Gå til innhold

familegruppe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg hadde det i desember, lot jeg dem trille marsipan. Den var hjemmelaget, men ferdig farget på forhånd. De fikk en klump hver og jeg satte fram kopper med mokkabønner, nøttekjerner og annen egnet pynt.

Alle hadde fått beskjed om å tatt med en boks, så de fikk produktene med seg hjem.

Etterpå lekte de fritt, men jeg hadde lagt fram glanspapir, limstifter og sakser på stuebordet. En gesjeftig jente fikk alle til å lage litt hver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255329-familegruppe/#findComment-2024780
Del på andre sider

Bake pepperkaker. Det gjorde vi med noe i 1. klasse i fjor.

Forrige uke lagde vi pyntede fyrstikkesker.

Dvs. at vi limte på en svart "filt". Denne filten hadde dobbeltsidig tape på baksiden. Veldig grei. (Mener jeg kjøpte den i en fargehandel i fjor)

Så tredde vi perler på en snor og limte dem på. Ho ene limte perlene på direkte ute å tre de på snor først også, men det ble ikke så fint (men greit).

Jeg brukte limpistol til å lime på perlene for at dette skulle holde. Dvs. jeg limte litt, og jentene limte litt. MEN limpistol er varmt, så jeg hadde kanskje ikke latt 5 1.-klassinger gjort det.

Resultatet ble veldig bra i tillegg til at dette ikke er pynt som hoper seg opp hos mottaker. Kan dermed gis til alle og enhver. (Er litt lei pyntegjenstander uten bruksverdi og som skal holde "for alltid".

Å tegne på fliser er også flott. Hvite fliser er billig. Men tusjene som skal brukes koster en del.

Møbelknotter under.

Mener at dette også må brennes i ovnen, så det tar sikkert litt tid. (Men kan jo utleveres på skolen dagen etter.)

Julekort er også hyggelig å lage. Det finnes ferdige poser med papp, lim, glitter m.m.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255329-familegruppe/#findComment-2024815
Del på andre sider

Bake pepperkaker. Det gjorde vi med noe i 1. klasse i fjor.

Forrige uke lagde vi pyntede fyrstikkesker.

Dvs. at vi limte på en svart "filt". Denne filten hadde dobbeltsidig tape på baksiden. Veldig grei. (Mener jeg kjøpte den i en fargehandel i fjor)

Så tredde vi perler på en snor og limte dem på. Ho ene limte perlene på direkte ute å tre de på snor først også, men det ble ikke så fint (men greit).

Jeg brukte limpistol til å lime på perlene for at dette skulle holde. Dvs. jeg limte litt, og jentene limte litt. MEN limpistol er varmt, så jeg hadde kanskje ikke latt 5 1.-klassinger gjort det.

Resultatet ble veldig bra i tillegg til at dette ikke er pynt som hoper seg opp hos mottaker. Kan dermed gis til alle og enhver. (Er litt lei pyntegjenstander uten bruksverdi og som skal holde "for alltid".

Å tegne på fliser er også flott. Hvite fliser er billig. Men tusjene som skal brukes koster en del.

Møbelknotter under.

Mener at dette også må brennes i ovnen, så det tar sikkert litt tid. (Men kan jo utleveres på skolen dagen etter.)

Julekort er også hyggelig å lage. Det finnes ferdige poser med papp, lim, glitter m.m.

Pyntede fyrstikkesker noteres umidedlbart! Super julegave til alle som har vedovn eller bruke mye lys! :o) Takk for det tipset! Det skal sannelig Snuppa og jeg lage over helgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255329-familegruppe/#findComment-2025262
Del på andre sider

Pyntede fyrstikkesker noteres umidedlbart! Super julegave til alle som har vedovn eller bruke mye lys! :o) Takk for det tipset! Det skal sannelig Snuppa og jeg lage over helgen.

Ja, det ble veldig dekorativt:-)

Ho tredde perlene på snor og limte dem på til hjerter eller "sneglehus". Ble virkelig flott.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255329-familegruppe/#findComment-2026159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...