Gå til innhold

Hjelp-melka ligner på vann...


Gjest kil

Anbefalte innlegg

Jeg ha en sønn på 3 md og 3 uker. Nå er både jeg og han blitt syke; influensa og virusinfeksjon (bronkitt hos meg).Jeg fikk antibiotika for bronkitten. Ammingen begynner å bli vanskelig nå. Han avviser puppen mer og mer hyler og skriker...Jeg ble i sta nødt for å pumpe en pupp pga av spreng og til min forskrekkelse få jeg ut bare 30 ml og melka likner på vann. Jeg forstår jo godt at han ikke vil ha slik melk.

Kan dette skyldes antibiotikaen?? Skal jeg gi tillegg i stedet for morsmelk nå mens jeg er syk??

Er det noeen risiko for å få brystbetennesle når man har virusinfeksjon og feber??

Håper på svar snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at han avviser puppen kan være noe så enkelt som at han er litt tett i nesa. Morsmelk er flotte nesedråper. Om det er vanskelig å få melka inn i nesa er f.eks en engangssprøyte (uten nål selvfølgelig) flott å bruke.

Morsmelk ligner mer på vann enn på vanlig melk. Den har en slags blå/grå/hvit vannaktig farge.(Ikke heng deg så mye opp i fargebeskrivelsen min - den er i hvertfall vannaktig ;-) ) Det er bare helt i starten etter fødselen at den er litt mer hvit som vanlig melk. Så melka di er nok helt fin den. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære kil. Som andre allerede har svart deg er det ikke noe i veien med melken. Du kan fortsette å amme selv om du er syk. Da overfører du også antistoffer til ham. DU spør om det er risiko for brystbetennelse. Det er ingen risiko pga selve sykdommen, men du kan være mer utsatt for tette melkeganger om du ikke orker å amme så ofte eller at barnet avviser brystet, slik som du beskrev når du måtte pumpe deg. Pga stress og sykdomsfølelse kan melkemengden gå noe ned. Kanskje det er årsaken til at han avviser brystet fordi melken kommer tregt? Tilby ham da brystet oftere, men ikke press ham. Da må du heller pumpe deg og gi ham det med kopp eller flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...