Gå til innhold

Skikkelig irritert på bhg idag!

Anbefalte innlegg

Og nå må jeg bare få ut noe av aggresjonen min:

Det er vått, vått og veldig glatt her, og jeg pakka ned 2 klesskift, gummivotter, regndresser og støvler, i tillegg til det ungene hadde på seg da de kom i barnehagen i dag: dresser med gummi, cherrox, fleecedresser, ullsokker og gummivotter.

Når jeg henta, kom veslemor i et, for meg, helt ukjent antrekk. Jeg tenkte at da måtte ho ha blitt veldig våt i dag, og gått tom for klær. Noe jeg også fikk bekreftet av "Lise", som i en meget krass og irrettesettende tone fortalte meg at "Nå må dere skjønne at dere må ha med klesskift til ungene deres! Skoene har vært klissvåte i hele dag, og vi måtte ut på låning av alt det andre tøyet!" Jeg kjente at NÅ er det nok, for dette har skjedd før, og det _ikke_ med rette. "Har ho skifta klær 3 ganger i dag, da?" spurte jeg. Neida, ho hadde bare skfita 1 gang... "Nei nå må du gi deg, ho har med seg en stor pose med både inner- og yttertøy, og gummistøvler!" sa jeg. "Åh.... Ja, det har jeg ikke sjekka!" var svaret. !?!?!? At det går an! De må da sjekke hva ungene har av skifteklær, før de går ut på låning!? Og attpåtil ta seg den "frihet" å refse oss foreldre, uten en gang å ha sjekka om ungene faktisk hadde klær med seg!

Jeg er så inderlig irritert på denne barnehagen etterhvert, at dette faktisk er dråpen i begeret.

I morgen drasser jeg med meg en svart søppelsekk, full av klær. DEN kan de ikke unngå å SE, i allefall! OG så gjenstår det å se om de faktisk tar seg bryderiet med å titte _oppi_ også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255406-skikkelig-irritert-p%C3%A5-bhg-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

7

• puttelull

6

• Glimtipper

6

• punky brewster

3

Kjenner meg veldig godt igjen i det der fra da jeg hadde barnehagebarn, så jeg skjønner veldig godt din irritasjon! Henger man en pose med klær på knaggen, så ser de den ikke. Alt MÅ på død og liv opp i den bittelille kleskurven.

Man kan jo lure på hvorfor det er så vanskelig å titte oppi en plastpose som henger 30 cm. lenger ned, men det er tydeligvis umulig. Det har jeg erfart mange ganger.

punky brewster

He he det gjør du nok ikke når du får besinnet deg:)

Legg heller klærne i kurven og heng regnklærne på knaggen.

De foreldre med mest orden i hyllene er en drøm for oss som jobber i barnehage.

Tenker alltid gode tanker om de foreldrene som legger klærne delikat brettet og på riktig plass. Vi har egne kurver på badet for inneskifteklær. Det gjør jobben vår så mye enklere. Da kan vi bruke tiden på ungene og ikke løpe rundt å lete i all slags plastposer.

Kjenner meg veldig godt igjen i det der fra da jeg hadde barnehagebarn, så jeg skjønner veldig godt din irritasjon! Henger man en pose med klær på knaggen, så ser de den ikke. Alt MÅ på død og liv opp i den bittelille kleskurven.

Man kan jo lure på hvorfor det er så vanskelig å titte oppi en plastpose som henger 30 cm. lenger ned, men det er tydeligvis umulig. Det har jeg erfart mange ganger.

Hehe, det der handler nok mer om enkelte ansatte enn om barnehager generelt. Det vil vel altid være enkelte som er uoppmersomme og sure, i alle bransjer.

Høres ikke ut som at det er hyggelig stemning hos dere!

He he det gjør du nok ikke når du får besinnet deg:)

Legg heller klærne i kurven og heng regnklærne på knaggen.

De foreldre med mest orden i hyllene er en drøm for oss som jobber i barnehage.

Tenker alltid gode tanker om de foreldrene som legger klærne delikat brettet og på riktig plass. Vi har egne kurver på badet for inneskifteklær. Det gjør jobben vår så mye enklere. Da kan vi bruke tiden på ungene og ikke løpe rundt å lete i all slags plastposer.

Ekstraklærne jeg hadde med i en pose _til_ barnehagen, ble lagt _i kassa_, uten pose da jeg leverte ungene i dag.

Annonse

Litt av det samme her, men ikke så ille.. Gubben er flink til å tra med skittentøy hjem (inneklær) uten å ta med rent og legge i hylla.. Så det må jeg passe på, og det er ikke alltid like lett å huske å spørre om når han henter. men i så fall så la jeg nytt skift i en pose med nyvaska dress i går og sa at han må legge det i barnehagen, og gubben (sløv som han er) henger bare posen på knaggen. Og da jeg kom og henta poden i går gikk han med våt strømpebukse og tynn genser, ikke body - fordi han hadde sølt vann over hele seg. Nytt skift hang i garderoben. Skjønner godt at ansatte ikke kan lete hver gang heller, men noen ganger kan de ta en titt.

Du hadde jo til og med lagt ut klærne, så hadde nok tent jeg og ja, i hvert fall når DU får kjeft, skulle vært du som kjefta.

En annen ting ang. barnehagen.. Poden min søler på seg hver dag - er det da nødvendig å gi full kopp med vann når han ikke klarer å drikke av den uten å bli søkkvåt??? Aldri søl hjemme med avent-koppene..

Jeg spurte om de tok regnbuksa over boblebuksa (tynn) når det var vått, jada fikk jeg til svar. Men da de var ute mandag så hadde de ikke gjort det og da hølja det hele dagen. Poden var klissvåt og dressen helt svart av gjørme og dritt! Blir så irritert! har kjøpt regnbukse og jakke som fint går over der. Han påpekt flere ganger at det er viktig at han ikke blir kald eller våt - ordre fra sykehuset pga. slimhoste og infeksjon i luftveiene som ikke slipper taket.

Gjest trultemor26

Litt av det samme her, men ikke så ille.. Gubben er flink til å tra med skittentøy hjem (inneklær) uten å ta med rent og legge i hylla.. Så det må jeg passe på, og det er ikke alltid like lett å huske å spørre om når han henter. men i så fall så la jeg nytt skift i en pose med nyvaska dress i går og sa at han må legge det i barnehagen, og gubben (sløv som han er) henger bare posen på knaggen. Og da jeg kom og henta poden i går gikk han med våt strømpebukse og tynn genser, ikke body - fordi han hadde sølt vann over hele seg. Nytt skift hang i garderoben. Skjønner godt at ansatte ikke kan lete hver gang heller, men noen ganger kan de ta en titt.

Du hadde jo til og med lagt ut klærne, så hadde nok tent jeg og ja, i hvert fall når DU får kjeft, skulle vært du som kjefta.

En annen ting ang. barnehagen.. Poden min søler på seg hver dag - er det da nødvendig å gi full kopp med vann når han ikke klarer å drikke av den uten å bli søkkvåt??? Aldri søl hjemme med avent-koppene..

Jeg spurte om de tok regnbuksa over boblebuksa (tynn) når det var vått, jada fikk jeg til svar. Men da de var ute mandag så hadde de ikke gjort det og da hølja det hele dagen. Poden var klissvåt og dressen helt svart av gjørme og dritt! Blir så irritert! har kjøpt regnbukse og jakke som fint går over der. Han påpekt flere ganger at det er viktig at han ikke blir kald eller våt - ordre fra sykehuset pga. slimhoste og infeksjon i luftveiene som ikke slipper taket.

Snuppa mi klarer heller ikke å drikke av kopp, så det har blitt en del søling og skifting. De tantene som kjenner henne gir henne avent-kopp, men er det ei tante som ikke kjenner henne som er der ved frokosten (av og til at folk fra andre avdelinger hjelper til pga bemanning) så får hun kopp og det ender med nesten helt skift.

Men nå har de begynt å øve på å drikke fra kopp i barnehagen, så nå får hun det, men da er dem jo ekstra påpasselig da og hjelper henne og bruker svære smekker. Så i det siste så har hun ikke blitt skiftet på pga vannkopp-søl.

Kanksje det er det dem gjør hos dere også? Øver på å drikke av kopp?

Hehe, det der handler nok mer om enkelte ansatte enn om barnehager generelt. Det vil vel altid være enkelte som er uoppmersomme og sure, i alle bransjer.

Høres ikke ut som at det er hyggelig stemning hos dere!

Vi er ferdig med barnehagetiden, men generelt syns jeg barnehagen gjorde en god jobb.

Gjest keemelian

Skjønner frustrasjonen din, og det er ikke hyggelig å bli snakket til i den tonen som de snakket til deg med.

Jeg er selv pedagogisk leder i en barnehage og vet at dagene der er hektiske og at det går litt fort i svingene til tider. Så skjønner at hun kan ha oversett posen din med klær, men hun burde ikke irettesatt deg slik hun gjorde!

punky brewster

Snuppa mi klarer heller ikke å drikke av kopp, så det har blitt en del søling og skifting. De tantene som kjenner henne gir henne avent-kopp, men er det ei tante som ikke kjenner henne som er der ved frokosten (av og til at folk fra andre avdelinger hjelper til pga bemanning) så får hun kopp og det ender med nesten helt skift.

Men nå har de begynt å øve på å drikke fra kopp i barnehagen, så nå får hun det, men da er dem jo ekstra påpasselig da og hjelper henne og bruker svære smekker. Så i det siste så har hun ikke blitt skiftet på pga vannkopp-søl.

"De tantene som kjenner henne." Hvilket århundre lever du i?

Annonse

Jeg jobber i barnehage, men jeg er ikke tante til noen, trultemor ;)

Gjest trultemor26

"De tantene som kjenner henne." Hvilket århundre lever du i?

Jeg er vokst opp med at det heter barnehagetanter. Og det å skrive "tante" istedenfor "barnehagepersonale" gjør det mye lettere og raskere når man vil skrive et svar i en fei, og hovedsaken er vel at folk skal forstå hva som blir skrevet, ikke at det på død og liv skal være mest mulig politisk korrekt. Jeg skriver som jeg prater stort sett, ikke som en doktorgradsavhandling.

Jeg er vokst opp med at det heter barnehagetanter. Og det å skrive "tante" istedenfor "barnehagepersonale" gjør det mye lettere og raskere når man vil skrive et svar i en fei, og hovedsaken er vel at folk skal forstå hva som blir skrevet, ikke at det på død og liv skal være mest mulig politisk korrekt. Jeg skriver som jeg prater stort sett, ikke som en doktorgradsavhandling.

Som en venninne av meg sa for 20 år siden: "Jeg har treårig høyere utdanning og jobb med lederansvar, det har gitt meg yrkestittelen tante!"

"Tante" var det ok å kalle barnehageansatte da Anne Cath Vestly skrev om Ole Aleksander. (60-tallet)

Hvor gammel er sønnen din?

Hos oss drikker alle fra glass. Det er småbarnsavd. De minste er 1,5 år :)

Hvordan skal hun lære hvis hun ikke får øvd seg? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...