Gå til innhold

Haster! Bokforslag til Trondheimsturen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Berlinerpoplene av Anne B. Ragde skal visstnok være morsommere enn stykket på teateret, sies det. Kanskje verdt å lese?

Høres ut som du skal på DEN langturen... hehe.. hvor i landet bor du?

Velkommen skal du forøvrig være ;)

Berlinerpoplene har jeg lest. Veldig god bok :-)

Jeg bor på Sørlandet - Trondheim er jo laaaaangt unna! Har vært der et par ganger for 10-20 år siden. Gleder meg vilt!!!!

Skrevet

Med mindre du har sansen for det groteske så. :o)

Liker du det søte kan du prøve Sue Monkk Kidd "Havfruestolen". Vil du ha noe veldig lett så er Kinsley "En shopoholiker finner en søster" grei tidtrøyte.

Hva mener du med det søte? Liker ikke romantisk kliss...

Orker ikke sånn lett shoppe-bok. Prøvde meg på "Fatter ikke at hun klarer det" eller noe sånt om en karrierekvinne og mamma og elskerinne og stress. Orket ikke lese den ut.

Skrevet

Flaggermusmannen og Kakerlakkene, hvis jeg ikke husker fryktelig feil.

Ja, det stemmer kanskje ja. Tror jeg satser på en av dem!

Skrevet

Hva mener du med det søte? Liker ikke romantisk kliss...

Orker ikke sånn lett shoppe-bok. Prøvde meg på "Fatter ikke at hun klarer det" eller noe sånt om en karrierekvinne og mamma og elskerinne og stress. Orket ikke lese den ut.

Da dropper du den. Hmmm... Hva med den siste av Gert Nygårdshaug? Jeg har ikke rukket å lese den ennå, men den skal jeg lese. Synes han er toppers!

Skrevet

Glad det er flere enn meg som styrer unna Ragde. Nå har hun blitt enda mer usmakelig. Nå når dama har blitt rik og betaler mer i skatt så har fun vært ute i adresseavisa og forlangt at kommunen ikke bruker hennes skattepenger til forskjellige formål. Helt sykt!

Hun er utrolig usmakelig. Jeg nekter å lese noe av en så til de grader usmakelig kvinne.

Takke meg til sære og riv, ruskende gale forfattere. De har jeg sansen for.

Men banale idiotforfattere kan jeg definitivt spare meg for.

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Sjefen min synes den var temmelig dårlig.

smaken og baken er som boken..

hadde jeg vært din sjef hadde utfallet blitt annerledes!

Skrevet

Flaggermusmannen og Kakerlakkene, hvis jeg ikke husker fryktelig feil.

Det ble Flaggermusmannen - i alle fall i første omgang.

Skrevet

Drageløperen av Khaled Hosseini

Fin bok; ganske lettlest men allikvel litt å tygge videre på etterpå.

Skrevet

Drageløperen av Khaled Hosseini

Fin bok; ganske lettlest men allikvel litt å tygge videre på etterpå.

Ja, den har jeg lurt på å lese! Hva slags sjanger er det?

Skrevet

Da dropper du den. Hmmm... Hva med den siste av Gert Nygårdshaug? Jeg har ikke rukket å lese den ennå, men den skal jeg lese. Synes han er toppers!

Har aldri hørt om Gert Nygårdsrud....

Hvordan skriver han? Hva skriver han om?

Skrevet

Ja, den har jeg lurt på å lese! Hva slags sjanger er det?

Ja, si det du. Jeg er ikke så god på å "sjangrifisere" litteratur jeg.

Men boka er en ihvertfall roman :o) Den handler om vennskap, om forhold mellom ulike mennesker (far-sønn, herre-tjener). Om samvittighet og anstendighet. Handlingen er lagt til Afghanistan, og dermed forteller den en del om hvordan kulturen der påvirker valgene personene gjør. Mange av problemstillingene i boka er likevel ganske så universelle selv om miljøet og innpakningen er ulikt vår del av verden.

Skrevet

Ja, si det du. Jeg er ikke så god på å "sjangrifisere" litteratur jeg.

Men boka er en ihvertfall roman :o) Den handler om vennskap, om forhold mellom ulike mennesker (far-sønn, herre-tjener). Om samvittighet og anstendighet. Handlingen er lagt til Afghanistan, og dermed forteller den en del om hvordan kulturen der påvirker valgene personene gjør. Mange av problemstillingene i boka er likevel ganske så universelle selv om miljøet og innpakningen er ulikt vår del av verden.

Høres fin og interessant ut. Tror jeg liker den sjangeren (er heller ikke flink til å sjangrifisere :-) ) du beskriver.

Skriver den opp på lista over lesverdige bøker!

Skrevet

Har aldri hørt om Gert Nygårdsrud....

Hvordan skriver han? Hva skriver han om?

Gert Nygårdshaug. Han skriver krim, dvs. jeg har kun lest krimmen hans. Han skriver litt spesielt, lange setninger, men veldig bra synes jeg.

Han helt, Fredrik Drum, er vinkjenner og reiser mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...