Gå til innhold

"det er jo ikke rart at du har vondt under sex "(Langt)

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Nå er det fire måneder siden fødselen, og i dag hadde jeg den første gynekologiske undersøkelsen etter fødselen.

Fastlegen min gadd ikke å undersøke meg på 6-ukers kontrollen. Hun mente at så lenge jeg ikke hadde smerter til vanlig, så var det ikke noe vits... Hun henviste meg til gynekolog for å få satt inn hormonspiral fordi hun selv ikke var så flink til dette. Og hun mente at han kunne ta den den gynekologiske undersøkelsen i samme slengen.

Jeg fikk ikke somlet meg til å bestille time før nå, og i dag har jeg satt inn hormonspiral.

Jeg har ennå smerter ved samleie, og har kun klart å gjennomføre et par ganger. Og nå vet jeg hvorfor! Legen kikker og sier at "det er jo ikke rart at du har vondt"!

Han mener at jeg er snurpet sammen og at det er sikkelig dårlig håndtverk og at jordmoren har gjordt en dårlig jobb...

I tillegg så har jeg fått en rift i livmormunnen etter en ekstrem rask åpning under fødselen. (Gikk fra 4 til 10 cm på tre kvarter...)

Da han skulle sette inn hormonspiralen så var det UTROLIG vondt - så ille at jeg begynte å gråte, og svettet over hele kroppen!

Han sa at arrvev etter konisering (fjernet noe av livmorhalsen for 10 år siden.) og riften i livmorhalsen gjorde det ekstra vondt for meg. Jeg var helt i sjokk, for alle jeg har snakket med har sagt at det ikke var vondt å sette inn spiralen.

Men han trøstet meg at tiden ville lege meg, og etter et par måneder (!) til, så vil det bedre seg.

I dag er jeg trist og lei meg fordi jeg føler at jeg har fått ødelagt sexliv og jeg føler at jeg ikke har blitt tatt alvorlig før i dag.

Har fått skrevet ut østrogen stikkpiller som skal hjelpe på helingsprosessen, men egentlig er det bare tid som hjelper.

Noen som har noen trøstende ord og erfaringer å dele med meg?

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det blir da bedre nå siden du har hatt kontroll.

Ellers så er det vanlig å ha det slik noen måneder etter fødsel. Sexen blir nok bedre.

Ja, det er nok bare tid som kan gjøre dette bedre.

Og den lille jenta mi er jo absolutt verdt det!

Men det er jo kjipt å føle seg som ei vaskefille nedentil...

Uff så leit, fuji. Jeg vil bare si at da jeg fikk satt inn min første spiral, så var det så sinnsykt vondt at jeg nesten besvimte. Klarte ikke å komme meg fra legekontoret for egen maskin, men måtte få jordmor til å ringe etter mannen min.

Du kan si jeg var veldig spent når jeg skulle sette inn spiralen etter siste fødsel. Men da kjente jeg ingenting!!!

For mitt vedkommende var det nok så stor forskjell fordi jordmor (spiral nr. 1) satte på en tang på livmorhalsen for å få spiralen lettere inn. Legen (spiral nr. 2) gjorde ikke dette.

Uansett så vil jeg ønske deg god bedring. Se på denne legeperioden som en god mulighet til å utforske andre sider av seksuallivet - ikke bare samleie.

Og har du "guts", så tar du kontakt med jordmor og forteller hva legen sa. Hun bør jo få vite at hun trenger å skjerpe seg litt når det gjelder "broderinga".

fuji1365380447

Uff så leit, fuji. Jeg vil bare si at da jeg fikk satt inn min første spiral, så var det så sinnsykt vondt at jeg nesten besvimte. Klarte ikke å komme meg fra legekontoret for egen maskin, men måtte få jordmor til å ringe etter mannen min.

Du kan si jeg var veldig spent når jeg skulle sette inn spiralen etter siste fødsel. Men da kjente jeg ingenting!!!

For mitt vedkommende var det nok så stor forskjell fordi jordmor (spiral nr. 1) satte på en tang på livmorhalsen for å få spiralen lettere inn. Legen (spiral nr. 2) gjorde ikke dette.

Uansett så vil jeg ønske deg god bedring. Se på denne legeperioden som en god mulighet til å utforske andre sider av seksuallivet - ikke bare samleie.

Og har du "guts", så tar du kontakt med jordmor og forteller hva legen sa. Hun bør jo få vite at hun trenger å skjerpe seg litt når det gjelder "broderinga".

Vet du hva, Jubalong70? Jeg blir alltid så glad når jeg får svar fra deg!

Du virker så klok og avbalansert og erfaren. Det er alltid deilig å høre fra deg.

Jeg har det litt bedre nå. Har fått grått litt på skuldera til mannen min, og vi er enige om at vi får ta tiden til hjelp.

Nå er snuppa i seng, og jeg sitter og DOLer litt med et glass rødvin, mens jeg venter på at Grey`s Anatomy skal begynne.

Ha en fin kveld.

Vet du hva, Jubalong70? Jeg blir alltid så glad når jeg får svar fra deg!

Du virker så klok og avbalansert og erfaren. Det er alltid deilig å høre fra deg.

Jeg har det litt bedre nå. Har fått grått litt på skuldera til mannen min, og vi er enige om at vi får ta tiden til hjelp.

Nå er snuppa i seng, og jeg sitter og DOLer litt med et glass rødvin, mens jeg venter på at Grey`s Anatomy skal begynne.

Ha en fin kveld.

Oj, jeg blir helt rørt jeg! Tusen takk for den rosen.

Godt at du har fått grått litt (det hjelper alltid), og godt at du har roet deg og koste deg med vin og Mr. McDreamy!!!

Annonse

Gjest føler med deg

Dette var trist lesning. Godt du endelig kom til en som tok deg på alvor!

Jeg synes du burde ta kontakt med jordmor, eller skrive et brev til sykehuset og fortelle hva som har skjedd med deg.

Mente gynekologen at du vil komme deg over jordmors dårlig jobb og kunne få et godt sexliv igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...