Gå til innhold

enkel sjokoladekake i langpanne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

11

• Spirello

10

• jubalong70

7

• dolores83

2

Mest aktive i denne tråden

Prinsesse Leia

Har ikke lest hele tråden her, så sansynligvis har noen kommet meg i forkjøpet nå, men, men...

Den enkleste måten å få FLOTT langpanne sjokoladekake, er å kjøpe ferdig kakemiks fra toro, tilsette smør og vann - voila ;) Ikke blir den flat heller ;)

Ups.. :) Og jeg som rørte som en gal med det tørre, men ikke med bakepulveret da. Da sier vi det er AveM sin feil at kaka både ble flat, tørr og hard. :) Men den går ned, men jeg hadde ikke servert den.. Poden har spist masse da, så vond var den ikke.

Jeg gir ikke opp enda! Skal prøve noen ganger til, for snart er det barnebursdager som skal feires med ørten unger, da må jeg jo klare å lage noe så enkelt som sjokoladekake? *klør sge i huet* Tror ikke unger er så glade i ostekake. Blir bløtekake med ferdigbunn og masse gele og sjokoladepudding da, og to poser med toro-blanding. :)

Uff.. *øve mer*

to poser med Toro-blanding, tilsett det som skal tilsettes. Hvis du bruker visp og visper for hånd visper du bare akkurat til røra er jevn. Bruker du mikser tar det bare 30 sekunder eller deromkring. Minst mulig visping! :-)

Dette klarer du! :-)

Mitt beste tips - Toro langpannekake!!! Den smaker godt og er jo superenkel å lage.

jeg har akkurat laget en nå, jeg brukte halvannen pose, men alikevel så blir den mye tynnere på sidene.. Jeg ahr ikke så stor langpanne og lurer på om det er noe jeg gjør feil da??

Jeg bruker forøvrig den største posen me TORO sjokoladekakemix

jeg har akkurat laget en nå, jeg brukte halvannen pose, men alikevel så blir den mye tynnere på sidene.. Jeg ahr ikke så stor langpanne og lurer på om det er noe jeg gjør feil da??

Jeg bruker forøvrig den største posen me TORO sjokoladekakemix

Bruk 2 fulle poser. Og så fordeler du det så jevnt du kan utover i forma.

Jeg bruker bakepapir i langpanna. Da er det stort sett bare å hvelve kaka ut når den er ferdig.

For å dele ei kake i flere "etasjer" må du ha en lang, skarp kniv. Så er det å skjære forsiktig mens du holder forsiktig på "topplokket". Det må ikke nødvendigvis bli helt jevnt - i alle fall ikke på bløtkaker som har krem på siden også.

Jeg har også bakepapir, men kaka deler seg jo når jeg hvelver den. I flere deler.. Jeg er innmari dårlig på sånt.

Annonse

Mener du kakestykkene? For jeg vil gjerne ha hele kaken ut, uten å måtte dele i stykker.

Ja, jeg deler opp først. Jeg og mannen min holdt en gang i hver vår ende av bakepapiret mens vi løftet, men da revnet kaken litt. Det hadde sikkert gått bedre om den hadde stått kaldt først.

Det er lettere å få kaken hel ut av små former på ca 20x30 cm.

Det har jeg lurt på, hvordan klarer dere å få langpannekaka ut av formen uten å ødelegge den? Og dele den? Mener du dele selve kaka i to, eller dele den i to lag? Det klarer jeg ikke engang med kaker i rundform :P

To greie teknikker, begge basert på at det er lagt bakepapir i bunnen av langpanna på forhånd:

La kaka stå og "hvile" noen minutter etter at den er tatt ut av ovnen. Sjekk at kaka har sluppet alle kantene, evt. løsne med en flatbladet kniv, hold langpanna skrått mot kanten av en rist, ta tak i nærmeste snipp av bakepapiret og trekk raskt kaka over på risten.

Alternativ 2: Legg en rist opp-ned oppå kaka, klem godt sammen mens du snur formen slik at risten kommer nederst, løft av formen.

To greie teknikker, begge basert på at det er lagt bakepapir i bunnen av langpanna på forhånd:

La kaka stå og "hvile" noen minutter etter at den er tatt ut av ovnen. Sjekk at kaka har sluppet alle kantene, evt. løsne med en flatbladet kniv, hold langpanna skrått mot kanten av en rist, ta tak i nærmeste snipp av bakepapiret og trekk raskt kaka over på risten.

Alternativ 2: Legg en rist opp-ned oppå kaka, klem godt sammen mens du snur formen slik at risten kommer nederst, løft av formen.

Jeg har pleid å bruke alt.2 men da får jeg problemer med å snu den tilbake igjen på fat eller annet brett.. da er det ingen kanter til å støtte så blir klemt sammen.

Jeg har også bakepapir, men kaka deler seg jo når jeg hvelver den. I flere deler.. Jeg er innmari dårlig på sånt.

Prøv å legge et stort fat over langpanna før du hvelver den. Så holder du kaka på plass med fatet mens du hvelver.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...