Gå til innhold

Haster! Bokforslag til Trondheimsturen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Trondheim på søndag og blir borte noen dager - kurs med jobben. MÅ få kjøpt meg ei ny bok eller to - gleder meg til å ligge strak ut på hotellrommet og lese i fred og ro :-)

Av Jo Nesbø har jeg lest:

Rødstrupe

Sorgenfri

Marekors

Frelseren

Er det noe av ham jeg burde få lest? Liker ham godt!

Ellers burde jeg kanskje ta en ny runde med Anne Bragde. Har lest

Berlinerpoplene

Eremittkrepsene

Arsenikktårnet

Dr Z......

Og så var det den trilogien av Vera Henriksen da.. Kanskje jeg skulle begynne på den?

Forslag folkens? Må få kjøpt noe i dag!!!!

Skrevet

Anne B. Ragde styrer jeg unna av prinsipp. Makan til ufyselig kvinnemenneske.

Men du kan trygt lese det du ikke har lest av Nesbø.

Skrevet

Anne B. Ragde skriver fantastisk bra. Så det så!

Men hva har jeg ikke lest av Nesbø da - som er verdt å kjøpe?

Gjest Dakota-Kalle
Skrevet

Skal du på jobbreise over flere dager, vil du nok synde en del, med rødvig, flørting utenom ekteskap og andre vederstyggeligheter. Da er det greit å ha Bibelen ved din side, slik at du har Boken for å vise vei mot tilgivelsen.

Skrevet

"Ute av bildet" av Kjersti Scheen leste jeg i uka som var. Veldig god, ganske grøssen og litt trist, men fin.

Skrevet

Skal du på jobbreise over flere dager, vil du nok synde en del, med rødvig, flørting utenom ekteskap og andre vederstyggeligheter. Da er det greit å ha Bibelen ved din side, slik at du har Boken for å vise vei mot tilgivelsen.

Jeg kjenner en som heter Rødvig, jeg. Skal ikke kødde med det!

Skrevet

Det ser ut som om du har glemt hans to første bøker.

Gjest Dakota-Kalle
Skrevet

Jeg kjenner en som heter Rødvig, jeg. Skal ikke kødde med det!

Takk for at du, om enn på en noe sarkastisk måte, påpeker min feil.

Gud være med deg,

Skrevet

De andre av Ragde er mildest talt _forskjellige_ fra de tre-fire du nevner, bare så det er sagt.

Arnaldur Indridason sine krimbøker fra Island er kjempegode synes jeg. Den siste til Helene Tursten var lettlest og bra, men jeg avslørte det hele omtrent midt i boka og det kom aldri noen helt store avsløringer egentlig.

Skrevet

Der sa du noe! Ja, kurs med jobben betyr vel syndige gjerninger, særlig i november-desember ;-)

Bibelen min slites ikke akkurat ut for tiden, så jeg tror ikke jeg drasser med den til Trondheim, selv om jeg sikkert burde benyttet anledningen til å lese litt i den og!

Andre forslag?

Skrevet

De andre av Ragde er mildest talt _forskjellige_ fra de tre-fire du nevner, bare så det er sagt.

Arnaldur Indridason sine krimbøker fra Island er kjempegode synes jeg. Den siste til Helene Tursten var lettlest og bra, men jeg avslørte det hele omtrent midt i boka og det kom aldri noen helt store avsløringer egentlig.

Javel? Ja, den Dr.Z.... (husker ikke navnet) var annerledes enn de tre andre jeg nevnte - stemmer det.

Kanksje jeg skal la henne være en stund da.

Skrevet

Det ser ut som om du har glemt hans to første bøker.

Og det er?

Skrevet

Berlinerpoplene av Anne B. Ragde skal visstnok være morsommere enn stykket på teateret, sies det. Kanskje verdt å lese?

Høres ut som du skal på DEN langturen... hehe.. hvor i landet bor du?

Velkommen skal du forøvrig være ;)

Skrevet

Javel? Ja, den Dr.Z.... (husker ikke navnet) var annerledes enn de tre andre jeg nevnte - stemmer det.

Kanksje jeg skal la henne være en stund da.

Med mindre du har sansen for det groteske så. :o)

Liker du det søte kan du prøve Sue Monkk Kidd "Havfruestolen". Vil du ha noe veldig lett så er Kinsley "En shopoholiker finner en søster" grei tidtrøyte.

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Anbefaler en fra fjoråret:

Chris Tvedt med Rimelig Tvil.

En bergensk advokat som debuterte med en knallbra krim.

Skrevet

Og det er?

Flaggermusmannen og Kakerlakkene, hvis jeg ikke husker fryktelig feil.

Gjest Dakota-Kalle
Skrevet

Der sa du noe! Ja, kurs med jobben betyr vel syndige gjerninger, særlig i november-desember ;-)

Bibelen min slites ikke akkurat ut for tiden, så jeg tror ikke jeg drasser med den til Trondheim, selv om jeg sikkert burde benyttet anledningen til å lese litt i den og!

Andre forslag?

Ja. Mikael Niemi, forfatteren av "Populærmusikk fra Vittula", er nyaktuell med ny bok. Da snakker vi smart krim. Kjøp den.

Skrevet

Anbefaler en fra fjoråret:

Chris Tvedt med Rimelig Tvil.

En bergensk advokat som debuterte med en knallbra krim.

Sjefen min synes den var temmelig dårlig.

Skrevet

Glad det er flere enn meg som styrer unna Ragde. Nå har hun blitt enda mer usmakelig. Nå når dama har blitt rik og betaler mer i skatt så har fun vært ute i adresseavisa og forlangt at kommunen ikke bruker hennes skattepenger til forskjellige formål. Helt sykt!

Skrevet

Hun er like fullt usmakelig det mennesket. Hun skal aldri mer tjene penger på meg i allefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...