Gjest gria Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Lurer på om jeg er i faresonen for å få/ha diabetes, jeg må tisse hele tiden ofte flere ganger i timen,er munntørr ofte og går og tørster,våkner opp ofte ¨på nettene og er helt tørr i munn og hals og må bøtte innpå masse vann.er også plaget med mye soppinnfeksjoner og har lest at dette kan man få ved diabetes.må også få med at jeg er ikke overvektig og jeg har et forholdsiv normalt kosthold.er dette bare å ta en blodprøve hos legen eller er det ikke noe vits? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Hvis du tørster mye, later vannet ofte, føler deg trett og sliten og er plaget av sopp er det tegn på diabetes ja! Gå til lege, si hva det gjelder når du bestiller time sånn at du får time tidlig på dagen. Du møter fastende og får tatt blodprøve, de kan sjekke både langtidsblodsukker og fastende blodsukker. Dessuten må du ha med morgenurin. Dette er viktig at du går til legen med! Syns 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Jeg ville definitivt sjekket det opp! Mye bedre det enn å gå med en evt. ubehandlet diabetes. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.