Gå til innhold

Homøpati mot barns søvnvansker?

Anbefalte innlegg

Hei, nå må jeg spørre dere her.

Er det noen som har erfaring med homøpat mot små barn og søvnvansker?

Har en liten på 2 år som driver og våkner flere ganger hver natt. Skriker, og må inn og gi smokk og legge ham på puta igjen, og så sovner han stort sett.

Men sånn driver han på mange ganger hver natt. (det begynte i sommer, og vi er konsekvente med rutiner osv. - samme før og etter problemene oppsto) men det fortsetter bare.

Nå har jeg booka time både til fastlegen og til homøpat, og håper at vi kan få noe som hjelper fra ihvertfall 1 av dem.

Homøpaten "trylla" bort gulpinga hans, så kanskje søvn også er lett match..? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254078-hom%C3%B8pati-mot-barns-s%C3%B8vnvansker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste forslag er å kutte ut smokken. For mest sannsynlig våkner han fordi han har mistet den. Venn han av med smokk, så vil han mest sannsynlig ikke våkne om natta mer.

Joda, egentlig godt forslag - på lang sikt. Han er kjempeavhengig av smokken for tida, etter perioder med feber osv.

Så det blir en egen sak når den tid kommer.... (puh....)

Joda, egentlig godt forslag - på lang sikt. Han er kjempeavhengig av smokken for tida, etter perioder med feber osv.

Så det blir en egen sak når den tid kommer.... (puh....)

Ja men jeg tror det er to sider av samme sak. :-) Nettopp fordi han er så superavhengig av smokken greier han ikke roe seg hvis han er halvvåken i løpet av natta og oppdager at han mangler noe i munnen.

Derfor syns jeg dere skal jobbe med den avhengigheten. Alternativet er å overstrø senga med smokker sånn at sjansen er stor for at han finner en, uansett hvor han leter. :-)

Gjest frikkadella

Tror kanskje at kiropraktor gir like bra eller bedre effekt enn homeopat. Ellers enig med de som anbefaler å redusere avhengigheten av smokken. I tillegg til faste og forutsigbare rutiner og minst mulig dill og dall etter legging.

Annonse

Tror kanskje at kiropraktor gir like bra eller bedre effekt enn homeopat. Ellers enig med de som anbefaler å redusere avhengigheten av smokken. I tillegg til faste og forutsigbare rutiner og minst mulig dill og dall etter legging.

Takk for svar, men det eneste jeg faktisk spurte om, var om noen hadde erfaring med homøpati og barn! ;-)

Vi kjører fast, fine rutiner etter boka, så jeg trenger ikke tips om akkurat det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...