Gå til innhold

Hva ville du ha sagt? (besøk som ikke passer) u/t

Anbefalte innlegg

Gjest Vrange foreldre?

Vi er på flyttefot, målet er å komme inn til jul, da vi venter en liten en rett over nyttår. Vi har også barn fra før. Det er skikkelig stress om dagen med småbarn, oppussing og jobb. Mannen fyller år i desember, og jeg ble kjempeglad da svigers sa at vi kunne ta feiringen i deres hus, kombinere det med en fast førjulslunch de har. Vi har ett uferdig hus fullt av malingsspann og slikt, der kan vi jo ikke feire enda, og i det "gamle" huset er mye pakket ned, det er esker overalt og det meste av glass, fat, kaffekopper, kakeformer osv ligger i esker. Et salig rot, men all fritid går med til nyhuset.

Da jeg sa til foreldrene mine at det ble bursdag for mannen hos svigers satte de seg jammen på bakbena, det var det rareste de hadde hørt, og de kom heller en tur hjem til oss. Er det virkelig så rart og uforståelig at vi takket ja til svigers sitt tilbud, det var jo veldig snilt av dem å ordne dette for oss, og jeg har lyst til å si at det slettes ikke blir noen bursdag hjemme hos oss. Hva mener dere?

Fortsetter under...

Heh, mine foreldre ville bare ha sagt at det var hyggelig, og møtt opp der de fikk beskjed om. Det ville helt sikkert svigerforeldrene mine gjort også.

(Nå har vi ikke prøvd ut noe sånt i vår familie da, fordi de respektive familiene bor ca 150 min fra hverandre... ;-)

Så jeg syns det var litt rar reaksjon ja.

Heh, mine foreldre ville bare ha sagt at det var hyggelig, og møtt opp der de fikk beskjed om. Det ville helt sikkert svigerforeldrene mine gjort også.

(Nå har vi ikke prøvd ut noe sånt i vår familie da, fordi de respektive familiene bor ca 150 min fra hverandre... ;-)

Så jeg syns det var litt rar reaksjon ja.

eh, ca 150 MIL fra hverandre, ikke minutter. :-)

Prinsessemamma

Hva? Satte seg på bakbena?? Nei vettu hva.. Kan ikke begripe at det skal være venskelig å skjønne hvorfor dere har takket ja til svigers forslag, det var jo kjempe snilt av dem og veldig grei løsning for dere og! Men du kan jo forklare for dine foreldre dette med oppussing, pakking, flytting, høygravid osv (selv om det burde være unødvendig) i tilfelle de ikke ser dette av seg selv... Og så gir du selvsagt beskjed om at det blir INGEN bursdagsfeiring hjemme hos dere i år, den holdes hos svigers!

Annonse

Gjest Ulvinnen

Du får bare presisere overfor dine foreldre at selskapet blir holdt hos dine svigerforeldre. Så om de ønsker å komme i selskapet, så er det der de må møte opp.

Jeg syns ikke det er rart at dere tar i mot tilbudet om å feire der. Jeg har selv blitt invitert i selskap til en venninne der det ble avholdt hos hennes svigerforeldre, siden de hadde mye større plass.

Jeg tror ikke noen av hennes gjester stusset over det.

Hei!

jeg ville ha sagt det du sier til oss.

At det passer dårlig å ha bursdagsbesøk i desember i deres hus. Om de vil feire dagen, kan de gjerne komme, men i svigermor/far sitt hus.

Flotte svigerforeldre som stiller opp :0)

Kanskje dine foreldre har misforstått. SÅ rart å reagere på dette!

Er de sjalu på svigers..?

Dette var jo rett og slett en helt malplassert reaksjon. Du skal ikke behøve å forsvare deg på en plass, hvis de ikke kan forstå dette så er det fordi de ikke _vil_ forstå.

Godt det ikke var omvendt kanskje, tross alt er det lettere å snakke alvor med egne foreldre enn svigers.. :-)

Jeg ville sagt det som det er.

vi har ikke selskaper for oss voksne (meg og mannen), for vi har ikke overskudd. Synes det er mer enn nok med bursdager for ungene, jeg....

Flytting må i hvert fall være "gyldig grunn". Dessuten: er det ikke dere selv som bestemmer om dere skal arrangere fest eller ikke?!

Kanskje foreldrene dine rett og slett er litt "sjalu" på dine svigers?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...