Gå til innhold

Pynting av klasserom til jul

Anbefalte innlegg

Jeg er klassekontakt i en 6.klasse og vi står ansvarlige for pynting til jul. Har vært med på det flere ganger, men kunne tenke meg noen ideer fra dere der ute. Kanskje noe som vi ikke har prøvd før?

Det pleier å være pepperkakekalender, pynting av vinduer og ellers litt vanlig pynting.

Tenkte at det hadde vært morsomt å gjøre det litt annerledes iår. Håper på mange gode ideer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254063-pynting-av-klasserom-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fire barn og har aldri opplevd at foreldre på noen som helst måte er ansvarlige for "pynting av klasserommet". Det må da være noe lærerne gjør sammen med elevene? Det får da være grenser for hva vi foreldre må engasjere oss i!!!

Forøvrig har skolen til mine barn en veldig ok "omvendt" julekalender: barna tar hver sin pakke med brukte klær m.m. til skolen - pakkene skal videre til et barnehjem i Russland.

Beklager, ingen gode ideer fra meg med tanke på pynting - men heller en oppfordring til klassekontakter om å sette foten ned for enkelte tiltak ;)

Jeg har fire barn og har aldri opplevd at foreldre på noen som helst måte er ansvarlige for "pynting av klasserommet". Det må da være noe lærerne gjør sammen med elevene? Det får da være grenser for hva vi foreldre må engasjere oss i!!!

Forøvrig har skolen til mine barn en veldig ok "omvendt" julekalender: barna tar hver sin pakke med brukte klær m.m. til skolen - pakkene skal videre til et barnehjem i Russland.

Beklager, ingen gode ideer fra meg med tanke på pynting - men heller en oppfordring til klassekontakter om å sette foten ned for enkelte tiltak ;)

Ja, fysj, tenk å måtte engasjere seg i hverdagen til barna sine!

Ja, fysj, tenk å måtte engasjere seg i hverdagen til barna sine!

Jeg har ingenting imot å engasjere meg i barnas hverdag. MEN jeg synes det er mye å be om at foreldre skal pynte klasserommet. Og jeg skjønner det heller ikke helt hvorfor barna ikke gjør dette selv..

Vi har hatt barn på 3 forskjellige barneskoler og jeg har faktisk ikke vært borte i at foreldre driver med slikt før jul.

Dette er nå min mening - mulig at jeg er den eneste som tenker slik, men slik er det nå bare :)

Hvor sier vintermor at foreldre skal være med på pyntingen?

*nå ble jeg nysgjerrig*

Annonse

Jeg har ingenting imot å engasjere meg i barnas hverdag. MEN jeg synes det er mye å be om at foreldre skal pynte klasserommet. Og jeg skjønner det heller ikke helt hvorfor barna ikke gjør dette selv..

Vi har hatt barn på 3 forskjellige barneskoler og jeg har faktisk ikke vært borte i at foreldre driver med slikt før jul.

Dette er nå min mening - mulig at jeg er den eneste som tenker slik, men slik er det nå bare :)

Jeg vil da tro at det er barna som skal pynte, men noen må jo planlegge hva det skal pyntes med og hva som må kjøpes inn?

Vintermor skriver at hun er klassekontakt. Er ikke det det samme som det som før het klasseforstander?

Sorry, bare jeg som ikke kan lese!

Da hadde jeg satt foten ned, ungene kan klare å pynte selv, ærlig talt!

Da jeg gikk på skolen lagde vi (elevene altså) sånne lenker i glanspapir som vi hengte mellom lampene i taket. Noe annet kan jeg ikke huske egentlig.

Det gjorde vi også. Nå kom det en strøm av gamle minner her, gitt. Vi lagde metervis med glanspapirlenker og hengte i taket. Noen av de mest fingernemme (les:jentene) flettet hjerter og hengte på også.

Jeg ser det for meg, det gammeldagse klasserommet med enorm takhøyde, med glanspapirlenker på kryss og tvers. Det var da både fint og koselig, egentlig...

Annonse

Det gjorde vi også. Nå kom det en strøm av gamle minner her, gitt. Vi lagde metervis med glanspapirlenker og hengte i taket. Noen av de mest fingernemme (les:jentene) flettet hjerter og hengte på også.

Jeg ser det for meg, det gammeldagse klasserommet med enorm takhøyde, med glanspapirlenker på kryss og tvers. Det var da både fint og koselig, egentlig...

Det var nok minst 3 meter om ikke 3,5 under taket i klasserommene på skolen der jeg gikk. Og grusommer svarte og hvite lamper som hang ned, tror det var 5 stk. i hvert klasserom så det var mange lenker som skulle til! :o)

Gjest abrahamsen

For mye å be om er så, men hvorfor kan ikke ungene få lov til å pynte alene? Det er det morsomste som fins jo!

Inviter foreldre og elever på juleverksted en kveld så henger dere opp alt de har laget i klasserommet. før juleferien får barna med seg tingene hjem.

Spør gjerne foreldrene om noen av dem er bakere og om de sponser pepperkakehjerter og melis så kjøper dere inn nonstop som blir veldig fin vinduspynt!

Be hver familie om å ta med et fat med kveldsmat og drikke så setter dere det på langbord.

Trivelg førjulsstund blir det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...