Gjest nojim Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Jeg gjenkjenner en del typer fra den i virkligheten: De to som tror de er kongene i klassen/gruppa. Men hvor mange barn våger å si ifra til disse kongene at nok er nok? Og hvor mange foreldre tror at deres barn ikke er av denne typen fordi de virker så greie hjemme? 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Jeg har sett filmen og synes det er en bra film for barn over 8 år, ca. Det er også en viktig film, og ikke så "morsom" som den synes ut ifra coveret. Alvorlig, og en film som kan brukes på skolen både i forbindelse med temaet psykisk helse og temaet mobbing. Kan brukes som et utgangspunkt for samtale med barn om disse alvorlige tingene. Hvor mange som klarer å stå i mot slike "konger", vet jeg ikke. Men at enkelte har veldig stor makt over andre, er det liten tvil om. Så da blir det i bunn og grunn et ansvar for de voksne (lærere, foreldre og andre voksne som er barnas kret) å oppdage hvordan ungene driver på, og tørre å gå inn i det for å få en slutt på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.