Gå til innhold

hva skal dere gi småttingene til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De er 6 og 8 og skal få hver sin mp3-spiller fra oss. Antagelig får de noe småtteri i tillegg også.

Datteren min får Amazing Amanda dukken og noe ekstra fra broren. Sønnen min får GeoMag og lego, + noe ekstra fra søsteren. Bruker vel litt over 1000 kr på hver av de.

Poden har ønsket seg et lego-tårn og Snuppa et lego-slott og jeg tror de får disse to tingene. I tillegg får de nok ett klesplagg eller to + noe småtteri tenker jeg.

Fra min far pleier de å få noe til rundt 3-400,- som jeg kjøper på oppfordring fra ham. :o)

Annonse

Nei si det?

Har kjøpt inn litt bøker og litt klær og må vel kjøpe litt mere klær. Også får vi finne ut hva de ellers skal få etterhvert.

Den eldste ønsker seg dansematte og det må vi vel kunne ordne. Gutten på 7 ønsker seg bare lego, vi vurderer å kjøpe litt avansert legotechnic med motor ol.

Den yngste ønsker seg hylle til rommet sitt, og det kan vi vel også oppfyle.

De to store ønsker seg også trenigsklær og jeg har sett på sykkelcomputer som en morsom ting. Jeg skal "bestille" svipptursekk av besteforeldrene.

Det er egentlig den yngste som er problemet, hun er fire år og har ikke så mange ønskene. Men hun blir heldigivs glad for det meste!

Gjest Julemamma

Poden på snart 6 skal få stereoanlegg til rommet sitt, et ikke så avansert til rundt 500,-. Kanskje en CD i tillegg :o)

Lillemor på snart 3 får dukkestue (sånn stor for å ha ute i hagen - skal kjøpe den når det blir vår...) - siden dette er en ganske dyr gave blir det en spleis med oss og alle besteforeldrene, og kombinert bursdag- og julegave (hun har bursdag rett etter nyttår).

Regner med at hun får en liten ting under treet også, men jeg har ikke kjøpt noe ennå...

Hilsen

Vi har ikke helt bestemt oss enda for hva barna får til jul.

Vi er litt i tenkebosken om jentene (7 og 5,5) skal få en Nintendo DS Lite til jul. Enten en hver eller en på deling. Synes kanskje det blir litt mye med en hver, samtidig som det sikkert er litt dumt å kjøpe en på deling?

Lillebror som er 13 mnd får nok noen leker av noe slag. Vurderer noe fra Little People eller Fischer Price.

Vanligvis kjøper vi noe til barna for et sted mellom 500,- og 800,- til jul og bursdag.

Snuppa får ny sykkel til nesten 3000,-. Broren fikk dyr bursdagsgave i høst, så denne gangen får ho en dyr gave.

Broren får et HP digitalkamera til drøye 1000,-. Han er ikke forsiktig med tingene sine, så vi får begynne med et billig kamera.

I fjor kjøpte vi til kr. 1500,- ca. han fikk gullkjede av oss + klær. han fikk kjedet fordi han ikke ble døpt, og vi ville gi et smykke fra oss. Brukt en gang kanskje..?

I år får han duplo til kr. 400 kr. Også kjøper jeg nok en liten ekstragave kanskje. I fjor fikk han så mye klær at jeg faktisk måtte levere tilbake en del og få tilgodelapper. Han hadde ikke fått brukt alt før det hadde vært for lite.

Vi kommer nok til å bruke ca. 1000 kr. på poden.

Annonse

Snuppa får ny sykkel til nesten 3000,-. Broren fikk dyr bursdagsgave i høst, så denne gangen får ho en dyr gave.

Broren får et HP digitalkamera til drøye 1000,-. Han er ikke forsiktig med tingene sine, så vi får begynne med et billig kamera.

Synes ærlig talt ikke det var særlig billig... de første kameraene kan man bruke mindre penger på, synes jeg, hvis det er så at ungene ikke greier å ta vare på tingene sine. Men det kommer vel ann på hvor gammel han er...

Men det er jo deres valg da :)

Synes ærlig talt ikke det var særlig billig... de første kameraene kan man bruke mindre penger på, synes jeg, hvis det er så at ungene ikke greier å ta vare på tingene sine. Men det kommer vel ann på hvor gammel han er...

Men det er jo deres valg da :)

Han er 15, så det er jo ikke snakk om en liten unge. Kameraet kostet 800, og minnekort/veske kostet 300,-.

Vi pleier å kjøpe presnager til i overkant av 1000,-, så da ville jeg kjøpe det beste jeg kunne få til denne prisen.

Så får det holde den tiden det holder....

Guttungen på 5, får crocs sko. Han ønsker seg slike, og han trenger gode innesko i barnehagen.

Så har jeg kjøpt en lydbok til han. Blir sikkert noe lite til, men jeg har ikke sett en fast pris.

Vi kjøper etterhvert, noen år blir det dyr presang, andre år ikke.

Vi har bare han, så jeg trenger ikke tenke på at det skal være likt med søsken.

Veldig usikker her enda, men Eldstejenta ønsker seg hockeyskøyter og utstyr, kanskje det blir noe sånt også trenger hun vintersko og skisko, hun får noe lekegreier ved siden av en av disse tingene vi havner på mellom 500 og 800 kr. tenker jeg.

Mis ønsker seg at Mr Pink, katten vår, skal komme hjem igjen. Nå har den vært borte i et år så den kommer nok ikke tilbake desverre.. Også ønsker hun seg samme snowboard som pappaen, evt. skateboard.

Gjest moren til jente på fire

Datteren min (snart 4,5 år)får en 16"sykkel med matchende hjelm til jul. Kjøpt på medlemstilbud på COOP i februar i år til kr 399. (+ ca 60 kr? for hjelmen) Den sykkelen ho har fra før er en gammel arvet og velbrukt 12" og begynte å bli litt liten til ho i sommer, og ho har dessuten syklet uten støttehjul siden i mai. Derfor synes jeg det er på tide at ho får ny nå slik at ho har den nye på plass før neste sykkelsesong. Ho fikk den ikke i sommer fordi ho enda var litt i minste laget til nysykkelen enda da men neste sommer vil jeg tro ho når ned i bakken, så da blir det nok greit. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...