Gå til innhold

Enslige og fridager i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere er egoistiske. Jula er barnas og familens høytid, de med barn burde få fri.

Hva ?? Man har jo ikke mer rett på fri selv om man har barn.. Man vil jo helst gjøre andre ting enn å jobbe hele julen selv om man ikke har barn da.. Herlighet..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva ?? Man har jo ikke mer rett på fri selv om man har barn.. Man vil jo helst gjøre andre ting enn å jobbe hele julen selv om man ikke har barn da.. Herlighet..

Mumitrollet bare viser at enkelte faktisk tenker på den måten, så da kan vi muligens konkludere med at Aleneboende ikke overdriver i alle fall. ;-)

Skrevet

Synes dere er egoistiske. Jula er barnas og familens høytid, de med barn burde få fri.

Pokker, trodde det skulle bli litt mer leven. Bare tre stykker som gikk på!

Jeg er selvsagt helt enige med de andre i tråden.

Skrevet

Jeg hadde bedt dem om å drite og dra!

Hvorfor skal dere diskrimineres bare fordi de andre har valgt å få barn?

Skrevet

For meg hadde det vært helt naturlig at alle jobbet 1 dag hver - barn eller ikke barn.

I de fleste yrker må man veksle på å ha fri i jula. MAnge må jobbe både juleaften og nyttårsaften. Det er ikke antall barn det kommer an på.

Jeg har forresten 3 barn.

Skrevet

Pokker, trodde det skulle bli litt mer leven. Bare tre stykker som gikk på!

Jeg er selvsagt helt enige med de andre i tråden.

*LOL* Ble litt forbausa når jeg leste svaret ditt først. Tenkte så at dette sikkert bare var mumitrollet som lekte seg litt - og det var det :)

Skrevet

Jeg synes slike ting bør fordeles mest mulig jevnt, enten hver år eller ved at det går på omgang annethvert år (avhenger av arbeidsplassen).

Jeg er vant med en mor som jobbet ikke bare i romjula, men også på julaften frem til kl 12. Det var sikkert et større savn for henne enn for oss at hun ikke hadde fri. Vi koste oss med besteforeldre på besøk, pluss en far som hadde fri.

Selv har jeg kun jobbet én eneste jul etter at jeg begynte å jobbe, og det var det aller første året jeg var i jobb - hadde verken feriedager eller avspasseringstid til gode.

Heldigvis har jeg hatt jobber der jeg har kunnet ta fri hele julen, både alle årene før jeg ble mor og alle årene etterpå.

Og før jeg fikk barn hadde jeg vel så stort behov for fri, for da reiste jeg ofte "hjem" til mor og far i jula, flere hundre mil unna.

Skrevet

*LOL* Ble litt forbausa når jeg leste svaret ditt først. Tenkte så at dette sikkert bare var mumitrollet som lekte seg litt - og det var det :)

Synd det var så få som ville leke sammen med meg...:)

Skrevet

Synd det var så få som ville leke sammen med meg...:)

Hi, hi!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...