Gå til innhold

Får budsjettet til å gå opp!!!

Anbefalte innlegg

Bruker dere MYE mindre enn 1500,- i uka på dette er dere gode syns jeg!!! Da trenger i alle fall jeg alvorlig hjelp!!

Sjampoo, balsam, deo, såpe, vaskemiddel, grønnsåpe, skyllemiddel, zalo osv, osv + middag hver dag, melk, brød og pålegg kommer kjapt opp i 1500,- da vel??

Er det kun mat dere kjøper for 800,- da? Eller toalettartikler osv også??

Skjønner ingenting jeg, har skrevet liste og prøver å kjøpe kun det aller nødvendigste, men sprenger budsjettet likevel...

Hmmm...

Jammen vi kjøper jo ikke alle husholdningsartikler hver uke da!... Kanskje to-tre husholdningsartikler hver uke, f.ek.dopapir, oppvaskmiddel og tannkrem en uke... Og det koster da ikke mye?

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

15

• puttelull

11

• mumitrollet

8

• Mandolaika

6

Rart du ikke får det til å gå opp...

Vi er to voksne og tre barn og bruker ca 1500 kr i uka på all mat og alle husholdningsartikler. Vi kjøper det vi har lyst på og snur ikke på kronene når det gjelder maten. Sunn og variert kost har vi også. Vi handler stort sett på Rema og merker at hundrelappene varer lengre når vi handler der enn på enkelte andre steder.

Jeg bruker ca 800 i uka til mat og sånt, vi er en familie på 5 stk.

Vi er også en familie på 5, og vi bruker ca. 8-900,- i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre.

Dette har like mye med planlegging å gjøre, som med at ting er dyre.

Gjest Frustrert frue

"Sjampoo, balsam, deo, såpe, vaskemiddel, grønnsåpe, skyllemiddel, zalo"

Jøssameg, kjøper da ikke alle de tingene der hver uke. Kan da gå flere uker mellom hver gang man trenger alle de tingene der.

Okay da:o) Kanskje ikke hver uke, men alltids tre-fire ting som har gått tomt...

Jeg tviler ikke på at dere klarer det, men jeg misunner dere det!!! :o)

Jeg tror aldri jeg klarer å få det til...

Nå skal jeg handle i morgen, så skal jeg skrive nøyaktig hva det kostet, så skal dere få se selv:o) Og jeg skal ikke sløse;o)

"Sjampoo, balsam, deo, såpe, vaskemiddel, grønnsåpe, skyllemiddel, zalo"

Jøssameg, kjøper da ikke alle de tingene der hver uke. Kan da gå flere uker mellom hver gang man trenger alle de tingene der.

Og skyllemiddel burde _ingen_ bruke! Noen gang!

Annonse

Gjest Frustrert frue

Det klarer du fint hvis du handler på tilbud og legger i fryseren og kjøper billige produkter som euroshopper, first price og x-stra

Jeg gjør jo det, handler på OBS eller Rimi, er ikke det "billigbutikker" da?

Vi er 2 voksne og 3 barn, og 1500 kr i uka holder ikke hos oss. Vi bruker ca. 7000-8000 kr i mat hver måned. Jeg skriver alltid handleliste, prøver å handle det meste 1x i uka og så betaler jeg alltid med bankkort.

Da får jeg godt oversikt hvor mye vi bruker i matbutikkene i mnd.

Vi spiser ikke biff middager hver dag, helt vanlig norskt kosthold. Ikke røyker vi, tar også imot råd om billige sunne middager ;)

Jeg gjør jo det, handler på OBS eller Rimi, er ikke det "billigbutikker" da?

Nei, de er ikke spesielt billig hvis du ikke kjøper billigproduktene.

Men nå har jeg hatt atskillig mindre enn deg å rutte med så jeg er blitt ganske prisbevisst:o)

Gjest Underskrift

Uff, snakk om at jeg føler meg sløv nå da, etter og ha lest hele tråden.

Jeg har ingen oversikt jeg på hvor mye jeg bruker verken i uka eller måneden på husholdning.

Men det jeg skulle si til deg, kan ikke gemalen handle selv da, siden han tydeligvis syns han ville gjort en så mye rimligere handel :o)))

mvh

Vi er også en familie på 5, og vi bruker ca. 8-900,- i uka. Noen ganger mer, andre ganger mindre.

Da _må_ du ha tilgang til en del mat som er gratis. Ellers er det ikke gjennomførbart.

Regneeksempel:

Middag til 5 personer: 75 kr. 1 liter melk og 3/4 brød: 22 kroner. 1 youghurt på deling til familien: 4 kroner..... Da er du allerede oppe i 100 kr/ dag, og det betyr at du har igjen 100-200 kroner/uke igjen til å dekke alt det andre vi kjøper i dagligvarebutikken. Smør og pålegg. Kaffe og te. Vaskemidler og toalettpapir. Bakevarer. Lørdagsgodt. Frukt og grønnsaker.....

Helt enig med deg!

Geografien teller jo mye her også.

Hvis man bor i grissgrendte strøk kjøper man kanskje kjøtt og fisk, før det videreforedles til storsenteret..

Mens man i byen igjen får kjøpt billigere dusjsåpe og andre husholdningsartikler enn i bygda.

Annonse

Hei, jeg fikk flere ganger beskjed om at jeg brukte for mye penger på mat, nå har jeg ingen kontroll fordi far sjøl er ute å handler.

Tenker vi bruker rund 1000 - 2000 pr uke i snitt. Har normalt kosthold. 2 barn og 2 voksne, har normal lønn!

Prøver å handle husholdnings artikkler på salg, eller på Rema, Euroshop osv. Trenger jo ikke være merkevare (Zalo, blenda, OMO osv.)

Lykke til!!!

Jeg mener det er mulig, men det krever planlegging. Som for eksempel å lage en meny for hele uka. Bake brød selv gir både billigere og bedre brød. First Price har gode fiskeboller til under 7 kr per boks. Har alltid noen sånne bokser stående i skapet.

Og skyllemiddel burde _ingen_ bruke! Noen gang!

Hvorfor ikke?

Svigermor holdt på å daue når hun oppdaga at jeg aldri brukte skyllemiddel *ler*

Jeg tenkte jeg måtte prøve - og klærne holder seg pene mye lengre. Dessuten slipper jeg å tenke på stryking (ikke det at jeg gjorde det før heller da, men..).

Gjennomsnittslønna i Norge i dag er ca 360000. Det blir sånn ca 30000 pr mnd, eller 20000 utbetalt. Ganger med to, blir det helt normalt.

360 000 kr som gjennomsnittslønn? Hvor har du det tallet fra? Det høres vanvittig mye ut.

360 000 kr som gjennomsnittslønn? Hvor har du det tallet fra? Det høres vanvittig mye ut.

Se svar under. Det var en undersøkelse som ble gjengitt i Dagbladet for en stund siden (papirutgaven). Den viste gjennomsnittslønna i de yrkesgruppene og totalt sett. Inkluderte såvidt jeg husker fulle stillinger og bare lønnsmotakere. Husker den fordi jeg tjener akkurat gjennomsnittlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...