Gå til innhold

GODE RÅD...svigermor :-(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• Velouria

6

• Dorthe

4

• Sofline

4

Litt på siden, men. Jeg blir så sjokkert hver gang jeg leser disse svigermortrådene. Er det virkelig sånn med alt? Hvordan i all verden kan de ta seg sånne friheter?

Jeg har ikke barn enda, og ikke møtt min nåværende "svigermor", men jeg er kjent for å være ganske hissig og direkte når noen gjør overtramp mot meg. Men med en svigermor blir man jo bare nødt å holde et godt forhold så mye som man skal omgås.

Er det vanlig at man bare går rundt svigermor og biter tenna sammen over alt? Noen som har et kjempegodt forhold til svigermor?

*rekker opp hånda*

Jeg er så heldig å ha en svigermor som er interessert og engasjert uten å blande seg inn i våre private saker.

Vi har et kjempegodt forhold, respekterer hverandre, kan diskutere det meste og reiser til og med på turer sammen.

Litt på siden, men. Jeg blir så sjokkert hver gang jeg leser disse svigermortrådene. Er det virkelig sånn med alt? Hvordan i all verden kan de ta seg sånne friheter?

Jeg har ikke barn enda, og ikke møtt min nåværende "svigermor", men jeg er kjent for å være ganske hissig og direkte når noen gjør overtramp mot meg. Men med en svigermor blir man jo bare nødt å holde et godt forhold så mye som man skal omgås.

Er det vanlig at man bare går rundt svigermor og biter tenna sammen over alt? Noen som har et kjempegodt forhold til svigermor?

Jeg har et veldig godt forhold til min svigermor. Ikke veldig nært, men respektfullt og fint. Tror det er mye fordi hun er bevisst på farene og blander seg verken i oppdragelse eller i hvordan vi ordner oss ellers.

Men skjønner veldig godt de som blir irritert på for nærgående svigermødre som ikke vil gi fra seg "kontrollen" over sønnen.

Min svigermor syns muffinsene mine var innmari gode og lurte på hvilken pakke jeg hadde brukt. Er det TORO? Jeg sier som sant er at det er en oppskrift som jeg fant på muffinsformpakken (Oh, langt ord...) Ha ha ha, sier min elskede svigermor da, ikke tull nå, hvilken pakke er det? Jeg sier gang på gang at det ikke er noen pakke, men at de er lagd helt fra bunnen. Hun trodde meg tilslutt, men det tok lang tid å overtale henne... Utrolig irriterende, hun tror ikke jeg kan en dritt!!!

Jeg kan si mye om min svigermor men akkurat der er min svigermor HELT omvendt - jeg kan bake noen enkle 1-2-3 muffins fra pakke, og hun er helt i skyene over hvor fantastisk flink jeg er til å bake. *LOL*

Jeg sier sannheten hver gang det er tilfelle - dette er bare en ferdigblanding, altså. "Jojo, men likevel, så fine da!"

Hun er altså ikke mye inne på sitt eget kjøkken ;-)

Annonse

Jeg kan si mye om min svigermor men akkurat der er min svigermor HELT omvendt - jeg kan bake noen enkle 1-2-3 muffins fra pakke, og hun er helt i skyene over hvor fantastisk flink jeg er til å bake. *LOL*

Jeg sier sannheten hver gang det er tilfelle - dette er bare en ferdigblanding, altså. "Jojo, men likevel, så fine da!"

Min svigermor synes Toro-kaker er helt topp sjøl, hun gidder ikke alltid å bake fra bunnen av.

Kjøper også surkål og en del annen lettvint mat, selv om hun KAN lage det fra bunnen av om hun vil.

Herlig avslappa dame! :-)

Min svigermor synes Toro-kaker er helt topp sjøl, hun gidder ikke alltid å bake fra bunnen av.

Kjøper også surkål og en del annen lettvint mat, selv om hun KAN lage det fra bunnen av om hun vil.

Herlig avslappa dame! :-)

Min svigermor vet hvertfall å holde lav profil der hun ikke har noe å stille opp med selv. Det filteret er det ikke alle som har.

:-)

*rekker opp hånda*

Jeg er så heldig å ha en svigermor som er interessert og engasjert uten å blande seg inn i våre private saker.

Vi har et kjempegodt forhold, respekterer hverandre, kan diskutere det meste og reiser til og med på turer sammen.

Åh, det høres perfekt ut. Da er det håp =)

Hvorfor fortelle at de er fra pakke når du får skryt?

Det gjør ikke jeg, enten kommentarer kommer fra svigermor eller venner, med mindre jeg blir spurt!

Min brownie, med sjokoladebiter i, er blitt en slager. Hvorfor fortelle dem at den er fra Toro?

Hvorfor fortelle at de er fra pakke når du får skryt?

Det gjør ikke jeg, enten kommentarer kommer fra svigermor eller venner, med mindre jeg blir spurt!

Min brownie, med sjokoladebiter i, er blitt en slager. Hvorfor fortelle dem at den er fra Toro?

Gidder liksom ikke skryte på meg noe som ikke er min fortjeneste..

Gidder liksom ikke skryte på meg noe som ikke er min fortjeneste..

Typisk norsk - og kvinnelig - og skulle redusere det man har gjort når man har prestert noe.

Når noen synes kaken er god kan man bare si takk, ikke nødvendig å kommentere hvor lett den var å lage.

Annonse

Jeg skal sørge for at de ikke får date samtidig, såpass kontroll må jeg strebe etter å oppnå!

Dere kan evt. gå sammen - alle jentene med hver sin partner, og deg som midtpunkt.

Da tror jeg kanskje aktiviteten vil avta raskt, helt av seg selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...