Gå til innhold

"Disiplinproblemer"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne ikke falle meg inn å utsette frokosten for at et eller flere av barna må få med seg filmen som vises til slutt på morgen-barne-TV.

Hvem vet - kanskje svelger jeg noen kameler om noen år.

Vi er uansett ikke klar med noen finfrokost før kl 10.00.

Om målet mitt er at ungene skal trives ved bordet og verdsette finfrokosten, ville jeg ikke la det være den som alltid frarøver dem muligheten til å se yndlingsprogrammet. Da vil de huske den som mammas gledesdrepende prinsipprytteri.

Jeg ville heller ikke lagt søndagsmiddagen til siste 20 minutter av cup-finalen.

;-)

Hvorfor skape konflikter og frustrasjon der de elegant kan unngås. Skal jeg få fleksible barn, må jeg være litt fleksibel selv og ikke bare sette egne ønsker på førsteplass.

Forkosten smaker akkurat like godt om den inntas 9.00 eller 10.00. Men det blir hyggeligere stemning og bedre fellesskap etter 10.00.

mvh

Stusser litt over hvor mange som mener barna bør få se HELE barne-TV (dvs. til kl. 10) hver helgedag. Det blir ganske mye TV om de skal se to timer om morgenen i tillegg til Barne-TV på kvelden. Slik ønsker jeg ikke at vi skal ha det hos oss...

Sånn har vi det, når vi ikke er på hytta da.

De sitter fra de står opp til barnetv er ferdig, da slår vi av og setter ikke på igjen før til kvelden.

Jeg synes igrunn ikke det gjør noe, har aldri tenkt på det heller.

Jeg får gjort alt jeg trenger i huset de to timene. Resten av dagen benytter vi ute, er gjerne på en god tur i skogen eller ute i hagen.

Sålenge ungene benytter resten av dagen i aktivitet, så tror ikke jeg de de to timene har så mye å si.

Hilsen

Er ikke enig med deg... du snakker som en TV-slave (i ordets bokstavlige betydning). Jeg hadde overhodet ikke hatt problemer med å slå av tv'en dersom vi hadde fått besøk. Jeg er ikke så avhengig av noen serie, og jeg ønsker heller ikke at ungene mine skal bli det...

Det nå bare ment som et forsøk på å forklare hvordan barna føler det.

Og hvis det å synes det er kjekt å følge med på en serie er å være TV-slave, vel, så er jeg en TV-slave... Det betyr ikke at jeg ikke tar imot besøk når serien går. Det betyr bare at jeg programerer DVD-oppdageren...

Ang. TV'n på lørdag- og søndagsmorgen, så har vi hatt litt problemer med det samme. Det endte med at jeg la ned forbud mot TV-titting på morgenen hvis de ikke kom når vi gav beskjed. Sure miner var forbudt!

Nå kommer de gledesstrålende (sikkert falske glis;-)) når frokosten er klar! Alternativet er ingen TV og det vil de helst slippe ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...