Gå til innhold

Anoreksia nervosa

Gjest Delfino

Anbefalte innlegg

Mye snakk om dette her inne for tiden ser jeg..

Ett spørsmål: Hvis en man kjenner har anorexi, og man komenterer at vedkommende har blitt veldig tynn på kort tid, vil ikke dette da trigge sykdommen? Gir dette utsagnet næring til det å fortsette, på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gammel traver på forumet.

er nok redd for at det kan trigge sykdommen enda mer, samtidig kan det også for neon være et tegn på at de har gått for langt.

Kanskje man bør si at personen ser svært syk og elendig ut istedenfor tynn?.

Ikke lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -men vi er alle forskjellig

Jeg har anorexia. Jeg trodde ofte ikke på det når folk sa jeg var blitt tynn. Tenkte bare at "Ja, jeg er blitt skanere. Men ikke tynn". Så en dag var det en kollega som sa sjokkert "Herregud det er bare bein igjen av deg". Den dagen så jeg selv i speilet at jeg faktisk var blitt veldig tynnn og grøsset. Men nå for tiden føler jeg meg feit.

Noen blir kanskje mer giret av å høre at en er tynn, men jeg blir som regel irritert og frustrert og skulle ønske folk kunen holde det for seg selv. Jeg hater at folk skal glo og studere kroppen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor godt du kjenner personen. Hvis det er snakk om en god venninne kan man gjerne si at man er bekymret, men hvis det gjelder en bekjent, kollega, nabo osv. er nok det lureste å ikke si noe.

For noen kan det gjøre at man føler seg enda bedre og at man blir sett på som "vellykket", mens andre synes det bare er ubehagelig. Når man har en SF så er det uansett ikke en god følelse at andre går og studerer kroppen din og ser at du går ned! Dersom det skal kommenteres skal det gjøres av en som kjenner personen godt og som gjør det av omsorg og fordi man vil hjelpe personen til å få behandling.

Generelt sett synes jeg man skal være forsiktig med å kommentere andres kropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...