Gå til innhold

Ok med bilde av oldebarna til jul?

Anbefalte innlegg

Er så mange som sier at det er "fælt" å gi bort bilde av barna til folk til jul...

Men jeg innbiller meg at særlig oldeforeldre, og også besteforeldre, ikke synes det er så fælt, men heller koselig? Er det feil det, kanskje?

Vi hadde med alle fire barna til fotografen i går (snuppa på 1 er felles, de tre andre større er stebarna mine). Vi hadde tenkt at oldeforeldre og besteforeldre skulle få bilde av alle fire sammen til jul - men så leste jeg plutselig et par steder at sånne bilder var så fælt å gi...

Det er første gang de tre store har vært hos fotografen siden de var året, så de eneste bildene som henger hos besteforeldrene er 1-årsbildene. Hos oldeforeldrene står det "bare" sånne småbilder i rammer enkelte steder.

Jeg tror de gamle som har alt ville sette pris på å få et "ordentlig" bilde hvor alle er samlet på ett bilde jeg da - men tar jeg så feil? Disse ungene bor i tillegg 50 mil unna halve slekta, så det er begrenset hvor ofte de ser beste- og oldeforeldrene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255324-ok-med-bilde-av-oldebarna-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi i alle fall en oldemor som ønsker seg bilder av oldebarn. Hvis oldemor har mange bilder av barn, barnebarn og oldebarn fremme fra før, så kan du kanskje anta at hun blir glad for bilder. Om det ikke er bilder fra før, så kan jo det være et hint om det motsatte.

Vår oldemor har bursdag rett før jul, og skal få innrammet fotografbilde av oldebarna til bursdagen og et skrytealbum med bilder til jul. Og jeg er sikker på at det faller i smak her i alle fall.

Annonse

Når man går "oppover" igenerasjonene til besteforeldre og oldeforeldre blir vel bilder stort sett satt pris på. Jeg har hør langt flere klage over for få bilder enn for mange.

Derimot er det kanskje ikke fullt så spennende men en haug med bilder til mer perifere slektninger, venner etc.

mvh

Jeg har gitt fotokalender til oldeforeldrene til jul et par år, og har fått god respons. Bruker bilder av ungene som er tatt i løpet av året, og syns selv at det er en koselig gave :)

På bursdagsmåneden til barna er det bare bilde av bursdagsbarnet, mens de andre bildene er gjerne familie bilder e.l.

Det vil jeg tro faller i god jord for å si det slik. Selv har jeg laget fotoalbum via nettet som besteforeldre skal få til jul - bilder som er tatt gjennom året. Vi er jo så heldige å lever i dette landet hvor de fleste faktisk har det de trenger å mere til så bilder er jo bra å gi, synes nå jeg.

Annonse

Bare kos! Bilde i str. 13x18 el. 20x25 f.eks. Ikke sånn kvadratmeterstort.

Så enig! Min mor har ikke veggplass igjen i sitt lille hus.

Hun er 80 år og har XX antall barn, barnebarn og olderbarn!

Men hun elsker sin familievegg og ønsker seg en større vegg....

Det vil jeg tro faller i god jord for å si det slik. Selv har jeg laget fotoalbum via nettet som besteforeldre skal få til jul - bilder som er tatt gjennom året. Vi er jo så heldige å lever i dette landet hvor de fleste faktisk har det de trenger å mere til så bilder er jo bra å gi, synes nå jeg.

Enig med deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...