Gå til innhold

Skikkelig irritert på bhg idag!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

7

• puttelull

6

• Glimtipper

6

• punky brewster

3

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1164391099' post='3405292]

Hvor gammel er sønnen din?

Hos oss drikker alle fra glass. Det er småbarnsavd. De minste er 1,5 år :)

han er snart 16 mnd. Han har nettopp begynt å holde koppen selv, så synes ærlig talt oikke det er noe å mase med. Hadde han vært over 2 hadde jeg skjønt det.. men ser ikke poenget med klissvåt gutt hver dag. Da får de i hvert fall passe på bedre.

*litt mutt* :)

Skjønner frustrasjonen din, og det er ikke hyggelig å bli snakket til i den tonen som de snakket til deg med.

Jeg er selv pedagogisk leder i en barnehage og vet at dagene der er hektiske og at det går litt fort i svingene til tider. Så skjønner at hun kan ha oversett posen din med klær, men hun burde ikke irettesatt deg slik hun gjorde!

Jeg la klærne i kassa, hengte dressene på knaggene, og satte ekstraskoene under benken. Hadde de kastet et "lite" øye på plassene deres, hadde de sett klærne, uten å løfte en finger!

Jeg jobber selv i 1. og 2. klasse, og vi har jo noe av de samme "problemene" der, så jeg skjønner IKKE at ho ikke sjekka ut utstyret før ho går på låning hos andre unger, nei.

Annonse

han er snart 16 mnd. Han har nettopp begynt å holde koppen selv, så synes ærlig talt oikke det er noe å mase med. Hadde han vært over 2 hadde jeg skjønt det.. men ser ikke poenget med klissvåt gutt hver dag. Da får de i hvert fall passe på bedre.

*litt mutt* :)

Over 2? Rimelig seint det, da.

Vi startet med shotglass til de minste, etter et par mnd så drikker de av litt større glass. Ingen problem :)

Gjest trultemor26

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1164398306' post='3405466]

Absolutt ikke!

Det er veldig negativt ladet.

Ser for meg ei gammel, streng dame som ikke har peiling på barnehage.

Det gjør ikke jeg. Synes tante er koselig jeg.

Gjest trultemor26

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1164398375' post='3405471]

Over 2? Rimelig seint det, da.

Vi startet med shotglass til de minste, etter et par mnd så drikker de av litt større glass. Ingen problem :)

Shotglass? LOL

Når dem kommer på sin første fest får dem flashback til den gangen dem gikk i barnehagen! hehe

Trøst deg med at det er hun som har dumma skikkelig ut. Vær heller kry.

Hm... Hva skal jeg være kry av!? I dag hadde snuppa bare en tynn fleecegenser underregnjakka, selv om den nystrikka ullgenseren lå i hylla.. Det var riktignok 3 +, men regn og vind i tillegg var dette litt lite, synes jeg. Genseren var i microfleece, og under der hadde ho ei bomulls T-skjorte med korte armer....

Gjest trultemor26

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1164464316' post='3406405]

Det blir noe annet når en jobber i yrket selv :)

Jeg har selv 3 årig høyere utdanning og har ofte "yrkestittelen" "bloddama". Jeg tilter ikke av den grunn liksom.

Annonse

Angela1365380318

Nå synest jeg du er skikkelig teit. Det er tyligvis mange her som har ungene sine i dårlige barnehager og klager her inne, så nå har det blitt en trend å misslike barnehagen og barnehage personalet på forumet.

Det finnes dårlige barnehager ja, men de fleste er vel ok og noen er tilogmed kjempe gode!

Som mor vet du selv hvor helktisk det kan være med en eller to små, i en barnehage kan en voksen ha fire!

Man må konstant følge med, at barna ikke skader seg, løse konflikter, prøve å forhindre slag og bit man ser i luften før det rammer en stakkers.Trøste, lesefor, synge med og leke med mens man er obs på de andre rundt. Ungene skal ha mat, noe som ofte betyr en del griseri som må ryddes opp også blir det en del bleieskift eller hjelp til å gå på toalettet og uhell.

I tilegg til dette har man pedagogiske krav å ta hensyn til, man skal underholde og stimulere barna, se barna og barnet som den personen de er og gi akkurat det barnet følesen av å få oppmerksomhet og å bli sett. Og det viktigeste av alt: BARNET SKAL TRIVES.

Hadde du klart alt dette bedre selv?

Noen ganger går det fort unna, mye action og da overser man støvlene man tråkker på eller dressen som henger rett fremfor seg. Barnet ditt hadde jo klær på seg til å delta i aktiviteten ute og hadde hun synest det var for lite klær eller feile klær så hadde hun nok sagt tydelig ifra, barnehage unger er flink til slikt..

Synest heller du skal være taknemmelig for at noen gidder ta ansvaret med å passe ditt barn og er du ikke fornøyd er det bare å la ungen slutte i barnehagen å lage sin egen.

Nå synest jeg du er skikkelig teit. Det er tyligvis mange her som har ungene sine i dårlige barnehager og klager her inne, så nå har det blitt en trend å misslike barnehagen og barnehage personalet på forumet.

Det finnes dårlige barnehager ja, men de fleste er vel ok og noen er tilogmed kjempe gode!

Som mor vet du selv hvor helktisk det kan være med en eller to små, i en barnehage kan en voksen ha fire!

Man må konstant følge med, at barna ikke skader seg, løse konflikter, prøve å forhindre slag og bit man ser i luften før det rammer en stakkers.Trøste, lesefor, synge med og leke med mens man er obs på de andre rundt. Ungene skal ha mat, noe som ofte betyr en del griseri som må ryddes opp også blir det en del bleieskift eller hjelp til å gå på toalettet og uhell.

I tilegg til dette har man pedagogiske krav å ta hensyn til, man skal underholde og stimulere barna, se barna og barnet som den personen de er og gi akkurat det barnet følesen av å få oppmerksomhet og å bli sett. Og det viktigeste av alt: BARNET SKAL TRIVES.

Noen ganger går det fort unna, mye action og da overser man støvlene man tråkker på eller dressen som henger rett fremfor seg. Barnet ditt hadde jo klær på seg til å delta i aktiviteten ute og hadde hun synest det var for lite klær eller feile klær så hadde hun nok sagt tydelig ifra, barnehage unger er flink til slikt..

Synest heller du skal være taknemmelig for at noen gidder ta ansvaret med å passe ditt barn og er du ikke fornøyd er det bare å la ungen slutte i barnehagen å lage sin egen.

Takk, kjære Angela!;-) Du gav meg helgas beste latterkule! Har ikke ledd så godt på _veldig_ lenge, faktisk.

Det er faktisk seks barn mellom 3 og 5 år på hver voksen.

sunnie1365380407

Det er faktisk seks barn mellom 3 og 5 år på hver voksen.

Men med så mange møter og andre ting som opptar i en barnehage så er det spesielt i ute-tiden ikke så mange voksne ute. Da er det mange flere barn pr voksen, enn det er når man er inne... Barnehagene legger som regel opp møtene i utetiden...

Men med så mange møter og andre ting som opptar i en barnehage så er det spesielt i ute-tiden ikke så mange voksne ute. Da er det mange flere barn pr voksen, enn det er når man er inne... Barnehagene legger som regel opp møtene i utetiden...

Ja, det har du helt rett i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...