Gå til innhold

Sår nese - noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest moren til jente på fire

Har god erfaring med å smøre lypsyl under nesa når den begynner å bli litt sår. Lypsylen beskytter huden mot gnissing ved tørking og mot fuktigheten fra snørret. Best effekt har det visst å smøre nesa mens ungen sover. En rød og øm neste er da mye bedre neste dag. De fleste lypsyler kan sikkert brukes, men selv bruker vi mest blistex(kjøpt på apoteket) til dette formålet..

Annonse

Synes Lillemus har det beste rådet her. Sår under nesa er veldig følsomt, så jeg ville ikke anbefale sterke salver med eller uten lukt...

Men å smøre noe på mens de sover, støtter jeg fullt og helt!

Jeg hadde ikke fått kommet nær mine to med noe som lukter så sterkt som kamferatum eller blistex, det er helt sikkert.

Ikke mine heller, og ikke ville jeg gjøre dem så vondt...

Jo mildere desto bedre.

Jeg synes det er veldig deilig å smøre på mentolathum-salve når jeg er forkjøla, men jeg ville ikke hatt det på en 3-åring med sår nese nei. For sterkt for sart og sår barnehud synes jeg.

Jeg synes det er veldig deilig å smøre på mentolathum-salve når jeg er forkjøla, men jeg ville ikke hatt det på en 3-åring med sår nese nei. For sterkt for sart og sår barnehud synes jeg.

Det er jo kjempesterkt...

Nei, smører ikke det under et barns sarte nese. Heller dryppe nesespray mens barnet sover eller saltvannsdråper i en liten nese...

Annonse

Jeg har brukt den samme salven som Tinkebøtta - den brystsalva. Den lukter ikke så mye (i hvert fall ikke sterkt) og myker opp sårene så at de blir borte. Den er helt ufarlig (babyene kan jo sutte det i seg).

Jeg bruker kun kleenex lommetørkler når ungene er forkjølet og dermed unngår vi de verste forkjølelses-sårene. Sender gjerne med noen "tørk" i lommenen deres når de drar til barnehagen, for papiret de har der er ikke akkurat mykt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...