Gå til innhold

Trist og glad hilsen fra Zuetana, Colombia.

Anbefalte innlegg

I dag fikk vi nydelige lillebror, og det var virkelig et stort øyeblikk for Julian å få bli storebror. Han har ikke visst hva godt han kunne gjøre for lillebror, og har svinset rundt ham i hele dag med leker og smokk og teppe. Han har matet ham, og er bare så opptatt av ham at det er helt rørende.

Så, alt kunne vært vidunderlig, om det ikke var for at Julian på flyet over begynte å klage voldsomt på magen. Natt til i dag gråt han veldig, og har ikke fått i seg særlig med mat på et par døgn. Har hatt diare, som nå har gått over i mer fast avføring, men kastet opp i dag, og har fått stigende feber, med mer feber når man tar tempen i stumpen enn andre steder på kroppen. Vi kontaktet lege, og legen ble bekymret, og ønsket at vi skulle ta kontakt med sykehus.Legen kjørte mannen min dit nå for en time siden, og igjen sitter jeg her og er et nervøst vrak. Legen mistenker altså blindtarmen, og det er vel ikke verdens verste operasjon det, men allikevel,,,i det store utland, langt vekk fra alle, sittende igjen på et hotellrom med en liten gutt som kunne trenge en mor som bare var lugn og rolig. Nei, dette var trasige greier. Håper han kommer inn døra hvert øyeblikk, med beskjed om at det er normal reaksjon på drikkevaksinen, eller normalt når man er oppskjørtet, som han sikkert har vært. Men han har hatt skikkelige smerter, det har vi sett. Han er jo aldri syk til vanlig.

Det som bekymrer meg ekstra mye, er at han for et par mndr siden ble lagt inn på Drammen sykehus til observasjon for samme mistanke. Altså legene den gangen også som syntes han hadde mange tegn på blindtarmen. Forhøyet CRP osv. Men han ble sendt hjem, da prøvene etterhvert ble raskt normale, og Julian ble i fin form igjen.

Vel, som om jeg ikke har tigget om det før her inne: nå trenger jeg litt oppbakking....

Mvh

Fortsetter under...

Først av alt: Gratulerer så mye med lillebror!

Håper det har gått bra med storebror! At de finner ut hva det er, og at han blir fort frisk igjen! Det er ikke noe gøy å bli syk i utlandet, og det blir litt ekstra skummelt og vondt når man ikke da kan prate norsk med legen.... Håper virkelig at han allerede er frisk! -og at dere får et fint opphold, som overskygger den triste starten på oppholdet deres! Håper dere får kost dere masse som familie på 4! Og at dere kommer friske og raske hjem i god tid før jul!

Huffda Juliansmamma, jeg kan godt forstå at du er bekymret! :-( Håper også at de snart kommer inn døra og at alt er ok med storebror. Ikke kjekt med syke barn som har det vondt, og særlig ikke når man er i det store utlandet - og nettopp har fått nytt barn... Gratulerer så mye med lillebror, forresten, herlig å høre at det går så fint!

Krysser fingrene for at det går bra med storebror og at det ikke er noe alvorlig galt. Du må holde oss oppdattert!

Klem fra

Jeg krysser fingrene for at Julian er oppe og hopper nå! Det ville jo vært veldig trasig om han ,å opr mens dere er der, med ny lillebror som dere gleder dere så masse over.

Stakkars Julian,, han er nok sikkert redd også.

Men som sagt.. jeg krysser alt jeg har på kroppen på at det går over....

Lykke til

Gratulerer så mye med lillebror.

Skjønner godt at dette er vanskelig og trist for deg.

Håper det var falsk alarm også denne gangen. En operasjon av blindtarmen er ikke noen stor operasjon, men det er likevel en operasjon. Og akkurat nå passer det jo maks dårlig å ha en gutt liggende på sykehus og en gutt som skal få best mulig start sammen med dere som familie.

Dette hadde for meg også sett rimelig mørkt ut.

XXXX for at du får positive tilbakemeldinger fra sykehuset.

Trøsteklem fra

Annonse

Gjest Adopsjonssøker

Blintarmbetennelse kan ligge latent i lang tid.Har operert bort min selv jeg :)

Det er en grei operasjon.Er litt stiv og støl i magen ettepå.Men det går så fint så.

XXX fingre for dere og skriv vordan det går !!!!!!!!!!

Her kommer en liten trøsteklem fra meg. Det kan ikke være enkelt for deg, dette her. Håper at storebror blir bedre. Å ha syke barn er aldri kjekt, og i hvertfall ikke i utlandet. Heldigvis har dere fått kontakt med en lege som tar sykdommen til Julian på alvor. Det virker som om han blir godt ivaretatt, om det kan være en liten trøst. På mine hentereiser har jeg bestandig vært svært følsom og sensitiv - hentereise-hormoner? Så jeg skjønner at det er masse tanker og følelser som rører seg når du nettopp har fått et nydelig barn og må sende din eldste sønn på sykehus. Håper at du snart hører noe mer slik at du slipper å gå rundt i uvisshet.

Gjest frundrende

Uff, stakkars dere. Det er jo skrekken at noe slikt skal skje i utlandet, men heldigvis er dere i en storby, den beste ekspertrisen er jo alltid lokalisert i storbyene. Krysser fingrere for at dere ikke får bruk for å prøve ut systemet deres likevel......

Og gratulerer med lille bror, helt fantastisk å høre at det har gått så bra, men selvfølgelig er det et stort skår i gleden at storebror ikke har det bra.

Lykke, lykke til og god bedring til din Julian, fra en annen mamma til en Julian;)

Sender dere alle en stor trøste og self gratulasjonsklem !

Å fjerne blindtarmen skal nå være en ukomplisert sak,og særlig siden dere tross alt befinner dere i en stor "internasjonal" by. Det som jo er spesielt viktig når det må skje i utlandet er å være ekstra obs for å unngå infeksjoner etterpå; tenker spes på ikke å bade utendørs og å ikke bruke vann fra springen til evnt rengjøring av såret etterpå.

Håper det aller beste for dere og at dere får rikelig anledning til å KOSE dere også !

Blessed woman x 2

Vil bare si at jeg føler med dere, ikke kjekt å komme på sykehuset for en liten gutt. Det kommer nok til å gå så bra. Krysser fingrene for dere.

Gratulerer så masse med den lille gutten deres! Håper dere for mange fine dager sammen som familie i Colombia.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...