Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 pk solsikkebrødblanding og 1 pakke matpakkebrødblanding, 2 pk. tørrgjær og vann og fremgangsmåte i henhold til pakkene.

Blir veldig gode brød - selv om du sikkert ikke var ute etter denne oppskriftsvarianten ;)

Tar du dette i kjøkkenmaskinen? Jeg prøvde to pakker med kornbrød her om dagen og det ble i meste laget. Tror ikke jeg kan ha mer enn 1,5 kg mel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255195-br%C3%B8doppskrift/#findComment-2023449
Del på andre sider

1 kg hvetemel,

1/2 kg grov sammalt hvete,

(+ 1/4 kg rug),

ca. 1 dl hvetekli,

1-2 dl lettkokte havregryn,

ca. 1 dl Solsikkekjerner, 1 neve linfrø, 1 liten neves sesamfrø, 1 ss salt, 1 ss sukker, 2 pk tørrgjær,

1 dl olje, ca.1,5 l varmt vann (ca40gr).

Bland alt det tørre (det er ikke alltid jeg har alle ingredienser - bruker det jeg har).Slumpser oppi en neve av ditt og datt. Blander lett i kjøkkenmaskinen, heller oppi 1-2 dl olje, mesteparten av vannet og lar maskinen jobbe i minst 10 min. Passe løs deig. Lar den heve 45 min, kjører maskinen litt så den faller sammen, knar litt og legger i former. Etterhever 30 min. Varmluftovn 200 gr i 40-45 min.

Obs. er sterkt vanedannende! Her er det fullt ramaskrik hvis det kommer kjøpebrød på bordet. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255195-br%C3%B8doppskrift/#findComment-2024132
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...