Gå til innhold

Bøker til 3-åring?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe julegave til en jente som blir 3 år i januar, og har lyst å kjøpe bøker. Men, jeg aner ikke hvilken bøker jeg skal kjøpe... Hvor mye tekst i bøkene passer til en 3-åring? Hvor mange sider orker de å høre på? Har dere forslag på bra bøker jeg kan kjøpe?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254146-b%C3%B8ker-til-3-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har ingen treåring, så vet egentlig ikke.. :) Men jeg skal i hvert fall bestille bøker på eventyrboka.no der barnet får en rolle i eventyret, med andre familiemedlemmer. Hørt at den slår an hos smårollinger. :) Må jo være moromt å bli lest et evetyr for der man er med...?

Mi jente nærmer seg tre år, og hun elsker Lillesøsterbøkene, Bøker om Emma og Thomas, bøker om Karsten og Petra, dyrebøker og andre billedbøker.

Eldstemann var tidlig veldig filosofisk av seg, og han fikk "Verden har fire hjørner" av Svein Nyhus til treårsdagen, og elsket den! Søstrene hans har ikke hatt sans for den....

Annonse

Til vår 3-årig har jeg nå kjøpt bøkene om Barbafamilien - gleder meg å se om de slår an ... selv er jeg nemlig ganske så nostalgisk over disse bøkene.

Ellers er hun glad i følgende bøker:

* Emma og Thomas

* Ludde

* Lillesøster

* Kardemommeby

* Karius og Baktus

* Albert Åberg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...