Gå til innhold

Legging av baby - både mor og far?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Er det vanlig at både far og mor kan legge babyen?

Her i huset er det bare jeg (mor) som klarer å legge babyen på fire måneder for kvelden.

Nå far skal forsøke så blir det bare grining. Dette er jo litt strevsomt for meg.

Kan deres menn legge babyen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255398-legging-av-baby-b%C3%A5de-mor-og-far/
Del på andre sider

Fortsetter under...

aldrimerhormoner

hei! pappa laller vår datter på seks måneder, bare vi vet at hun er mett og trett og tørr så går det som regel bra, selv om jeg nok gjør det litt oftere enn ham. vi har en nattasang som vi synger begge to, og ganske fast rituale med pysj etc. tror det er lurt å involvere far ganske raskt, ellers blir du sittende med hele jobben.. lykke til:)

For oss var det helt likestilt fra dag 1, vi var begge to med på alt helt fra begnnelsen av og om noen fikk det til "bedre" enn den andre så var det som oftest pappaen... han er mest tålmodig og rolig nemlig:-)

Nå er poden to, og det er hipp som happ hvem som legger (selv om det oftest blir pappa for det blir hans sjanse til å være litt ekstra sammen med sønnen).

Vi venter en nr to over jul, så vi får se hvordan det blir da....

Annonse

Gjest josefine1

Første leveåret til babyene var det pappaen som tok kveldsstellet og la babyene.

Jeg hadde de jo hele dagen, så på ettermiddag og kveld når papsen var kommet hjem fra jobb slapp jeg nesten ikke til :).

Om jeg la de på kvelden var det da ikke skriking av den grunn.

Rutiner startet vi med da de var ca en mnd gamle, da startet vi med kveldsstellet i syv-tiden. De sov da til det var leggetid for oss, så fikk de litt pupp for så å rett i senga igjen.

Med unntak av to ting har vi delt alt fra starten av, mens barnet var lite. Også legging. De to tingene vi ikke har delt på er amming ved mor og bading ved far. OK, jeg bada barnet noen ganger. Men luksustida når far tok bad og legging var viktige oaser for meg i en periode hvor veldig mye dreide seg om meg og den lille. Du får sikkert far med på det - særlig hvis han forstår at på sikt kan det gi deg mer energi til annen aktivitet ;-)

Annonse

Ikke når de var så små...

Men fra de var noen måneder eldre 6-7-8, husker ikke helt, gikk det greit med pappaen.

Jeg jobber jo fast 2 kvelder i uka, og har gjort det siden permisjonen var slutt, så det har både pappaen og ungene pent vært nødt til.

Når begge er hjemme, legger vi bagge to, dvs gjør klar hvert vårt barn.

Jeg ammet mine på sengekanten til de var ganske store, så det begrenset seg litt sjøl mht legging da de var så små som din.

Hva slags rutiner har dere innført, da?

Vi delte på alt vi, poden ble jo ikke ammet så pappan var akkurat like vant med å lage mme som meg. Og hvem som la ungene for kvelden var hipp som happ.

Men jeg tror jeg badet poden en - 1! - gang i løpet av hans første leveår, det var fars oppgave og han elsket det og nektet nesten å slippe meg til. :o)

Med førstemann gikk det dårlig når far skulle legge. Med andremann var vi litt mer obs på dette og han var med på legging tidligere. Da gikk det litt bedre.

Med tredjemann har han fått lov til å legg hver eneste kveld han har vært hjemme. Og det er ikke noe problem i det hele tatt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...