Gå til innhold

Et vakkert dikt til ettertanke

Anbefalte innlegg

Mulig det har blitt postet før, men jeg syns det er så nydelig. Jeg fikk det av min datter på morsdagen et år, hun hadde laget det i barnehagen - med avtrykk av hendene på hver side av diktet. Jeg ble kjemperørt da jeg leste det...

Det forteller oss om å huske å kose oss med barna mens de er små, og nyte øyeblikkene :-)

Avtrykk

Det hender du blir lei deg

fordi jeg er så liten

Jeg setter merker overalt

og gjør deg ganske sliten

Men hver dag blir jeg større

ja, en dag blir jeg stor

og alle mine avtrykk

blir bare svake spor

Så her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå

hvor søte mine hender er

den gangen de var små

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254558-et-vakkert-dikt-til-ettertanke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig koselig dikt! Jeg har fått det av begge mine barn i barnehagen, den gangen syntes jeg liksom det var litt "herlighet, enda mer krimskrams på veggene". Men nå er det 13 år siden jeg fikk det første, og synes det er MYE mer rørende nå!

mvh

Jeg fikk det samme i julegave fra sønnen min da han var 1,5 år... dette diktet og avtrykk av hendene hans på farget kartong, innrammet og greier (han hadde laget det i bhg).

Og da de andre ville at jeg skulle lese diktet var det såvidt jeg klarte det - jeg ble så rørt :o)

Enig med deg at det er vakkert!

Ha en fin helg!

Jeg fikk det samme i julegave fra sønnen min da han var 1,5 år... dette diktet og avtrykk av hendene hans på farget kartong, innrammet og greier (han hadde laget det i bhg).

Og da de andre ville at jeg skulle lese diktet var det såvidt jeg klarte det - jeg ble så rørt :o)

Enig med deg at det er vakkert!

Ha en fin helg!

Takk det samme!

:-)

Jeg syns ikke det er så koselig jeg, jeg ble ikke lei meg fordi barna var små ikke sliten fordi de griser og lager fingeravtrykk overalt heller.

Det er ikke så veldig lenge siden det var en diskusjon om dette, og det er faktisk ikke bare meg som er sær på denne greia her for en gangsskyld. ;)

Jeg syns ikke det er så koselig jeg, jeg ble ikke lei meg fordi barna var små ikke sliten fordi de griser og lager fingeravtrykk overalt heller.

Det er ikke så veldig lenge siden det var en diskusjon om dette, og det er faktisk ikke bare meg som er sær på denne greia her for en gangsskyld. ;)

Synes det er å være litt vanskelig.

Poenget er jo at man kan bli sliten og lei mange ganger når ungene er små - men at man bør fokusere enda mer på å nyte tiden mens de enda er små, før det er for sent.

Men deg om det.

Annonse

Men vent til de er voksne lømler du, så ser du at disse trykkene egentlig var ganske rørende! Eldstemannen min er nå 16, 1.85 høy og nesten voksen! Og nå synes jeg de små barnehendene hans var søte.

mvh

Men vent til de er voksne lømler du, så ser du at disse trykkene egentlig var ganske rørende! Eldstemannen min er nå 16, 1.85 høy og nesten voksen! Og nå synes jeg de små barnehendene hans var søte.

mvh

Det er ikke det at jeg ikke syns de er søte, jeg syns de er fantastiske disse små barna. Men det har aldri plaget meg at de var små, det plager meg ikke at de vokser heller.

Jeg kan også mimre over bilder og ting fra barna var små, og jeg er veldig glad for at det ikke plaget meg at de var små, så kan jeg huske den tiden med glede og ikke med "sorg" over at jeg ikke forsto at den tiden kom til å passere.

Veldig koselig dikt! Jeg har fått det av begge mine barn i barnehagen, den gangen syntes jeg liksom det var litt "herlighet, enda mer krimskrams på veggene". Men nå er det 13 år siden jeg fikk det første, og synes det er MYE mer rørende nå!

mvh

Sukk...såååå originalt...

glad jeg ikke har barn:)

Det er ikke det at jeg ikke syns de er søte, jeg syns de er fantastiske disse små barna. Men det har aldri plaget meg at de var små, det plager meg ikke at de vokser heller.

Jeg kan også mimre over bilder og ting fra barna var små, og jeg er veldig glad for at det ikke plaget meg at de var små, så kan jeg huske den tiden med glede og ikke med "sorg" over at jeg ikke forsto at den tiden kom til å passere.

Nei, det plaget heller aldri meg med fingeravtrykk og sånt, de lager dessuten fingeravtrykk når de er 16 også! Men, jeg gikk litt til det i fjor da han ble konfirmert, det ble litt sånn "snufs, nå er han nesten voksen". Jeg var EKSTREMT bevisst på å kose meg med barna da de var små, jeg visste jo at årene gikk fort.

mvh

Jeg er helt enig med deg! :)

Annonse

Nei, det plaget heller aldri meg med fingeravtrykk og sånt, de lager dessuten fingeravtrykk når de er 16 også! Men, jeg gikk litt til det i fjor da han ble konfirmert, det ble litt sånn "snufs, nå er han nesten voksen". Jeg var EKSTREMT bevisst på å kose meg med barna da de var små, jeg visste jo at årene gikk fort.

mvh

Nemlig. :)

Jeg ser poenget ditt, men samtidig synes jeg diktet gir oss viktige påminninger om å ta vare på dagen idag.

Klart det kan være slitsomt å ha små barn, samtidig som det er det mest fantastiske som finnes :-) Det er sjelden det er enten-eller.

Jeg har selv opplevd å være sliten av ungemas (har ikke alle det? ;-)). Tar jeg en titt på dette diktet, henter jeg meg fort inn igjen og fokuserer på at jeg er så inderlig glad i de hærlige ungene mine :-)

Er helt enig med deg Velouria!

Jeg blir heller aldri lei meg fordi barna er små og setter fingermerker her og der osv.

Synes det er et trist dikt, det er liksom barnet som ber om unnskyldning for å være som barn er.

Vi har aldri brukt dette diktet i noen av barnehagene jeg har jobbet -rett og slett fordi det ikke er noe fint.

Er helt enig med deg Velouria!

Jeg blir heller aldri lei meg fordi barna er små og setter fingermerker her og der osv.

Synes det er et trist dikt, det er liksom barnet som ber om unnskyldning for å være som barn er.

Vi har aldri brukt dette diktet i noen av barnehagene jeg har jobbet -rett og slett fordi det ikke er noe fint.

Nemlig, veldig godt formulert. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...