Gå til innhold

Kne- Fot - Legg

mortons

Anbefalte innlegg

God dag. da jeg var 45 å(2001) pådro jeg meg en meniskskade, menisk var delt på langs og den løse delen var i tillegg slått inn i leddet, slik at den lå inn mot korsbåndene. I tillegg ble det påvist en liten skade på indre femurcondylen, meniskskade ble oppfattet og være fersk, mens forandringene i brusken var eldr, bedømt ut fra utseende av bruskskaden.Hadde kjent ca 2 måneder før skade at kneet ikke var som det skulle, virket som det gikk ut av ledd,ikke vondt, men det kjentes som jeg måtte lirke det på plass. Når jeg skulle begynne optrening kjente jeg smerter i venstre forfot, ble endelig operert for dette 2005, ble funnet nevrinom, da det ble klippet bort en del og sendt til historisk, ble ikke bedre av dette, smerter nå også, kjennes ut som og gå på spiker, også hvilesmerter, det presser på, med smerter helt ut til tærne, fikk etter denne operasjon smerter på baksiden av legg som også er meget ubehagelig. Har hatt 4 operasjoner i kne etter 2001, ved siste operasjon ble det satt inn halvprotese, mai 2006.

Da jeg ble operert for 3 gang i kne, nektet 2 av overlegene og sette inn protese, de mente jeg ble verre, det rette var mosaikkplastikk mente dem. Har dessverre ikke blitt bedre.Han som satte inn protese sa ved siste kontroll, enkelte ganger finner man ikke ut, hvorfor det er smerter, det er dette jeg mener er feil. man kan da ikke gå med slike smerter/funksjonsbegrensninger uten og finne årsak.

Skader- Slitasje. Ble kastet av en pallejekk, den fikk bråstopp, jeg ble kastet av og landet på føttene, kneet smalt, forferdelige smerter med innslått bøttehankruptur,som var fersk.Er det mulig for en 45 år gammel mann og få slike skader av og snu seg på sofaeen ?? Ble også funnet en skade etter tidligere operasjon ved proteseinnsetting, en arrklump på nervus innfrapetallaris.

Har vært til nevrolog, som ikke visste om smerter var nevrologisk eller ortopedisk. han slo fast at smertene ikke kommer fra rygg.

Da jeg har meget med plager, håper jeg du kan gi meg noen råd

Håper på snarlig svar.

Hilsen menisken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Du er sikkert inneforstått med at dette er ikke lett å gi deg noe brukbart svar på.

Men noen tanker rundt smertene dine. Bare det at det utført 5 kneoperasjoner på disse få årene kan være en medvirkende årsak til kroniske smerter. Det kan ha ført til en mer eller mindre kronisk inflamasjon i leddhinnen (synovia). I tillegg er det bruskskader og sansynligvis ikke helt optimale leddbånd.

Men hva gjøre?? Hvis du orker sykle eller svømme hadde jeg prøvd det ganske så regelmessig sammen med allsidig styrketrening. Alt du kan gjøre uten å vektbelaste kneet er bra. Du har kanskje prøvd kurer med antiflogistica, dvs. betennelsesdempende medisiner, men det kan også være en tanke å gjenta dette. Ny skopier av kneet bør det være SVÆRT gode grunner for å gjenta med den belastningen dette egentlig er.

Ja, dette er nok det beste jeg kan by by på, lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...