Gå til innhold

Hva gjør dere 1. juledag?

Anbefalte innlegg

Tidligere hadde vi felles julefrokost for alt som kunne krype og gå hos søstra mi, men de senere årene har familiesituasjonene blitt tildels svært forandret så i år faller den tradisjonen dessverre bort.

Så i år skal vel kjæresten og jeg bare late oss og kanskje blir vi budne på middag hos svigers som i fjor? :o)

Fortsetter under...

Gjest catiki21

Tidligere hadde vi felles julefrokost for alt som kunne krype og gå hos søstra mi, men de senere årene har familiesituasjonene blitt tildels svært forandret så i år faller den tradisjonen dessverre bort.

Så i år skal vel kjæresten og jeg bare late oss og kanskje blir vi budne på middag hos svigers som i fjor? :o)

samme hvert år. Besøk av bestefar hos mine foreldre. Så da er det å være sammen 5 stykker hele dagen og se i veggen. Skulle ønske det var noe mer som skjedde første juledag, men koslig å være sammen med mine foreldre og bror da. Siden vi bor vært våres sted.

Både jeg og mannen har vokst opp med stor førstedagsfrokost. Dvs. det blir dekket et vanvittig rikholdig bord. "Frokosten" begynner ca. kl. 12-13 og varer nesten hele dagen. Det er lov til å ta seg en liten bit å spise før vi setter oss til bordet.

På bordet er det kald ribbe, mengder kjøttpålegg, syltetøy, grønnsaker, salater, oster, grovbrød, rundstykker, lefser. Til drikke er det melk, juice, te og kaffe.

Barna går til og fra bordet. Vi voksne sitter og koser oss og skravler.

Etter at maten er ferdig (ca 15-16-tiden!) leker vi med de nye lekene, leser nye bøker, spiller nye spill.

Vi har penklær på oss også førstedag.

Det blir ikke noen stor middag førstedag!

Kaker og kaffe på kvelden.

Men lar dere maten stå så lenge fremme da? Forøvrig en veldig smart og koselig ide. Som desverre HELT SIKKERT ikke passer inn hos mine svigerser

Men lar dere maten stå så lenge fremme da? Forøvrig en veldig smart og koselig ide. Som desverre HELT SIKKERT ikke passer inn hos mine svigerser

Jepp, maten står fremme. Kjøttet er jo stort sett godt saltet og holder seg godt. Melka går litt ut og inn.

En skikkelig daffe, kose seg, slappe av, deiligdag :)

Alle sover til de våkner, morgenkåpetid, ungene koser seg med gavene fra dagen før, felles frokost litt utpå morgenen.

Kanskje en tur til svigers utover dagen?

En skikkelig deilig, deilig dag hvor vi spiser middag fra dagen før, knasker goddis og lar hele stresset fra ukene før slippe ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...