Mrs. Wallace Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Førsteklassingen har bursdag om en stund, og vi har begynt å planlegge. Han vil gjerne invitere alle guttene i klassen, og det er jeg veldig åpen for. De har en regel om at dersom alle i klassen av samme kjønn er invitert, kan de invitere via skolen. Så langt, så godt. Men på fritiden leker han mest med 2-3 jenter i klassen som bor i gata her, og som han har kjent siden barnehagen. Han vil veldig gjerne ha dem i bursdag også. Blir det veldig feil om vi inviterer dem i tillegg - uten å be resten av jentene? Vi har ikke plass til å ha hele klassen, og resten av jentene (13 stykker!) leker han aldri med. Da ville jeg i så fall sende invitasjonene utenom skolen. Jeg er veldig redd for å gjøre noe feil i forhold til utestengning, men samtidig er det veldig dumt om han ikke kan be de tre jentene som er gode naboer og lekekamerater. 0 Siter
PieLill Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 3 av 13 burde gå greit. Det blir jo ikke snakk om utestengelse av noen få, men å ta med noen ekstra. I så fall sikkert best å sende invitasjonene hjem slik du sier. Ha en hyggelig feiring. mvh 0 Siter
ashild Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Helt ok! Jeg hadde enten levert alle innbydelsene hjem til barna, eller levert til guttene på skolen og jentene hjem. 0 Siter
Speak Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Jeg synes godt du kan be alle guttene + disse tre jentene. Men jeg synes ikke du skal ta med invitasjon til skolen for de tre jentene. Gutten er jo greit. 0 Siter
caprice Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Så fint at du tar opp dette. Vi har akkurat samme problemstilling - bare at vi har en jente, som leker mest med et par av gutta. I tillegg har vi noen jenter som hun lekte mye med i bhg, og nå leker med på SFO - men som har havnet i andre klasser enn hennes på skolen. Det skal ikke være lett dette. Fordelen vår er at datteren min har bursdag i juni. Dermed har vi nesten et helt skoleår på å se hvordan alle andre gjør det, og hvem min datter blir invitert til før det er vår tur til å feire bursdag. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Som SFO-leder og ped.leder har jeg vært borti probemstillingen du nevner MANGE ganger. Din løsning høres 100% ok ut. Man utestenger ingen når man inviterer 3 av 13, og at du selv tenker på å ikke levere innbydelsene på skolen gjør det enda mer ok. Kjør på, sier jeg 0 Siter
DarkPink Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Kan ikke du dele ut til guttene i klassen via klasserommet, og så springer han på døra til jentene i gata? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. november 2006 Forfatter Skrevet 13. november 2006 Takk for svar, alle sammen. Betryggende å høre at det er enighet om at vi har funnet en akseptabel løsning. Vi vil så nødig skape splid eller utestengning. ) 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Synes ikke det er feil... så lenge det bare er et par-tre stykker av så mange jenter:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.