Gjest trultemor26 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Oppkastanfall..? Men kjære deg da, det hørtes helt forferdelig ut! Sjalusi ja, det kan bli spennende......! Ja, første gangen det skjedde sto jeg midt i en bæsjebleie og trodde jo at det var det som var årsaken. Så noen dager senere kom det som kastet over meg da jeg sto og lagde meg en brødskive. Ikke noe kvalm eller noen ting, må bare plutselig kaste opp, så er jeg krute god igjen etterpå. Har skjedd 5-6 ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Masse medfølelse fra meg, skjønner du ikke har det lett nå. Heldigvis er det ikke så lenge igjen. Og storebror har det helt sikkert veldig bra i barnehagen, det er du som lider :-) Eneste som hjelper er å høre på legen og ta det med ro, så du får bare skyve tankene på alt du gjerne skulle gjort unna. Jobber litt med saken selv, det er jammen ikke lett. Prøver å innse at noen uker fremover blir det et rooolig liv. Veldig glad jeg ikke allerede har en liten å ta hensyn til nå, sånn som du har. Kan ikke være lett. Kan du ikke sette opp liste med ting du trenger til kalenderen og sende pappaen på butikken? Så kan du i fred og ro kose deg med å lage kalender mens poden herjer fra seg i barnehagen. Stooor trøsteklem med ønske om god bedring :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Masse medfølelse fra meg, skjønner du ikke har det lett nå. Heldigvis er det ikke så lenge igjen. Og storebror har det helt sikkert veldig bra i barnehagen, det er du som lider :-) Eneste som hjelper er å høre på legen og ta det med ro, så du får bare skyve tankene på alt du gjerne skulle gjort unna. Jobber litt med saken selv, det er jammen ikke lett. Prøver å innse at noen uker fremover blir det et rooolig liv. Veldig glad jeg ikke allerede har en liten å ta hensyn til nå, sånn som du har. Kan ikke være lett. Kan du ikke sette opp liste med ting du trenger til kalenderen og sende pappaen på butikken? Så kan du i fred og ro kose deg med å lage kalender mens poden herjer fra seg i barnehagen. Stooor trøsteklem med ønske om god bedring :-) Tusen takk, mil! Lenge siden jeg har sett deg, magen er blitt stor og rund eller? ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du har min fulle forståelse! Det er TUNGT å være "stortjokk" som de sier her jeg bor. Når det gjelder det å trasse i trappa. Hva om pappa'n tar en liten razzia med ham. Si på forhånd at nå skal dere se om han klarer å gå trappa selv. Blir det skrik, så er det bare å lempe ham under armen og gå opp selv - helt uten dikkedarer. Sånn er det bare! Når det gjelder barnehagen. Du, han har det jo myyye bedre i barnehagen enn hjemme med en halvt invalid mamma - ikke sant? Og du har det myyye bedre med ham der enn hjemme - ikke sant? Vi mødre må slutte å ha dårlig samvittighet hele tiden. Sukk, jeg blir helt oppgitt over både meg og andre. Vi skal liksom leve opp til et slags ideal som ingen kan leve opp til. Få pappa'n til å levere og hente i barnehagen. Etterhvert som babyen kommer kan du levere og hente når det passer seg sånn og du har overskudd. Men for nå så må du tenke litt på deg selv også. Det blir jo ikke noe koselig for noen at du sliter deg ut på å gå levere i barnehagen og så ikke orker mer den dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tusen takk, mil! Lenge siden jeg har sett deg, magen er blitt stor og rund eller? ) Den er i ferd med å ta helt over, føles det som til tider. Bare det å få på seg sko er et prosjekt. Jeg er også sykemeldt, men det er mer p.g.a. kynnerne enn bekkenet, selv om det ikke er godt det heller. Men nå er det så kort igjen. Også er det så deilig å kjenne at babyen lever, har mer kontroll over situasjonen på en måte. Babyen har gode sjanser for å overleve hvis noe feil skjer, ting er mer håpefulle enn for noen uker siden, sånn jeg ser det. Julen gir jeg blaffen i, eneste aberet er å få tak i noen julegaver til de jeg må. Men det er det fortsatt tid til. Pynting, juletre etc. blir det ikke i år, det gidder vi ikke. Orker ikke tanken på å rydde det bort. Og selskap skal vi ikke ha. Luksusen med å ikke ha noen barn fra før ;-) Bare å lytte til kroppen. Du har det sikkert som meg, er du overmodig og fresh en dag, får du igjen på kvelden og neste dag - bedre å sløøøve så mye man kan, da varer man lenger. Og det er jo til alles beste, ikke bare ditt. Det beste jeg vet er når folk, særlig andre menn som allerede har barn, sier jeg skal ta det med ro og hvile masse. Lytte til kroppen, da får jeg det bedre etterpå. Føles myyye lettere å skyve samvittigheten for alt man ikke får gjort unna da. Fint å bli minnet på at kroppen faktisk holder på en veldig viktig prosjekt, et som er mye viktigere enn rene gulv, masse frisk luft, og alt mulig annet man går glipp av :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du har min fulle forståelse! Det er TUNGT å være "stortjokk" som de sier her jeg bor. Når det gjelder det å trasse i trappa. Hva om pappa'n tar en liten razzia med ham. Si på forhånd at nå skal dere se om han klarer å gå trappa selv. Blir det skrik, så er det bare å lempe ham under armen og gå opp selv - helt uten dikkedarer. Sånn er det bare! Når det gjelder barnehagen. Du, han har det jo myyye bedre i barnehagen enn hjemme med en halvt invalid mamma - ikke sant? Og du har det myyye bedre med ham der enn hjemme - ikke sant? Vi mødre må slutte å ha dårlig samvittighet hele tiden. Sukk, jeg blir helt oppgitt over både meg og andre. Vi skal liksom leve opp til et slags ideal som ingen kan leve opp til. Få pappa'n til å levere og hente i barnehagen. Etterhvert som babyen kommer kan du levere og hente når det passer seg sånn og du har overskudd. Men for nå så må du tenke litt på deg selv også. Det blir jo ikke noe koselig for noen at du sliter deg ut på å gå levere i barnehagen og så ikke orker mer den dagen. Jo, det er helt klart en forestilling oppe i hodet mitt om hvordan jeg vil ha det. Helst skulle jeg hatt ham hjemme til litt utpå formiddagen, sånn 9 halv 10 kanskje (han er gjerne våken før kl 6) og så gå ned til banrehagen. Det tar ca 45 min, og er en kjempefin tur. Deretter vil det ikke spille så stor rolle om jeg henter halv 4 (de har utetid igjen fra kl 3, ingen vits å hente da) eller pappa halv 5, men da har han hvertfall fått tid både hjemme og i bhg. Men så enkelt ser det ikke ut til å være. Ang trappa - vi har hatt samtaler med han om dette mange ganger, og når han har roet seg sier han selv at han er ferdig å gråte nå, og han gråt fordi han ikke ville gå trappa. Han oppsummerer i en pliktskyldig tone at "jeg må gjøre som mamma/pappa sier!" Han er jo så søt da.. Men neste gang er det på'n igjen. Har holdt på siden i juli, og det ser ikke ut til å hjelpe samme hva vi gjør. Pappa har fått vondt i ryggen og går til behandling, så han kan heller ikke bære noe særlig. Vi begynner å bli desperate etter et hus..! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Den er i ferd med å ta helt over, føles det som til tider. Bare det å få på seg sko er et prosjekt. Jeg er også sykemeldt, men det er mer p.g.a. kynnerne enn bekkenet, selv om det ikke er godt det heller. Men nå er det så kort igjen. Også er det så deilig å kjenne at babyen lever, har mer kontroll over situasjonen på en måte. Babyen har gode sjanser for å overleve hvis noe feil skjer, ting er mer håpefulle enn for noen uker siden, sånn jeg ser det. Julen gir jeg blaffen i, eneste aberet er å få tak i noen julegaver til de jeg må. Men det er det fortsatt tid til. Pynting, juletre etc. blir det ikke i år, det gidder vi ikke. Orker ikke tanken på å rydde det bort. Og selskap skal vi ikke ha. Luksusen med å ikke ha noen barn fra før ;-) Bare å lytte til kroppen. Du har det sikkert som meg, er du overmodig og fresh en dag, får du igjen på kvelden og neste dag - bedre å sløøøve så mye man kan, da varer man lenger. Og det er jo til alles beste, ikke bare ditt. Det beste jeg vet er når folk, særlig andre menn som allerede har barn, sier jeg skal ta det med ro og hvile masse. Lytte til kroppen, da får jeg det bedre etterpå. Føles myyye lettere å skyve samvittigheten for alt man ikke får gjort unna da. Fint å bli minnet på at kroppen faktisk holder på en veldig viktig prosjekt, et som er mye viktigere enn rene gulv, masse frisk luft, og alt mulig annet man går glipp av :-) Kjenner igjen det du skriver, magen tar liksom over :-) Ang julegaver - i år blir det faktisk gavekort fra meg. Vi sender en del til slekt i andre deler av landet, og det er mer symbolsk å utveksle gaver med dem, egentlig. Sleng deg på du og - gavekort er jo egentlig fryktelig greit å få , og kan kjøpes i omtrent alle typer butikker. Bare kjipt at prislappen liksom står på ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tenk så driiitkjedelig det ville være for ham å være hjemme sammen med deg når du, naturlig nok, ikke har spesielt mye overskudd. Han har det sikkert helt toppers i barnehagen. Du leverer han ca klokka 10 og da er det ikke en altfor lang barnehagedag. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Legg tall og-eller bokstaver i trappa? Legg en favorittfigur på toppen av trappa, hvem venter i dag?? Kjøp blinkesko? Lommelykt? Ta tida? (mørkt snart i hjemkomst tiden) *Kappløp* Du har lov til å sutre litt ja.Det er tungt på slutten... Pappa kan ta hentingen synes jeg. Er det ingen andre barn i samme strøk som han kunne kjørt med til barnehagen? Du må bruke din tid mest på deg selv. Husk på masse kos, han forstår kanskje ikke hvorfor du forandrer deg? Unn deg egenpleie. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Tenk så driiitkjedelig det ville være for ham å være hjemme sammen med deg når du, naturlig nok, ikke har spesielt mye overskudd. Han har det sikkert helt toppers i barnehagen. Du leverer han ca klokka 10 og da er det ikke en altfor lang barnehagedag. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet :-) SKulle bare ønske det var så enkelt som å levere ham kl 10, han slår seg helt vrang. Har prøvd noen ganger før også. Så det funker best å stå opp sammen med pappa, gjøre alt klart slik at pappa leverer på vei til jobb. I dag var det ikke skrik i det hele tatt! Bortsett fra da han helte ut melkeglasset med vilje, og fikk tilsnakk for det... :-) Er bedre i bekkenet igjen i dag også, tenkte å hente ham og tusle rolig mot byen for å ta følge med pappa hjem etter jobb. Så får vi se. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2010698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kjenner igjen det du skriver, magen tar liksom over :-) Ang julegaver - i år blir det faktisk gavekort fra meg. Vi sender en del til slekt i andre deler av landet, og det er mer symbolsk å utveksle gaver med dem, egentlig. Sleng deg på du og - gavekort er jo egentlig fryktelig greit å få , og kan kjøpes i omtrent alle typer butikker. Bare kjipt at prislappen liksom står på ;-) Gavekort blir det sikkert noen av. Bra forslag, da kan de handle på salg også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2011450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 SKulle bare ønske det var så enkelt som å levere ham kl 10, han slår seg helt vrang. Har prøvd noen ganger før også. Så det funker best å stå opp sammen med pappa, gjøre alt klart slik at pappa leverer på vei til jobb. I dag var det ikke skrik i det hele tatt! Bortsett fra da han helte ut melkeglasset med vilje, og fikk tilsnakk for det... :-) Er bedre i bekkenet igjen i dag også, tenkte å hente ham og tusle rolig mot byen for å ta følge med pappa hjem etter jobb. Så får vi se. :-) Jeg oppfatta det som at du leverte han senest klokka 10.00, men uansett har han det nok artigere i barnehagen enn hjemme sammen med deg! Basta :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2012349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Han reagerer nok litt på at mamma ikke er helt den samme også, synes det er smart av deg og absolutt ikke noe du bør ha dårlig samvittighet for å forlenge tiden han er i barnehagen:) du vil få nok av tid til og være sammen med både babyen og ham etter fødselen, men akkurat nå må du få den hvile kroppen din trenger frem til fødselen.. du får heller ta litt tid igjen og overlate babyen til pappa etter fødselen sånn at den andre kjenner seg som en storebror:) det går seg fort til skjønner du, din sønn på 2,5 år er nok litt usikker på forandringene som har skjedd med mamma:) *been there, done that* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/253915-er-det-lov-%C3%A5-sutre-litt-mon-tro/page/2/#findComment-2012364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.