Gå til innhold

Sikkerhetslenke

Anbefalte innlegg

Gjest ddddddddddddddd
Skrevet

For meg virker sånne lenker som folk ofte har til dørene som falsk trygghet. For en ganske sterk person flekker vekk en slik lenke på et blunk.

Men det kan jo være greit å ha f.eks man har en hund som klarer å åpne døren.

Skrevet

Eller et barn.

Har hørt om små barn som har stått opp om natten og begitt seg ut på vandring ute... :-(

Skrevet

Ikke alle som vil inn i ens leilighet er nødvendigvis folk som vil bruke all sin makt for å få det til.

Jeg tenker på fx påtrengende dørselgere osv.

Så en dørlenke kan nok absolutt hjelpe i en del situasjoner. Kombinert med et kikkehull så har man i alle fall litt mer kontroll på situasjonen med uønskede gjester.

Ikke at dette er aktuelt for meg lenger, bor på landet, og har byttet ut lenke og kikkehull med hund... ;-)

Skrevet

tja.. den funker bra på unger. vi glemte å sette den på da søstra mi var 3 år... og våkna kl 6 med at hu på 4 sto og ropte navnet til hu på 3 som hadde stikki ut. innen mamma fikk hentet henne inn hadde hun løpt til naboen, plukket opp ei dau mus fra ei musefelle, og sto og kyssa musa "jeg kyssa musa mamma!! jeg kyssa den!! søøøøøøt muuuus!"

glemmer det aldri...

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags lenke du har. Det finnes den ubrukelige sorten hvor leddene i kjeden bare er klemt sammen, men ikke sveiset, de går opp for et godt ord om man legger litt vekt på døra. Så har du de som er ordentlige, der alle leddene er sveiset etter at de er tredd i hverandre, de skal det litt mer til for å få opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...