Gå til innhold

Bøker til 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe julegave til en jente som blir 3 år i januar, og har lyst å kjøpe bøker. Men, jeg aner ikke hvilken bøker jeg skal kjøpe... Hvor mye tekst i bøkene passer til en 3-åring? Hvor mange sider orker de å høre på? Har dere forslag på bra bøker jeg kan kjøpe?

Fortsetter under...

Skrevet

Mange her inne har skrevet at Lillesøster-bøkene er knall, så jeg tenkte å kjøpe et par til min egen datter til jul.

Skrevet

Min snart 3-åring og jeg leser Ludde og Albert Åberg. Om og om igjen... ;)

Skrevet

Lillesøsterbøkene til Kari Grossman er knallbra! Thomas og Emma-bøkene har også slått bra når barna har vært 3 år.

Skrevet

Skriver under på at Lillesøster-bøkene er en sikker vinner.

Alle er bra, men Lillebrors ( han er 2 1/2 år) favoritt her i huset er "Lillesøster spiser frokost" og "Lillesøster skal tisse"

Ellers er rim og regler stas, også.

Annonse

Skrevet

Jeg har ingen treåring, så vet egentlig ikke.. :) Men jeg skal i hvert fall bestille bøker på eventyrboka.no der barnet får en rolle i eventyret, med andre familiemedlemmer. Hørt at den slår an hos smårollinger. :) Må jo være moromt å bli lest et evetyr for der man er med...?

Skrevet

Lillesøster-serien, Thomas og Emma-serien og Karstein og Petra-serien:)

Skrevet

Hos min 3-åring slår Ludde an, og "Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans". Emma og Thomas har vi også vært borti. Han har også vært gjennom hele Ole Brumm, med stor fornøyelse.

Skrevet

Mi jente nærmer seg tre år, og hun elsker Lillesøsterbøkene, Bøker om Emma og Thomas, bøker om Karsten og Petra, dyrebøker og andre billedbøker.

Eldstemann var tidlig veldig filosofisk av seg, og han fikk "Verden har fire hjørner" av Svein Nyhus til treårsdagen, og elsket den! Søstrene hans har ikke hatt sans for den....

Skrevet

I tillegg til Ludde, Karsten & Petra og Albert Aaberg som mange har nevnt, kan jeg anbefale Simon & Kaia-bøkene til Gro Dahle, f.eks. Simon og Kaia kler på seg.

Skrevet

I tillegg til de andre gode forslagene vil jeg foreslå bøkene om Pulverheksa. De er skrevet av Ingunn Aamodt.

Skrevet

I tillegg til de andre gode forslagene vil jeg foreslå bøkene om Pulverheksa. De er skrevet av Ingunn Aamodt.

Helt enig, jeg glemte Pulverheksa.

Annonse

Skrevet

enig med jonia, Pulverheksa er veldig populært... dersom hun er opptatt av dyr, så kan bonden bendik-serien være aktuell (selges hos norli nå for kl 49)

Skrevet

Til vår 3-årig har jeg nå kjøpt bøkene om Barbafamilien - gleder meg å se om de slår an ... selv er jeg nemlig ganske så nostalgisk over disse bøkene.

Ellers er hun glad i følgende bøker:

* Emma og Thomas

* Ludde

* Lillesøster

* Kardemommeby

* Karius og Baktus

* Albert Åberg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...