Gå til innhold

NHD..Identitetsproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest nickedokke

Jeg har et sterkt ønske om å få en profesjonell fagpersons mening om dette kan gjøres noe med og evt hva som kan gjøres mht min livssituasjon. Jeg har ikke vært til lege og flere i min familie har psyk.problemer. Jeg begynner å lure på om jeg er en av dem..

Jeg har opplevd mye vondt og traumatisk (forårsaket av andre)i livet. Og det er "greit" nok.

Men jeg lurer på om dette kan ha "formet" meg og gitt meg et så lavt selvbilde at jeg derfor har store problemer med å forholde med å forholde meg til andre-privat og i jobbsammenheng. Eller om det er medfødt/arvelig.

Jeg begynner å tro at det ikke er håp for meg og at jeg kommer til å ende opp som arbeidsufør og tilslutt ensom.Noe jeg ikke har noen ønsker om i hele tatt!

Jeg klarer rett og slett ikke være meg selv, jeg strever etter å være "bedre" enn jeg egentlig er. prøver, men vanskelig. Er redd for et stort nederlag og bli forlatt hvis noen ser hvor trist jeg egentlig er.

Humøret svinger fra dag til dag men utad viser jeg ikke dette til fam. engang. Klarer ikke!! Er mest trist, men har noen "gode" stunder innimellom, hvor jeg nesten er "hyper". Da er også selvtilliten bedre..

Man kan si det slik at jeg rett og slett ikke vet hvem jeg er!! Jeg strever også med tanker i hodet hele tiden.

Jeg tror alt dette er med på å slite meg ut; både fysisk og psykisk. Føler jeg lever i en slags "høyspenning", er nervøs og usikker på alt og alle. Har ikke egne meninger, holder med den jeg prater med osv.

Jeg håper å få et "ordentlig" svar på dette, da dette preger mitt liv i stor grad og jeg blir også deprimert av å ha det slik. Takk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255231-nhdidentitetsproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...