Gå til innhold

Hvor lenge kan barn bade sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre barn er nå 7 og 9 1/2 år gamle.

De bader sammen enda, og ser ut som de trives med det. Men storesøstra på 18 synes de begynner å bli for gamle til det nå. Jeg og faren synes det er greit, så lenge barna synes det er greit.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel greit så lenge ungene synes det er greit men jeg tror eldstemann snart begynne å protestere ;o)

Skrevet

Samme kjønn eller forskjellig kjønn?

Gutten er eldst, og jenta er yngst.

Skrevet

Jeg synes ikke det er pervest liksom, men det begynner vel omtrent å bli i grenseland.Spesielt hvis eldste er jente.

Skrevet

Mine er 6 og 8 og synes det er morsomt å bade sammen fremdeles, de er jente og gutt. Så lenge de synes det selv så får de bade sammen for meg.

Gjest Persille
Skrevet

Gutten er eldst, og jenta er yngst.

Hm, så lenge de ikke bryr seg selv så gjør det vel ikke noe - men vil det være ok for dem å si fra om de ikke er komfortable med det?

Vet ikke hvor åpne de er...

Når jeg tenker etter tror jeg egentlig jeg holder med storesøsteren, ikke fordi _jeg_ synes det er noe problem, men fordi de begynner å bli gamle nok til å trenge privatliv på det området.

Skrevet

Så lenge barna synes det er greit, synes jeg det er greit.

Gjest enslig mor i jobb
Skrevet

Hos oss er gutten eldst, jenta yngst. Ved første hår på intimt sted - tror jeg - ble det brått slutt på å bade sammen. Han har siden dusjet med streng beskjed om å ikke forstyrres. Siden han er eldst, antar jeg de på en måte er like modne.

Så med andre ord - de slutter nok å bade sammen når tiden er moden for dem. Jeg synes personlig det er herlig at ungene har vært så "ubekymret" og naturlige så lenge de har.

Skrevet

Våre tre på 2, 6 og 9 (og et halvt) er jenter og bader fortsatt sammen. Jeg ser ikke problemet så lenge de synes det er okei selv.

Skrevet

Mine yngste stebarn på 6 og 7 bader sammen, de er jente og gutt. Det hender faktisk at eldstemann (gutt) på snart 11 også slenger seg med!

Ser ikke problemet så lenge de synes det er ok selv!

Skrevet

Jeg synes at ungene selv klarer å bestemme når de føler seg for gamle til det. Og når den eldste (formodentlig) setter grenser der, bør man hjelpe til med å respektere det. Inntil da bør de få bade sammen så mye de ønsker.

Skrevet

Enig med dere foreldre.

Tror ikke en 18-åring er den beste referansen på dette området.

;-)

mvh

Skrevet

Enig med dere foreldre.

Tror ikke en 18-åring er den beste referansen på dette området.

;-)

mvh

Neida, hva vet en 18-åring om sånt? Svært lite.

Men jeg bare lurte, for hun var så påståelig. (18-åringer kan jo være det...).

Skrevet

Jeg har gutt og jente på (snart) 5 og 7, og de bader fremdeles sammen de også.

Tenkte de kunne styre det litt sjøl, regner med at de sier fra når de ikke vil det lenger.

De bader faktisk sjeldnere sammen nå enn før, for de skal absolutt dukke hele tiden, og da blir det fort trangt. Så da blir det etter hverandre med litt overlapp oftere enn sammen...

Skrevet

Så lenge barna synes det er greit, så er det det. Når en av dem ikke synes det er greit lenger, så slutter dere med det.

Så enkelt tror jeg faktisk det er.

Skrevet

Neida, hva vet en 18-åring om sånt? Svært lite.

Men jeg bare lurte, for hun var så påståelig. (18-åringer kan jo være det...).

;-)

mvh

Skrevet

Har du et barn på 18 år? *Ha det inn med teskje*

Nei, men mannen min har. :-)

Og hun er (halv)søstra til ungene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...