Gjest Aina E Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Utrolig komplisert! Jeg fikk mer utbetalt i attføring når jeg bodde alene med lav husleie uten unger eller gjeld, enn nå som jeg har boliglån, bil, forsikringer, to barn, og alt annet å ta meg av... Jeg mistet attføringen min for en måned siden, fordi jeg var for syk til å gå ut i jobb. Jeg mistet først kr. 5.000,- pr. mnd., deretter kommer jeg til å miste mer når vedtak om rehabiliteringspenger trer i kraft i april! Jeg har klaget på vedtaket, da jeg egentlig har krav på uføretrygd. Jeg regnet ut at selv med uføretrygd, vil jeg være nødt til å gå på sosialen for å dekke våre felles utgifter, fordi jeg ikke får støtte til verken barn, medisinering, fysioterapi eller noe annet - bare grunnstønad som holder akkurat til boliglån, mat og legebehandling for en måned. Skal jeg bli sosialklient og forvente å være det resten av livet, nå da??? Min samboer har jo bra lønn, men klarer jo ikke ta seg av absolutt ALT annet enn boliglånet! Eller skal vi selge huset som liksom skulle bli barndomshjemmet til barna våre? Er det sånn det skal være å bli syk i velferdsnorge, eller kan jeg ha krav på mer? Hvem kunne vite at sykdommen min var kronisk da vi kjøpte hus? Man blir jo bare sykere av å måtte nedverdige seg til et sosialbesøk i måneden, så ungene skal få mat nok, enn om jeg hadde hatt noe fast å forholde meg til! Jeg ønsker faktisk å jobbe og hvis jeg plutselig skulle bli superfrisk igjen, er det ingen som skulle hindret meg i å ta en jobb med en gang. Men det er for galt at min samboer skal være nødt til å "ta igjen" det jeg ikke jobber selv, ved å jobbe overtid, så vi skal få forsørget oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25515-hvordan-finner-jeg-ut-hva-jeg-egentlig-har-krav-p%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Måtte vel være jobb, sosialstønad, eller sykepenger, da? For hvis du er nyutdannet, bør du kunne ta deg jobb, hvis du ikke kan ta deg jobb som gravid, blir du sykemeldt, som regel får du sykepenger om du har krav på det, men hvis ikke tror jeg det er sosialen som gjelder. Hvis du ikke er så langt på vei, kan du jo få deg jobb, for deretter å ta ut fødselsperm. Litt ekkelt ovenfor arbeidsgiver hvis du ikke sier noe og sikkert ikke enkelt hvis du gjør, men. Veit ikke sikkert, men det var det som falt meg inn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25515-hvordan-finner-jeg-ut-hva-jeg-egentlig-har-krav-p%C3%A5/#findComment-105697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 23. april 2001 Del Skrevet 23. april 2001 Du kan forsøke med en søknad om rehabiliteringspenger, mens du venter på uføretrygden. Dersom du fremdeles er syk skal du ha rett på en av delene, enten rehab.penger eller foreløpig uføretrygd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25515-hvordan-finner-jeg-ut-hva-jeg-egentlig-har-krav-p%C3%A5/#findComment-105824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.