Gå til innhold

Vanskelig dette her...

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå

Føler meg ganske rådløs akkurat nå, ønsker derfor andres synspunkter på dette:

Har ei frøken som er bedt i bursdag til ei i bhg. De er like gamle, og kommer til å gå i samme klasse, og det er en liten klasse neste år - kun 10 elever.

Nå har det seg slik, at hennes mor er 42 år, og har vært narkoman i omtrent 25 år av sitt liv. Har 6 barn, men 4 er tatt i fra henne. Hun har muligens vært rein i et par år, det er litt usikkert. Søsteren til min vennine har en felles vennine av hun tidligere narkomane, og hun er fremdeles veldig glad i å skryte av alle innbrudd og "brekk" hun har vært med på. Jeg kjenner henne litt fra før, vi bor på et ganske lite sted. Og jeg håper at hun virkelig har blitt kvitt sine tidligere problmer, men er ganske usikker.

Problemet er nå at jeg ikke vet om jeg har lyst til å sende min frøken i bursdag dit. Hun har alltid gått alene i bursdager til andre barn i bhg., så derfor vil det være unarturlig for frøkna mi at jeg er tilstede i denne bursdagen. Må legge til at datteren til hun tidligere? narkomane begynte i bhg nå i høst, så det har ikke vært i denne problemstillingen før.

Jeg har ikke snakket med andre om dette, selv om "alle" vet hva hun har drevet med. Siden hun sitter og skryter av innbrudd hun har vært med på, skjønner jeg at vi er på forskjellig planet hva holdninger og moral angår.

Gubben i huset sier jeg overdiver, og at hun sikkert har skikket seg siden hun har de 2 minste boende hos seg. Nå er han innflytter, og kjenner ikke hennes bakgrunn. Jeg ønsker ikke å ødelegge for henne eller barnet på noen vis, jeg bare lufter det litt her.

Kan noen gi meg noens synspunkter hadde jeg vært glad. Jeg er så usikker i denne situasjonen, og hadde blitt veldig glad for innsill.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253525-vanskelig-dette-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg _tror_ jeg ville sendt jenta i bursdag - ved å holde henne hjemme er det jo ungen til denne dama du "straffer" og ikke henne. Er du redd for at det skal skje noe med din egen unge der? Det er det vel veldig liten sjanse for, tror du ikke? Tror heller ikke jenta di vil oppleve noe der som vil merke henne for livet, for å sette det på spissen - om det er noe der hun reagerer på så kan jo du bare forklare at ikke alle har det likt som din datter (like heldig, til og med?), kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253525-vanskelig-dette-her/#findComment-2004434
Del på andre sider

jeg synes du skal sende dattera di i denne bursdagen:-)

Mange har ikke levd livet etter det som er rett, men alle burde ha sjanser til forbedring, det der med skryt av hva hun har gjort før osv, er vel en litt umoden måte og hevde seg på, hun har sikkert ikke allverden av såkalte "rette" ting og henvise til.... jeg hadde ikke hatt betenkeligheter, og siden hun har barn som er i fosterhjem og barn hjemme kan du være sikker på at ting blir fulgt opp:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253525-vanskelig-dette-her/#findComment-2004441
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...