Gå til innhold

Gutt i jentegarderoben...igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ylvali1365381015

Herregud, er virkelig folk så pervo at de kan tenkes å lure på om de skal reagere på det??!

Det vil jeg aldri verden tro.

Så sykt er samfunnet ikke, tross alt.

Slutt å lure på det, hvorfor er folk bekymret for noe sånt?

Er vi blitt direkte kroppsfientlige? Eller seksualfikserte? Siden dette temaet i det hele tatt kommer opp, flere ganger???

ylvali1365381015

Jeg hadde ikke reagert, det er veldig vanlig at de er med i garderoben til mor / far helt til de klarer seg selv i garderoben (kanskje rundt 7-8 år)

Sånn er det, min erfaring også. Det er da det mest naturlige.

Man er sammen med sitt barn til denne er selvstendig og moden nok til å ordne opp alene. Noe annet er jo uforsvarlig.

Man skal ikke presse småunger i førskolealder til å ordne seg alene pga noen innbilte ideer om andres syke mentalitet.

Dratt ut i sin ytterste konsekvens blir det burka av slike holdninger.

Annonse

Herregud, er virkelig folk så pervo at de kan tenkes å lure på om de skal reagere på det??!

Det vil jeg aldri verden tro.

Så sykt er samfunnet ikke, tross alt.

Slutt å lure på det, hvorfor er folk bekymret for noe sånt?

Er vi blitt direkte kroppsfientlige? Eller seksualfikserte? Siden dette temaet i det hele tatt kommer opp, flere ganger???

Det er nok ikke fordi man tror de andre voksne damene i garderoben vil ha problemer med det. Men de kan ha små, sjenerte jenter med seg, som ikke er så glade for at jevnaldrende gutter får se dem i dusjen osv.

Derfor synes mange grensen går ved skolealder. Da blir jo barna "opplært" til å bruke separate toaletter, garderober osv., f.eks. når de skal ha gym på skolen. Så lenge de er i barnehagen, går ting litt mer om hverandre.

Samtidig er jo de yngste førsteklassingene bare 5 1/2, og ikke alle fikser slike praktiske ting alene. I tillegg er mange guttemammaer engstelige for hva slags voksne som kan befinne seg i herregarderoben.

ylvali1365381015

Det er nok ikke fordi man tror de andre voksne damene i garderoben vil ha problemer med det. Men de kan ha små, sjenerte jenter med seg, som ikke er så glade for at jevnaldrende gutter får se dem i dusjen osv.

Derfor synes mange grensen går ved skolealder. Da blir jo barna "opplært" til å bruke separate toaletter, garderober osv., f.eks. når de skal ha gym på skolen. Så lenge de er i barnehagen, går ting litt mer om hverandre.

Samtidig er jo de yngste førsteklassingene bare 5 1/2, og ikke alle fikser slike praktiske ting alene. I tillegg er mange guttemammaer engstelige for hva slags voksne som kan befinne seg i herregarderoben.

Hadde en gutt fra oslo på besøk i sommer, og stakkaren klarte ikke skifte under håndduk på stranda, selv om det bare var vi der. Han brukte et kvarter på å gå til doen på campingplassen. Selv ikke overfor andre jevnaldrende gutter (min sønn) ville han bli sett mens han skiftet. Da er det ille.

Og slik påstod han de andre i klassen hans var også.

Jeg mener vi må hjelpe barn å få et avslappet forhold til egen kropp. Jeg tror ikke at vanlig jenter er sjenerte overfor en gutt på fem. I såfall bør de få litt hjelp.

Hadde en gutt fra oslo på besøk i sommer, og stakkaren klarte ikke skifte under håndduk på stranda, selv om det bare var vi der. Han brukte et kvarter på å gå til doen på campingplassen. Selv ikke overfor andre jevnaldrende gutter (min sønn) ville han bli sett mens han skiftet. Da er det ille.

Og slik påstod han de andre i klassen hans var også.

Jeg mener vi må hjelpe barn å få et avslappet forhold til egen kropp. Jeg tror ikke at vanlig jenter er sjenerte overfor en gutt på fem. I såfall bør de få litt hjelp.

Jeg tror de ofte lærer av de som er litt større.

Mange femårige jenter kan nok skifte helt greit selv om det er en jevnaldrende gutt til stede. Men dersom hun har to eldre søstre, er hun muligens tidliger ute med sjenansen enn om hun er enebarn eller har en lillebror...

Men på et eller annet tidspunkt i 6-7-årsalderen kommer nok vegringen mot feil garderobe "av seg selv" for mange. Samtidig slutter de å gå på do hjemme med åpen dør, osv. Det har i hvert fall skjedd med mine to og mange av de jevnaldrende vi kjenner.

Jeg ville reagert.

Sist jeg var i svømmehallen var det en gutt der på 6 år, og jeg følte det ukomfertabelt.

Ville du reagert på en 5 åring også?

Jeg kommer ikke til å sende min sønn alene i garderoben når han er 5, da får vi heller la være å svømme.

Går han i herregarderoben, kommer han ut til bassengene på en helt annen kant enn jeg, hvis han da er raskere enn meg er han i svømmehallen uten følge, det er ikke aktuelt!

Hilsen

Sønnen min er også 5 år.Ihelga skulle vi på kino og skulle gå på do før filmen startet.Jeg åpnet døra til dametoalettet og ventet på at han skulle gå inn som han bruker,men nei.Mamma,der er det bare damer som går,sa han.Jeg kan gå på guttedoen alene sa han.Det var første gang han gikk alene på et offentlig toalett men det gikk greit.Sønnen din sier vel i fra sjøl når han synes at det blir ekkelt å gå i damegarderoben

Annonse

ylvali1365381015

Dere er noen tullkjerringer som aler frem militærnektere og forvirrede kontorrotter.

hehe, du høres ut som en gammal mann nå. nei, vi får sende unga på kjønnsskolen, hhv swartzenegger-skolen og barbie-skolen. da årnære sæ!

enkelt å leve da iallefall, slipper å nyansere og bruke hue,langt mindre drive å FØLE(tvi vøre!), bare følge strømmen og gjøre som de andre av samme kjønn... LOL! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...