Gå til innhold

Får budsjettet til å gå opp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue

Gubben i huset har liksom bestemt at vi skal kunne bruke 1500,- i uken på dagligvarer, altså alt fra middag, pålegg og til såper og vaskemidler...

Vi er 2 voksne og to småskolebarn.

Får ikke dette til å funke jeg altså, det blir for lite pæng!!!

Arg, hadde han bare prøvd selv EN gang, så skulle han fått sett hva det kostet ja...!

Jeg prøver å hansle en gang i uken, alt vi trenger, men likevel, får det ikke til!!!

Sunn og variert kost og grønnsaker og frukt er dyrt det!

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

15

• puttelull

11

• mumitrollet

8

• Mandolaika

6

Hadde jeg hatt 1500,- til disposisjon til dagligvarer pr. uke, hadde jeg jubla!;-)

Men samtidig tenkt; Hvor er det jeg sløser!?

1500,- er da vanvittig mye pr. uke?! Det blir jo 6000,- i mnd, det!?

Vi bruker _ikke_ så mye penger, og vi tjener da ganske normalt (utbetalt 40000 i mnd)... Så det er ikke gjerrighet/dårlig råd som gjør at vi ikke bruker mer....

Ta godt vare på kvitteringene dine, og finn ut hva du kan kutte ut av det du kjøper, og kan du finne tilsvarende varer til halve prisen et annet sted!?

Både du og gubben kan nok få dere et sjokk!

Annonse

Hadde jeg hatt 1500,- til disposisjon til dagligvarer pr. uke, hadde jeg jubla!;-)

Men samtidig tenkt; Hvor er det jeg sløser!?

1500,- er da vanvittig mye pr. uke?! Det blir jo 6000,- i mnd, det!?

Vi bruker _ikke_ så mye penger, og vi tjener da ganske normalt (utbetalt 40000 i mnd)... Så det er ikke gjerrighet/dårlig råd som gjør at vi ikke bruker mer....

Ta godt vare på kvitteringene dine, og finn ut hva du kan kutte ut av det du kjøper, og kan du finne tilsvarende varer til halve prisen et annet sted!?

Både du og gubben kan nok få dere et sjokk!

"Vi bruker _ikke_ så mye penger, og vi tjener da ganske normalt (utbetalt 40000 i mnd)..."

Unnskyld meg, men er det normalt? Utbetalt 40000 i måneden må da være veldig godt betalt? Til info. så har jeg rett under 16000 utbetalt i måneden, trodde dét var en ganske normal lønn, jeg.

Gjest silvestris

"Vi bruker _ikke_ så mye penger, og vi tjener da ganske normalt (utbetalt 40000 i mnd)..."

Unnskyld meg, men er det normalt? Utbetalt 40000 i måneden må da være veldig godt betalt? Til info. så har jeg rett under 16000 utbetalt i måneden, trodde dét var en ganske normal lønn, jeg.

Jeg syns det høres mer enn helt vanlig bra ut. Her i huset har vi ca 30000 utbetalt tilsammen.

Vi bruker i underkant av 7000,- /mnd. 2 voksne og 3 barn. Vi har et normalt nøkternt kosthold. Når jeg leser en del matdiskusjonstråder her på dol, føler jeg faktisk at vi lever veldig nøkternt.

Lag et regnskap og skriv opp _alt_ dere bruker i noen mnd, så er det lettere å danne seg et bilde av hvor stort forbruket er.

Gjennomsnittslønna i Norge i dag er ca 360000. Det blir sånn ca 30000 pr mnd, eller 20000 utbetalt. Ganger med to, blir det helt normalt.

Annonse

Har du mulighet til å handle frukt, grønt, ris, etc. i innvandrerbutikker, så er det en del penger å spare.

Og handle i stort på tilbud, evt. dra på turer til Sverige innimellom, hvis det er en mulighet. Billige kyllingfileter, karbonadedeig, frosne bær og mye annet som du kan spare mye på.

Gjennomsnittslønna i Norge i dag er ca 360000. Det blir sånn ca 30000 pr mnd, eller 20000 utbetalt. Ganger med to, blir det helt normalt.

Huff, nå skjønner jeg at jeg har misforstått. Jeg forsto det slik at hun alene hadde 40000 utbetalt i måneden.

Men når det gjelder for to personer totalt så blir det mer normalt, ja, er enig i det.

Vi har ca. 33000 utbetalt tilsammen jeg og mannen min.

Gjest Frustrert frue

Jeg skjønte det.(Skrivefeilen)

Vil støtte deg i at det er lite penger til mat og andre husholdningsprodukter for 4 pers.

Bruker dere MYE mindre enn 1500,- i uka på dette er dere gode syns jeg!!! Da trenger i alle fall jeg alvorlig hjelp!!

Sjampoo, balsam, deo, såpe, vaskemiddel, grønnsåpe, skyllemiddel, zalo osv, osv + middag hver dag, melk, brød og pålegg kommer kjapt opp i 1500,- da vel??

Er det kun mat dere kjøper for 800,- da? Eller toalettartikler osv også??

Skjønner ingenting jeg, har skrevet liste og prøver å kjøpe kun det aller nødvendigste, men sprenger budsjettet likevel...

Hmmm...

Hei, vi er to voksne og ett barn og greier oss på ca.700 kr.i uka vi...? Jeg handler stort en gang i uka, på Lidl eller Smart Club, og så handler jeg litt ekstra til helga. Tror neppe vi kommer til å doble utgiftene med ett barn til...

Bruker dere MYE mindre enn 1500,- i uka på dette er dere gode syns jeg!!! Da trenger i alle fall jeg alvorlig hjelp!!

Sjampoo, balsam, deo, såpe, vaskemiddel, grønnsåpe, skyllemiddel, zalo osv, osv + middag hver dag, melk, brød og pålegg kommer kjapt opp i 1500,- da vel??

Er det kun mat dere kjøper for 800,- da? Eller toalettartikler osv også??

Skjønner ingenting jeg, har skrevet liste og prøver å kjøpe kun det aller nødvendigste, men sprenger budsjettet likevel...

Hmmm...

"Sjampoo, balsam, deo, såpe, vaskemiddel, grønnsåpe, skyllemiddel, zalo"

Jøssameg, kjøper da ikke alle de tingene der hver uke. Kan da gå flere uker mellom hver gang man trenger alle de tingene der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...