Gå til innhold

Jeg har blitt mamma c",)

Anbefalte innlegg

Ok, men da "varmer" dere jo også forsåvidt melka? Vi brukte et litermål og satte flaska oppi der i kokende varmt vann. Da var melka bra temperert på noen få minutter.

Det kan diskuteres hvor bra det er å varme den i micro også, som flystripa skriver om. Det er mange som mener at det kan være farlig med strålingen fra micro.

Ja, ok da, litt :) Poenget mitt var rett og slett at det ikke trenger å være 40 C, om barnet kan drikke melk som er romtemperert.

Jeg har også hørt at melk ikke skal i mikroen, men det kan være de snakket om morsmelk?

Fortsetter under...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

39

• Glimtipper

12

• Sofline

6

• Mandolaika

5

Mine barn har også foretrukket MME'en kald. Jeg har nesten aldri kokt vannet først heller, og ungene mine er helt friske og fine!

Jeg vil nok anbefale å koke vannet de første seks månedene, i hvert fall. Ikke fordi springvann i seg selv er livsfarlig, men fordi bakterier gror så fort i melk.

Ok, men da "varmer" dere jo også forsåvidt melka? Vi brukte et litermål og satte flaska oppi der i kokende varmt vann. Da var melka bra temperert på noen få minutter.

Det kan diskuteres hvor bra det er å varme den i micro også, som flystripa skriver om. Det er mange som mener at det kan være farlig med strålingen fra micro.

Sånn jeg har forstått et, var faren med microen at melka kunne bli altfor varm, ikke at det hadde noe med strålinga å gjøre. Mener jeg leste noe om det, man kan ikke finne ut hvor.

Ja, ok da, litt :) Poenget mitt var rett og slett at det ikke trenger å være 40 C, om barnet kan drikke melk som er romtemperert.

Jeg har også hørt at melk ikke skal i mikroen, men det kan være de snakket om morsmelk?

Morsmelk skal ikke i microen, nei, for da ødelegges noen stoffer i morsmelka.

Men jeg mener også at det har vært diskutert det med strålingen fra micro.

Gjest Flystripa

Sånn jeg har forstått et, var faren med microen at melka kunne bli altfor varm, ikke at det hadde noe med strålinga å gjøre. Mener jeg leste noe om det, man kan ikke finne ut hvor.

Ja, det har med varmeutgjevningstid å gjøre. At man tror melka er kaldere/varmere enn den er. Må røre om, og heller varme i 30 sek, røre om og sjekke temp, deretter varme litt lengre om det behøves.

Strålingen er ikke farlig, nei.

Jeg har tre barn som er flasket opp på mme. Vi varmet alltid melken i microen, har ikke sett stråleskade på en eneste en av dem;o)

Annonse

Ja, det har med varmeutgjevningstid å gjøre. At man tror melka er kaldere/varmere enn den er. Må røre om, og heller varme i 30 sek, røre om og sjekke temp, deretter varme litt lengre om det behøves.

Strålingen er ikke farlig, nei.

Veldig enkelt; Man rister flasken godt, drypper noen dråper på håndbaken og kjenner således om temperaturen er riktig.:o)

Gjest Flystripa

Vi hadde ikke mikro og vi snakket med jordmødrene og helsesøster angående hva slags temperatur vi skulle ha på melka.

Så du kan stige ned av din høye hest og turn that frown upside down ;)

Jeg liker å kverulere med deg, fordi du fossror fra ditt første svar, til ditt siste svar.

Første svar:

Ja :) (blandet melka kald)

Blandet og satte i kjøleskapet. Slapp oppvarming når han skulle ha mat, veldig fint på natten :)

Neste svar:

Nei, de skal ikke ha iskalde ting, men det trenger heller ikke være oppvarmet :)

Tredje svar:

Jeg sa ikke rett fra kjøleskapet, jeg sa "ikke oppvarmet". Men den sto i kjøleskapet, og ikke på benken i timevis...

Motsigelse:

deretter ror du inn at "varmes under rennende vann" (ny opplysning!, fram til nå har du ikke varmet opp), ikke kjøleskapskald, men blandet ut i kaldvann og stått i kjøleskap i flere timer (nattmåltid du refererer til). Ehhh, da er det jo iskaldt? Hvis ikke kjøleskapet ditt er defekt, da?! ;o)

Å gud, hvorfor gidder jeg dette *ler*

Gjest Flystripa

Veldig enkelt; Man rister flasken godt, drypper noen dråper på håndbaken og kjenner således om temperaturen er riktig.:o)

*nikker* Heldigvis ferdig med oppvarming av sånt skvip! Snuppa er 16 mnd nå, og vil gjerne ha ei flaske på kvelden ennå, det ordnes der og da. Heldigvis intet om natta :o)

Jeg liker å kverulere med deg, fordi du fossror fra ditt første svar, til ditt siste svar.

Første svar:

Blandet og satte i kjøleskapet. Slapp oppvarming når han skulle ha mat, veldig fint på natten :)

Neste svar:

Nei, de skal ikke ha iskalde ting, men det trenger heller ikke være oppvarmet :)

Tredje svar:

Jeg sa ikke rett fra kjøleskapet, jeg sa "ikke oppvarmet". Men den sto i kjøleskapet, og ikke på benken i timevis...

Motsigelse:

deretter ror du inn at "varmes under rennende vann" (ny opplysning!, fram til nå har du ikke varmet opp), ikke kjøleskapskald, men blandet ut i kaldvann og stått i kjøleskap i flere timer (nattmåltid du refererer til). Ehhh, da er det jo iskaldt? Hvis ikke kjøleskapet ditt er defekt, da?! ;o)

Huff hvorfor må dere "krangle" i en sådan stund;)

Første svar:

Neste svar:

Tredje svar:

Motsigelse:

Det er da ingenting motstridende i hva jeg har sagt?

Når man sier oppvarmet, så regner jeg med at det betyr at de setter melka i vannbad (tenkte ikke på mikroen som en mulighet, da går det jo mye raskere).

Og man kan fint blande melk av kaldt vann, som selvfølgelig er kokt på forhånd. Dette har vi gjort helt fra begynnelsen av. Det var også helt greit at melka sto i kjøleskapet i opptil 24 timer (spør på føden, eventuelt helsestasjonen).

Si meg, hvorfor skulle jeg gidde å ro? Jeg forteller jo hvordan vi gjorde det, selv om det var litt uklart hva jeg mente (og da er det selvfølgelig en fordel å oppklare, siden iskald melk ikke er bra, slik du sa) :)

Annonse

ylvali1365381015

Første svar:

Neste svar:

Tredje svar:

Motsigelse:

er prozak helten din? ;-)

Eh... Og da er ikke melka oppvarmet!?

NÅ er du virkelig ute og ror, Glimtipper!;-)

Hvorfor i all verden skulle jeg ro? Jeg sitter da ikke og lyver om hvordan vi serverte melk til sønnen vår.

Jeg så at mange andre styrte med vannbad, stresset med oppvarmet vann for å holde det varmt og så videre. Vi serverte det omså i romtemperatur og det fungerte helt fint for oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...