har vært, er vaksinerte.

Sist men ikke minst; Hva slags bivrikninger som er rapportert og hvor mange dødsfall i forbindelse med div. vaksiner.

Jeg anbefaler deg å følge veldig godt med barnet ditt og ikke nøl med å ta han med til sykehuset om han blir verre.

Min eldste fikk mmr-vaksinen og ble lagt inn akutt med feberkramper osv. Han var dårlig i flere uker og sliter ennå med uforklarlige symptomer nå som han er 9 år gammel.

Hadde jeg visst hva jeg gav han da, hadde jeg holdt meg unna.

Nettsiden til Vaksineopplyste foreldre (som ikke er imot, men jobber for å informere), finnes her:

http://www.vof.no/

Så du tror at hvis han hadde fått meslinger i steden så hadde han nesten ikke blitt syk.

Jeg tror at de som blir skikkelig dårlige av vaksinen, antagelig hadde blitt enda dårligere av meslinger.

Og grunnen til at det er så lite meslinger i Norge er jo nettopp vaksinen, slik at hvis mange gjorde som deg så hadde det vært mange flere tilfelle. Da hadde det blitt meslingeepidemier og mange barn hadde dødd.

Gjest Flystripa

Han bør ikke ha på seg noe annet enn bleie. Fukt en klut (ikke iskald, da får han "sjokk"), legg den på panna/la han leke med den. Ingen dyne, kun et helseteppe. Feber'n er så høy at du må få den ned straks.

Dattera mi fikk feberkramper i sommer, og jeg unner ingen den vonde opplevelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...