Gå til innhold

Hva gjør vi med denne onde heksa?

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

For en uke siden fikk vi en sms fra noen bekjente om at de hadde hørt rykter om at barnevernet var ute etter barna våre.

Vi svarte at det hadde vi aldri hørt noe om, og vi spurte hvem de hadde hørt det fra.

Ryktene stammet fra ei meget spesiell dame som på eget initiativ blander seg inn i barnevernssaker og "hjelper" familiene.

Vi ringte opp denne dama, som sa at hun hadde taushetsplikt og kunne ikke fortelle oss noe (men våre bekjente i andre bygder hadde hun tydeligvis ikke taushetsplikt for).

Hun ville altså ikke bekrefte eller avkrefte sine egne påstander, men hun sa at barnevernet drev og samlet opp info om oss og at om en måneds tid ville de ta kontakt med oss.

I løpet av samtalen snakket hun mot seg selv flere ganger, og vi gadd til slutt ikke prate med henne lenger.

Denne damen har vi aldri hatt noe tillit til, men man blir likevel bekymra over slike påstander - så vi sov svært dårlig den natta. Det var natt til lørdag, og vi visste at vi ikke kunne kontakte barnevernet før mandag.

Vi bestemte oss likevel for å ringe kommunens barnevernsleder på privaten på lørdags formiddag.

Hun var overrasket og kunne med en gang bekrefte at de ikke hadde fått noen bekymringsmeldinger om vår familie. Jeg var på gråten i telefonen, og hun sa at jeg skulle ha ringt dagen før og at vi måtte ha hatt det ille når vi gikk og tenkte på det.

Hun kjente jo til vedkommende som satt ut ryktene, og sa at hun ofte jobbet mot barnevernet fordi hun bare så en side av saken.

Hun prøvde altså å berolige meg, og lovet at hun skulle sende en skriftlig bekreftelse på at de ikke hadde noen sak om vår familie.

Det var en lettelse. Vi har ikke mottatt noe brev enda, men kommunen er vel kommunen - og jeg ringte i dag (1 uke etter), og fikk nok en bekreftelse - fra en annen denne gangen - på at bekreftelsen ville komme, selv om de hadde fryktelig mye å gjøre nå - og bekreftelse på at vi ikke hadde noe å bekymre oss for.

Så nå har vi fått to muntlige bekreftelser fra to forskjellige personer i kommunens barnevern om at ryktene var falske. Da trenger vi vel ikke bekymre oss for det lenger? Hvis det hadde vært noe, hadde de vel kommet til oss først?

Og hva med kjerringa som setter ut disse ryktene? Hun hadde visst satt ut rykter om andre familier også. Hvorfor er folk så onde, hva slags interesse har de av at vi skal gå å bekymre oss?

Hun skulle bare visst hva slags følelse vi hadde da vi lurte på om det var noe i dette.

Hva gjør man med sånne folk?

Anmelder henne? I tilfelle for hva?

Går til avisa?

Legger en revesaks utenfor inngangen til huset hennes?

Skrevet

Jeg stemmer for det siste forslaget.

I det hele og det store blir jeg stadig overrasket over hvor mange gærninger som tråkker rundt der ute. Hvordan blir folk sånn? De var ikke så gærne i barndommen, det er jeg helt sikker på.

Skrevet

Kan dere ikke prøve å anmelde saken da?

Hun er både ondskapsfull og syk, syk, syk.

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Kan dere ikke prøve å anmelde saken da?

Hun er både ondskapsfull og syk, syk, syk.

Vi har egentlig bestemt oss for å anmelde henne, selv om det kanskje ikke vil føre noen vei...

Skrevet

Vi har egentlig bestemt oss for å anmelde henne, selv om det kanskje ikke vil føre noen vei...

Hvis hun er syk nok, så vil det vel ikke føre til så mye (positivt).

I motsatt tilfelle, så kanskje hun blir forsiktigere med å sette ut flere slike rykter.

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Jeg stemmer for det siste forslaget.

I det hele og det store blir jeg stadig overrasket over hvor mange gærninger som tråkker rundt der ute. Hvordan blir folk sånn? De var ikke så gærne i barndommen, det er jeg helt sikker på.

Skulle ønske _hun_ kunne føle den ekle følelsen jeg hadde, og de små stikkene jeg fremdeles får inni meg når jeg lurer på om det _kan_ være noe i det.

Men nå har vi jo fått det muntlig bekreftet to ganger, og en skriftlig bekreftelse er på vei - så da må man vel kunne stole mer på to ansatte i kommunen enn ei steingal kjerring med dårlig rykte?

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Hvis hun er syk nok, så vil det vel ikke føre til så mye (positivt).

I motsatt tilfelle, så kanskje hun blir forsiktigere med å sette ut flere slike rykter.

Egentlig er "hevn" på denne gale kjerring underordnet. Jeg ønsker bare å kunne legge meg om kvelden og være 110% sikker på at dette bare _er_ rykter.

Vi kan ikke tenke oss noe grunn for at barnevernet skulle ta ungene våre, og det er vel ikke sånn de jobber heller? Men man _blir_ jo nervøs likevel. Å spøke med sånne ting er å slå under beltestedet til folk. Det er direkte ondt...

Skrevet

Skulle ønske _hun_ kunne føle den ekle følelsen jeg hadde, og de små stikkene jeg fremdeles får inni meg når jeg lurer på om det _kan_ være noe i det.

Men nå har vi jo fått det muntlig bekreftet to ganger, og en skriftlig bekreftelse er på vei - så da må man vel kunne stole mer på to ansatte i kommunen enn ei steingal kjerring med dårlig rykte?

Selvfølgelig.

Og selv om det _hadde_ vært en sak på dere, er det ikke sånn at den kjøres i all hemmelighet uten at dere får vite noe som helst, inntil de plutselig kommer og henter ungene.

Det vet du jo egentlig når du ikke er opprørt og engstelig, ikke sant?

Skrevet

Egentlig er "hevn" på denne gale kjerring underordnet. Jeg ønsker bare å kunne legge meg om kvelden og være 110% sikker på at dette bare _er_ rykter.

Vi kan ikke tenke oss noe grunn for at barnevernet skulle ta ungene våre, og det er vel ikke sånn de jobber heller? Men man _blir_ jo nervøs likevel. Å spøke med sånne ting er å slå under beltestedet til folk. Det er direkte ondt...

Neida, de henter slett ikke ut barn uten forvarsel.

Hvis barnevernet mener at de har en potensiell sak som må utredes, så vet dere det, dere blir kontaktet og får hjemmebesøk osv.

Men det er det nok absolutt ingen grunn til i deres tilfelle, slik du forteller om dette.

Men noen mennesker er dessverre syke nok til å få et kick av å plage andre og sette ut falske rykter.

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Selvfølgelig.

Og selv om det _hadde_ vært en sak på dere, er det ikke sånn at den kjøres i all hemmelighet uten at dere får vite noe som helst, inntil de plutselig kommer og henter ungene.

Det vet du jo egentlig når du ikke er opprørt og engstelig, ikke sant?

Ja, jeg vet det godt...

Jeg må bare prøve å bestemme meg for å ikke tenke på det mer.

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Neida, de henter slett ikke ut barn uten forvarsel.

Hvis barnevernet mener at de har en potensiell sak som må utredes, så vet dere det, dere blir kontaktet og får hjemmebesøk osv.

Men det er det nok absolutt ingen grunn til i deres tilfelle, slik du forteller om dette.

Men noen mennesker er dessverre syke nok til å få et kick av å plage andre og sette ut falske rykter.

Selv om fornuften forteller meg at jeg ikke bør tenke mer på det, så er det lettere sagt en gjort.

Men det var akkurat noe slikt jeg trengte å høre fra noen andre også, at barnevernet overhodet ikke jobber slik - og at det ikke _er_ noe å bekymre seg for.

Så, takk :-)

Skrevet

Kanskje ikke så dumt allikevel. Da er hun registrert i systemet og det kan være nyttig dersom hun skulle ringe inn falske meldinger.

Uansett skader det ikke å snakke med purken (og barnevernet for den slags skyld).

Skrevet

Ja, jeg vet det godt...

Jeg må bare prøve å bestemme meg for å ikke tenke på det mer.

Jeg ville anmeldt henne til politiet og latt de overta hele den stygge saken! Du har fått to muntlige beskjeder fra barnevernet, at du ikke behøver bekymre deg og en skriftlig melding på vei i posten...

Slapp av nå, la skuldrene synke ned dit de skal være, og ikke tenk mer på ekle, misunnelige, ondskapsfulle kvinnfolk. Hun er avskyelig og bør ikke regnes med engang...

Jeg skjønner godt at det skremte vannet av deg i begynnelsen, men nå kan du slappe av og nyte din flotte familie istedet for å bruke energi på heksa!

Mange gode ønsker til deg og din familie

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Jeg ville anmeldt henne til politiet og latt de overta hele den stygge saken! Du har fått to muntlige beskjeder fra barnevernet, at du ikke behøver bekymre deg og en skriftlig melding på vei i posten...

Slapp av nå, la skuldrene synke ned dit de skal være, og ikke tenk mer på ekle, misunnelige, ondskapsfulle kvinnfolk. Hun er avskyelig og bør ikke regnes med engang...

Jeg skjønner godt at det skremte vannet av deg i begynnelsen, men nå kan du slappe av og nyte din flotte familie istedet for å bruke energi på heksa!

Mange gode ønsker til deg og din familie

Tusen takk, det var akkurat noe slikt jeg trengte å høre. Det er jo det samme som jeg prøver å si til meg selv, men det hjelper veldig å høre det fra noen andre også...

:-)

Skrevet

Tusen takk, det var akkurat noe slikt jeg trengte å høre. Det er jo det samme som jeg prøver å si til meg selv, men det hjelper veldig å høre det fra noen andre også...

:-)

Men nå må det du hører synke inn og tro på det selv!

Her er din familie en uskyldig brikke i en annens ondskapsfulle spill...

Ikke spill med henne. Kontakt politiet og la de spille med henne.

Og du glemmer dette, og koser deg med familien din, som fortjener mer oppmerksomhet enn heksa!!!

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Men nå må det du hører synke inn og tro på det selv!

Her er din familie en uskyldig brikke i en annens ondskapsfulle spill...

Ikke spill med henne. Kontakt politiet og la de spille med henne.

Og du glemmer dette, og koser deg med familien din, som fortjener mer oppmerksomhet enn heksa!!!

Takk, jeg skal prøve på det :-)

Skrevet

Selv om fornuften forteller meg at jeg ikke bør tenke mer på det, så er det lettere sagt en gjort.

Men det var akkurat noe slikt jeg trengte å høre fra noen andre også, at barnevernet overhodet ikke jobber slik - og at det ikke _er_ noe å bekymre seg for.

Så, takk :-)

Nå kom jeg på at en heks i sin tid prøvde å sverte en kamerat av meg ovenfor barnevernet, og dro meg inn i det hele. Kameraten min var alene om omsorgen for barnet sitt, og svertingen gikk på at han ikke var skikket, og blant annet festet vilt slik at det gikk ut over barnet.

Han advarte meg om at jeg kanskje ville komme til å få en henvendelse fra barnevernet fordi mitt navn hadde blitt bragt på bane, men jeg hørte ikke et ord, og han fikk heller ikke noe problem med barnevernet etter dette.

Barnevernet er nok altfor vant til at det rettes urettmessige beskyldninger og rykter om folks manglende omsorgsevne etc., og lærer seg å skille klinten fra hveten.

Gjest Bekymra og sint
Skrevet

Nå kom jeg på at en heks i sin tid prøvde å sverte en kamerat av meg ovenfor barnevernet, og dro meg inn i det hele. Kameraten min var alene om omsorgen for barnet sitt, og svertingen gikk på at han ikke var skikket, og blant annet festet vilt slik at det gikk ut over barnet.

Han advarte meg om at jeg kanskje ville komme til å få en henvendelse fra barnevernet fordi mitt navn hadde blitt bragt på bane, men jeg hørte ikke et ord, og han fikk heller ikke noe problem med barnevernet etter dette.

Barnevernet er nok altfor vant til at det rettes urettmessige beskyldninger og rykter om folks manglende omsorgsevne etc., og lærer seg å skille klinten fra hveten.

Ja, du har et godt poeng der.

Dessuten tror jeg ikke at barnevernet er ute etter å ødelegge flest mulig familier. Det er bare det at barnevernet har fått et så dårlig ryktet at man kjenner et slag under beltestedet ved slike beskyldninger...

Skrevet

Du kan nok ta det aldeles med ro! Det er ytterst sjelden at barnevernet gjør noe uten at dere selv er kontaktet først. Jeg skjønner at dette er fryktelig ubehagelig, men du kan stole på de to muntlige bekreftelsene du har fått!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...