Gå til innhold

Trenger man julenisse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det hos oss også, og da jeg vokste opp.

Det var alltid en pakke som det sto "fra julenissen" på, og som regel var det med pappas skrift... snodige greier...

Her kommer nissen med en gave til både store og små -og kaninen, og pakkene er selvfølgelig fra julenissen :o)

Det er et hån mot den virkelig julenissen at feite folk drar på seg fake skjegg og topplue i rødt hver jævla jul.

Det er ingen som kler seg ut som Jesus og henger rundt på diverse kors i jula. Hvorfor ikke? Fordi det er blasfemi.

Samme greia med nissen.

Henger det ikke diverse Jesuser på kors rundtomkring på sørlige kontinenter rundt påsketider da ?

Bedre med en feit med løsskjegg enn et renglebein som knapt er synlig under sekken.

Dere trenger det ikke. Helt frivillig.

Det er jo litt gøy, men man kan ha det like bra uten. Når vi har hatt nisse har jeg alltid vært usikker på hvordan jeg skal gjøre det, jeg vil ikke at nissen skal dele ut gaver som er fra den og den onkelen/tanten; sånn at barna ikke får vite hvem de får hva av. Viktig at nissen har med gaver som er fra Nissen selv. På denne måten må dere kjøpe ekstra gaver, og det er litt dumt. Men det kan være noe billig, da.

Julenissen kommer ikke til oss fordi det trenger han ikke, siden vi alle får så mye gaver uansett. Det er jo mye bedre at julenissen får mere tid til å dra rundt med gaver til alle de som ikke får fra andre, ikke sant? ;-)

Det var en god forklaring....!

Annonse

Dere trenger det ikke. Helt frivillig.

Det er jo litt gøy, men man kan ha det like bra uten. Når vi har hatt nisse har jeg alltid vært usikker på hvordan jeg skal gjøre det, jeg vil ikke at nissen skal dele ut gaver som er fra den og den onkelen/tanten; sånn at barna ikke får vite hvem de får hva av. Viktig at nissen har med gaver som er fra Nissen selv. På denne måten må dere kjøpe ekstra gaver, og det er litt dumt. Men det kan være noe billig, da.

nissen vår pleier å gi barna gave fra en i familien (besteforeldre/onkel/tante) og da sier selvsagt nissen hvem gaven er fra..

vi kjøper ikke ekstra gaver for å ha noe "fra nissen".

barna har ikke reagert på det, og vi synes det er en koselig tradisjon å ha nisse (barna gleder seg veldig!)

Det er et hån mot den virkelig julenissen at feite folk drar på seg fake skjegg og topplue i rødt hver jævla jul.

Det er ingen som kler seg ut som Jesus og henger rundt på diverse kors i jula. Hvorfor ikke? Fordi det er blasfemi.

Samme greia med nissen.

Phø! Hørt sånn tull!

Her holdes tradisjoner i hevd, jeg spikrer gubben opp på korset hver påske!

Nisse og korsfestelse er jo nesten en og samme sak så det så

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...