Gå til innhold

Tørr i todelt dress?

Anbefalte innlegg

Gjest snulletutten

Hei, datter på 4 går i naturbarnehage. Der er de mye ute. I det regnværet som vi har nå, blir de lett våte. Jeg har derfor kjøpt todelt dress hos HM, rosa, med litt fleece-fór-aktig innside. Hva tror dere, kan hun klare seg med den, eller blir hun lettere våt gjennom todelt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253981-t%C3%B8rr-i-todelt-dress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flystripa

Ja, gummibelagt med fleece-innside!

Den er sikkert bra den.

Selebukse håper jeg? Det beste er regntøy selebukse + regnjakke m/både glidelås + knapper/borrelås.

Ungene våre har HH selebukser + Leketøy regnjakker, og er veldig godt fornøyd med det.

Ja, gummibelagt med fleece-innside!

Jeg har skygget unna de regndressene med fleecefor fordi jeg ser for meg at så snart barnet blir våt nederst ved ermene/buksebeina så trekker vannet opp i fleeceforet og blir vått langt oppover. Men jeg vet ikke om det stemmer da...

Mine har forøvrig vært tørre i vanlig regntøy så lenge de har hatt selebukse og har hatt den vanlige buksa (den de har under regnbuksa) nedi støvlene/cherroxene, ellers fungerer den som en svamp og ungen blir søkkvåt.

Annonse

Dumt med fôret regntøy fordi det bruker evigheter på å tørke. Bedre da med ufôret, hvor man kan tørke fleec'en eller ullen hver for seg, og evt. velge å ta på noe annet under neste gang.

Ellers ville jeg tro todelt er greit, så lenge det dreier seg om selebukse.

Det tørker iallefall veldig sent, så da er du avhengig av at barnehagen og dere selv har gode tørkemuligheter med tørkeskap. Jeg sverger heller til ulltøy og skikkelig regntøy med selebukse. Har somregel hatt reflex sett.

Fleece tørker ikke sent! Men når det er gummi utenpå, DA tørker det sent.....

Trikset er da å vrenge klærne, så fleece'en kommer ut. Det har vel ikke noe å si om regntøy er vått på utsiden, for det er jo innsiden som må være tørr. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...