Gå til innhold

til damer som har sterilisert seg.

Gjest hva kan man i verste fall vente seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen verdens ting.

Jeg har kanskje fått litt mindre mensblødninger. Det er ikke noe savn, da jeg har blødd rikelig i mange år. Og jeg vet ikke om det har noe med steriliseringen å gjøre, eller om det bare er alderen eller tilfeldigheter.

Ingen verdens ting.

Jeg har kanskje fått litt mindre mensblødninger. Det er ikke noe savn, da jeg har blødd rikelig i mange år. Og jeg vet ikke om det har noe med steriliseringen å gjøre, eller om det bare er alderen eller tilfeldigheter.

Da er du heldig, tror jeg. Legen min sa nemlig at man ofte blør enda mer etter sterilisering, og det tar ikke jeg sjansen på.

Da er du heldig, tror jeg. Legen min sa nemlig at man ofte blør enda mer etter sterilisering, og det tar ikke jeg sjansen på.

Vet du hvorfor det skulle påvirke blødningene i det hele tatt?

Jeg har egentlig ikke trodd det var noen sammenheng. Hvorfor skulle man liksom blø MER?

Jeg har egentlig ikke trodd det var noen sammenheng. Hvorfor skulle man liksom blø MER?

Jeg kan ikke huske om legen sa noe hvorfor, jeg tror han bare informerte meg om fakta rundt det. Det er ikke så lenge siden jeg hadde den samtalen med han. Da gubben noen uker senere var og snakket om sterilisering av seg selv gjentok legen den ulempen om kraftigere blødninger hos noen kvinner.

Annonse

Jeg kan ikke huske om legen sa noe hvorfor, jeg tror han bare informerte meg om fakta rundt det. Det er ikke så lenge siden jeg hadde den samtalen med han. Da gubben noen uker senere var og snakket om sterilisering av seg selv gjentok legen den ulempen om kraftigere blødninger hos noen kvinner.

Da har du ikke fått korrekte opplysninger!

Å kutte over egglederen påvirker ikke eggstokkene en plass.

Alt virker som før sterilisering. Ellers er det hormonforandringer som kommmer med alderen og ville kommet uansett...

Da har du ikke fått korrekte opplysninger!

Å kutte over egglederen påvirker ikke eggstokkene en plass.

Alt virker som før sterilisering. Ellers er det hormonforandringer som kommmer med alderen og ville kommet uansett...

Hmm. Rart, men det kan jo hende du har rett i det. Jeg skulle selvsagt spurt om årsaken til mer blødninger, men det tenkte jeg ikke på.

Nå har jeg surfet og lest litt om sterilisering av kvinner. Det sto de stedene jeg var at _noen_ kvinner kan få langvarige blødningsforstyrrelser etter inngrepet.

Hmm. Rart, men det kan jo hende du har rett i det. Jeg skulle selvsagt spurt om årsaken til mer blødninger, men det tenkte jeg ikke på.

Endring i blødningene kan jo ha sammenheng med hvilken type prevensjon du brukte før steriliseringen.

Hos meg var det ingen endring. Jeg brukte kobberspiral.

Har bare positive erfaringer i ettertid. Deilig å slippe og tenke på prevensjon :-)

Gjest Dropper nicket

Den eneste bivirkningen var at jeg angret meg så inn i hampen etterpå, at jeg reopererte meg og ble gravid på ny (endte desverre i abort, men er nå i gang igjen.).

Jeg er en av de få som egglederne ikke har grodd igjen hos etter reoperasjon.

Sier bare, gjør det ikke! Over halvparten angrer seg etterpå

OK. I så fall har jeg vært heldig.

Annonse

Den eneste bivirkningen var at jeg angret meg så inn i hampen etterpå, at jeg reopererte meg og ble gravid på ny (endte desverre i abort, men er nå i gang igjen.).

Kommer vel litt an på alderen det da? Selv er jeg 40, og VET at jeg ikke vil ha flere barn! Men jeg vil at min kjære skal gjøre det da, av to grunner:

- Et mye mindre inngrep for ham

- Rettferdig, ettersom jeg har hatt ansvaret for prevensjon i alle år, først p-piller. så hormonspiral! Nå synes jeg han kan ta det! Men han nøler.. av en eller anne grunn! :-)

mvh

Endring i blødningene kan jo ha sammenheng med hvilken type prevensjon du brukte før steriliseringen.

Hos meg var det ingen endring. Jeg brukte kobberspiral.

Har bare positive erfaringer i ettertid. Deilig å slippe og tenke på prevensjon :-)

Har aldri angret på steriliseringen.

Med alderen har muskelknutene kommet og livmoren skal fjærnes.

Ikke nøl med steriliseringen, bare positive erfaringer jeg.

Muskelknuter og sterkere blødninger er ganske vanlig blandt oss som er godt voksne.

Gjest et langt liv

Hvis du er ung kan mye skje i livet ditt som fører til at du angrer bittert.

Det kan hende du kommer i en situasjon at du ønsker deg barn.

Eksempler:

Noen oppplever at barnet sitt dør. Noen opplever et nytt ekteskap og ønsker barn med ny partner.

Vi vet jo ikke noe om hvorfor trådstarter vurderer sterilisering da... Ikke alle angrer vet du.

Gjest Lurerlitt pådet

Nå har jeg surfet og lest litt om sterilisering av kvinner. Det sto de stedene jeg var at _noen_ kvinner kan få langvarige blødningsforstyrrelser etter inngrepet.

Ave M.

Det du har fått vite om blødninger, det gjelder kanskje menssmerter også?

Sagt på en annen måte; hvis man har for sterke menssmerter og ønsker å redusere disse, vil sterilisering være en god ide, mon tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...