Gå til innhold

Kombinere jobb i butikk og ha barn?

Gjest Nyansatt butikkmedarbeider..

Anbefalte innlegg

Gjest Nyansatt butikkmedarbeider..

Hei!

Er det mange her som kombinerer barn og jobb som butikkmedarbeider? Har nylig begynt i ny jobb som butikkmedarbeider. Da jeg har 4 barn, derav 2 i bhagealder ønsket jeg arb.tid fra 8-4 som også gikk greit i begynnelsen.

Men nå har jeg fått kontramelding om at jeg valgte selv å ta denne jobben og må godta de tider jeg blir satt opp. Pga at det skal roteres, slik at alle får jobbe forskjellig. Så dermed har jeg blitt satt opp til jobbing til halv elleve om kveldene neste uke.

Barnehagen stenger 4 og jeg har ikke bvakt.

Har i tillegg bestillingsansvar så tok det som en selvfølge at de med bestillingsansvar jobber dagtid.Men det er nok ikke slik da..?

Er det noen her med erfaring og som kan kombinere barn og butikkjobb?

Kan jeg søke sjefen om spesiell arb.tid? Trives kjempegodt, men får store problemer med barnepass nå.

Kanskje det er meningen at bare de uten barn, eller med voksne barn skal jobbe i butikk..? Urettferdig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255304-kombinere-jobb-i-butikk-og-ha-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Men det blir også urettferdig om de uten barn skal straffes fordi de ikke har barn og de får alle de kipe vaktene.

Men var det avtalt på forhånd at du bare skulle ha dagvakter så har du vel rettigheter, på samme måte som at enkelte bare kan ha kvelds vakter.

Jeg arbeider turnus i butikk og jeg hadde ikke klart det om ikke mannen min hadde vært hjemme på kveldstid.

Er du alenemor? Er det kun i forbindelse med desember at du skal jobbe om kvelden eller er det også resten av året?

Hvis det kun er litt om kvelden i julemåneden så ville jeg prøvd å få familie eller naboer til å hjelpe noen få ganger.

Men hvis dette er permanent løsning så må du nok se deg om etter en annen jobb.

Du skrev ikke kontrakt om arbeidstidene dine da når du fikk jobben? Hvis det står i kontrakten at du skal jobbe kun dagtid så har jo ikke sjefen noe han skal ha sagt.

Jobb i butikk er egentlig noe herk. Særlig når desember kommer og butikkene skal ha utvidet åpningstider og nattåpent. Noen steder må man også jobbe søndag i tillegg til lørdagsjobbing i denne måneden.

Og for ikke å snakke om alle fem på kunder som kommer rett før stengetid!! En skikkelig uting, men nå er jo ikke dette tema her da..

Håper du får en ordning og kan fortsette med jobben din!

Gjest Arbeidstidene

I butikk føler jeg man har igrunnen ganske lite å stille opp med når det gjelder arbeidstider. Har du ikke kontrakt så har de full rett til å endre arbeidstidene. Har du kontrakt på timene dine så kan de ikke gjøre noe, så sant de ikke sier opp kontrakten og lager ny. Det skjer det også.

Jeg tror det er få som har 8-4 jobb lenger i butikk (tenker da dagligvare), noen kjeder (av de største) har det ennå, men det virker som om det blir mindre og mindre av det ellers, det er ihvertfall slik i fylkene rundt mitt bosted.

Det kommer vel helt an på hva som står i arbeidsavtalen din, det. I svært mange yrker har man ukurant arbeidstid, og det må også foreldre leve med. Det ville vært urettferdig overfor de som ikke har barn om de "gode" vaktene skulle vært forbeholdt de som har barn.

Så, om du ikke har kontraktsfestet arbeidstid fra 8-4, så må du enten skaffe den en permanent barnevaktordning eller finne deg en annen jobb. Sånn er det bare, ikke noe urettferdig i det.

Tror ikke du kan forlange spesiell arbeidstid fordi du har barn. Det er da mange, mange mennesker med barn som har jobber utenom "vanlig" 8-16-arbeidstid.

Jeg har også barn, og jobber fast to kvelder i uka, til hhv 22 og 20:30. I tillegg kommer helger og andre kvelder jeg må jobbe. De dagene er pappaen hjemme, hvis han skal noe disse kveldene, må vi ha barnevakt. Slik er det bare.

I kveld f.eks har jeg konsert, mens pappaen skal ut med jobben. Dermed må farmor være hos ungene, og jeg må forte meg hjem etter konserten istedenfor å bli med resten av gjengen ut for å spise etterpå. esj.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...