Gjest Frustrert frue Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Kom med tips, jeg skal handle middag for 2 uker fremover... Hvordan ser en middags-uke ut for dere?? 0 Siter
Gjest Lofffa Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Seibiff me potet å løk middagspannkake Kyllingfilet me Wokgrønnsaker Lasagne Kjøttkaker Hjemmelagde hamburger Fiskegrateng Fiskepinner Taco Risgrøt Gryterett Supper Potetmos Spagetti Pølsegrateng Lammestek( finnes i skiver på butikken) snitzel Fiskepudding Blodpølse(hvis du liker det) ja det var da noen forslag =) 0 Siter
linko Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Smørkokt torsk (torskefilet som kokes i litt smør - ungene liker det veldig godt). Fiskepinner Taco Seibiff med løk Kjøttkaker Ovnsbakt ørretfilet (krydres, legges i folie, 20-25 min i ovnen, ungene liker dette også) Bakt potet med diverse tilbehør 0 Siter
Torv Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Jeg bruker wok og ovn mye, og her er noen ting jeg bruker å lage: wok av laks og grønnsaker. Ha på litt soyasaus og kok pasta som du blander i. grove fiskekaker med gulrot og kokt potet grønnsaksgrateng med kjøttdeig Grønnsaker legges i form (alle slags) med litt buljong. Strø rå kjøttdeig på toppen og stek i ovn. HJemmelaget potetmos (helst med struktur) og noe godt ved siden av, enten rent kjøtt eller annet (vi liker pølser vi da). Server gjerne med sjy eller saus og grønnsaker Kalkunkjøtt i forskjellige varianter Hønsegryte (finn oppskrift på nettet) Pai med mye godt, og hva kjøkkenet byr på :0) Spinatsuppe er favoritten til vår 7 åring. Enkel å lage. Serveres med godt brød. Tja.......ønsker du mer, ta kontakt.:0) Håper du finner noe dere kan like her. God middag! Mvh 0 Siter
Gjest EvyM Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Jeg bruker wok og ovn mye, og her er noen ting jeg bruker å lage: wok av laks og grønnsaker. Ha på litt soyasaus og kok pasta som du blander i. grove fiskekaker med gulrot og kokt potet grønnsaksgrateng med kjøttdeig Grønnsaker legges i form (alle slags) med litt buljong. Strø rå kjøttdeig på toppen og stek i ovn. HJemmelaget potetmos (helst med struktur) og noe godt ved siden av, enten rent kjøtt eller annet (vi liker pølser vi da). Server gjerne med sjy eller saus og grønnsaker Kalkunkjøtt i forskjellige varianter Hønsegryte (finn oppskrift på nettet) Pai med mye godt, og hva kjøkkenet byr på :0) Spinatsuppe er favoritten til vår 7 åring. Enkel å lage. Serveres med godt brød. Tja.......ønsker du mer, ta kontakt.:0) Håper du finner noe dere kan like her. God middag! Mvh Her var det mye godt! Ang. grønsaksgratengen - er grønsakene rå eller kokt når du legger dem i forma? Og hvor mye kjøttdeig bruker du - en pakke? 0 Siter
Torv Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Her var det mye godt! Ang. grønsaksgratengen - er grønsakene rå eller kokt når du legger dem i forma? Og hvor mye kjøttdeig bruker du - en pakke? Hei! Beklager seint svar. Ja, jeg legger grønnsakene nedi rå. Og bruker gjerne 400 gr. kjøttdeig strødd rundt/oppå! Og så tar jeg gjerne og har noen osterbiter litt her og litt der. Når det gjelder kjøttdeigen, kan du egentlig bare bruke det du har i kjøleskapet. f.eks skinke, pølser etc. Kos dere med middagslaging :0) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.