Gå til innhold

6-årig sengevæter, kiropraktorbruk


Gjest mamman hans

Anbefalte innlegg

Gjest mamman hans

Sønnen min på 6 år er sengevæter og tisser hver natt. Vi har prøvd "krysse-kalender" fått på helsestasjon, minirin-tabletter, og vi har tatt han opp for å tisse på natten, uten særlig hell.

I fjor sommer (ca. 5 år gammel) tok vi han til kiropraktor etter å ha lest om dette i et blad. Resultatet var tørr seng omtrent hver natt hele perioden han holdt på (5-6 behandlinger over et par mnd.)

I samråd med kiropraktor stoppet vi behandlingen, og kort tid etter startet sengevætingen på nytt. Etter dette prøvde vi da minirin i lang tid samtidig med kontakt med lege. Dette fungerte ikke i det hele tatt.

Nå har gutten selv sagt han vil til kiropraktor igjen så nå har vi nyss startet på og venter spent på resultatet.

Dette er et tips til andre, samtidig som jeg spør om andre har erfaringer rundt denne bruken av kiropraktor ifm. med sengevæting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er sengevæter og tisser hver natt. Vi har prøvd mye av det samme som dere uten at det har gitt noe positvit resultat. Vi har selv ikke forsøkt kiropraktor på vår sønn, men jeg har vært i kontakt med andre mødre som har forsøkt dette. Resultatet har vært vekslende, noen har blitt tørre, mens det for andre ikke har gitt noe effekt i det hele tatt. Det jeg derimot aldri har hørt er at problemet har kommet tilbake etter en vellykket behandling hos kiropraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er sengevæter og tisser hver natt. Vi har prøvd mye av det samme som dere uten at det har gitt noe positvit resultat. Vi har selv ikke forsøkt kiropraktor på vår sønn, men jeg har vært i kontakt med andre mødre som har forsøkt dette. Resultatet har vært vekslende, noen har blitt tørre, mens det for andre ikke har gitt noe effekt i det hele tatt. Det jeg derimot aldri har hørt er at problemet har kommet tilbake etter en vellykket behandling hos kiropraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til mamman hans Det er bra at andre foreldre også kan komme med kommentarer til det du spør om. Når det gjelder kiropraktor så er det mange som synes de har hatt effekt av det. Når det gjelder din sønn som har prøvd "alt"så kan det være bra å se litt på hvordan dovaner han har på dagtid. Det kan hos noen barn bedre nattvætingen ved at man tisser til faste tider på dagen. Det er i hvertfall viktig at han ikke går og holder seg, men at han går på toalettet til nogenlunde faste tider. Videre at han bruker god tid når han er på do,slik at han lettere får tømt seg tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problem med vår gutt som fyller 6 til høsten. Tok opp dette med lege som sa at jeg ikke skulle lage noe problem ut av nattvætingen før han var 6 år. Han har hatt behandling hos kiropraktor (var veldig låst i nakke og bekken-region). Under behandlingen hadde han enkelte tørre perioder, men nå etter behandlingen er alt tilbake til det vanlige, med tissing om natten. Jeg har likevel lagt merke til en ting: Dersom jeg roser han dagen etter han har vært tørr om natten, og sier at dette er veldig bra - er sjansene for at han er tørr også neste natt relativt stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Irianne

Sønnen min er sengevæter og tisser hver natt. Vi har prøvd mye av det samme som dere uten at det har gitt noe positvit resultat. Vi har selv ikke forsøkt kiropraktor på vår sønn, men jeg har vært i kontakt med andre mødre som har forsøkt dette. Resultatet har vært vekslende, noen har blitt tørre, mens det for andre ikke har gitt noe effekt i det hele tatt. Det jeg derimot aldri har hørt er at problemet har kommet tilbake etter en vellykket behandling hos kiropraktor.

Det samme har faktisk skjedd oss. Etter å ha vært tørr i lang tid etter kiropraktorbehandling har han plutselig begynt å tisse på seg igjen.

Nå tenkte vi at vi skulle prøve minirin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Det samme har faktisk skjedd oss. Etter å ha vært tørr i lang tid etter kiropraktorbehandling har han plutselig begynt å tisse på seg igjen.

Nå tenkte vi at vi skulle prøve minirin.

Vi har god erfaring med å bruke kiropraktor. Sønnen min hadde uhell både på dagtid og om natten, og vi prøvde med kiropraktor fra ca 6-års alder. Han har hatt mange behandlinger, men stadig færre, ned mot en gang per halvår. Vi fant også ut at han hadde låsninger i nakken, slik at han nå er helt kvitt hodepinen han hadde tidligere. Nå er han 10 år, og det skjer praktisk talt ikke uhell lenger (kanskje litt fuktig laken en til to ganger i året). Jeg har klokkertro på kiropraktor, men jeg tror også at den behandlingen satte igang en annen prosess: Han fikk snakke med en voksen mann om problemet sitt, en som ikke gjorde noe oppstuss av det, og som tok ham på alvor. Det førte også til at jeg ble mer avslappet på det hele, og kjeftet mindre ( ja, jeg vet at man ikke skal kjefte, men når du må skifte sengetøy fire ganger i uka inkl. vask av dyne, samt fire klesskift hver dag......) Vi kom over i en god sirkel, med masse ros og skryt når han var tørr, samt at vi gjorde avtaler om at han ikke behøvde være flau (og dermed gjemme de stinkende trusene...) men heller bare si fra, så skulle jeg love å ikke være sint. Jeg tok meg sammen, han kom inn i en god sirkel takket være kiropraktoren, og dermed var hele hverdagen lettere å takle.

Jeg har ingen tro på skolemedisinen - vi ble satt på en venteliste i 1996 og har siden ikke hørt noe som helst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...