Gå til innhold

Barnebursdag og invitasjoner...igjen

Anbefalte innlegg

Førsteklassingen har bursdag om en stund, og vi har begynt å planlegge.

Han vil gjerne invitere alle guttene i klassen, og det er jeg veldig åpen for.

De har en regel om at dersom alle i klassen av samme kjønn er invitert, kan de invitere via skolen.

Så langt, så godt. Men på fritiden leker han mest med 2-3 jenter i klassen som bor i gata her, og som han har kjent siden barnehagen. Han vil veldig gjerne ha dem i bursdag også.

Blir det veldig feil om vi inviterer dem i tillegg - uten å be resten av jentene? Vi har ikke plass til å ha hele klassen, og resten av jentene (13 stykker!) leker han aldri med.

Da ville jeg i så fall sende invitasjonene utenom skolen.

Jeg er veldig redd for å gjøre noe feil i forhold til utestengning, men samtidig er det veldig dumt om han ikke kan be de tre jentene som er gode naboer og lekekamerater.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253920-barnebursdag-og-invitasjonerigjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du tar opp dette. Vi har akkurat samme problemstilling - bare at vi har en jente, som leker mest med et par av gutta. I tillegg har vi noen jenter som hun lekte mye med i bhg, og nå leker med på SFO - men som har havnet i andre klasser enn hennes på skolen. Det skal ikke være lett dette. Fordelen vår er at datteren min har bursdag i juni. Dermed har vi nesten et helt skoleår på å se hvordan alle andre gjør det, og hvem min datter blir invitert til før det er vår tur til å feire bursdag.

Som SFO-leder og ped.leder har jeg vært borti probemstillingen du nevner MANGE ganger.

Din løsning høres 100% ok ut. Man utestenger ingen når man inviterer 3 av 13, og at du selv tenker på å ikke levere innbydelsene på skolen gjør det enda mer ok.

Kjør på, sier jeg ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...