Gå til innhold

Pedofil i nabolaget :-(

Anbefalte innlegg

Hvordan skal de klare å bli bedre mennesker hvis de holdes unna "den lovlydige delen av samfunnet"?

Det rokker ved hele prinsippet om å gi folk en ny sjanse.

Og hvor skal man sette grensen? Går den ved barn? Grov vold? Drap?

F.eks. ved den femte voldtekten synes jeg det er helt greit av samfunnet å sette strekt. "Vi stoler ikke på deg lengre. Så nå slipper du ikke ut mer. Aldri"

Jeg synes det er tull at samfunnet skal gi større beskyttelse til kriminelle som ikke kan / vil forbedre seg enn til uskyldige mennesker, endog barn som blir ofre for disse.

Det må være grenser for hvor mange sjanser folk som ødelegger andres liv skal få. Hvilke sjanser gav de sine offer?

mvh

Fortsetter under...

F.eks. ved den femte voldtekten synes jeg det er helt greit av samfunnet å sette strekt. "Vi stoler ikke på deg lengre. Så nå slipper du ikke ut mer. Aldri"

Jeg synes det er tull at samfunnet skal gi større beskyttelse til kriminelle som ikke kan / vil forbedre seg enn til uskyldige mennesker, endog barn som blir ofre for disse.

Det må være grenser for hvor mange sjanser folk som ødelegger andres liv skal få. Hvilke sjanser gav de sine offer?

mvh

Men nå som forvaring ser ut til å bli tatt mer og mer i bruk som straff, er jeg ganske sikker på at pedofile og voldtekstmenn som voldtar igjen og igjen, vil få forvaringsdommer.

Så det skjer.

Hvis ikke er det noe seriøst galt et sted. Når de kan bruke forvaring på Nokas-ranerne på grunn av deres manglende evne til forbedring, vil jeg også tro forvaring i framtiden vil bli brukt mot pedofile.

Disse utgjør tross alt en langt større trussel mot folks ve og vel enn noen simple ranere.

Men nå som forvaring ser ut til å bli tatt mer og mer i bruk som straff, er jeg ganske sikker på at pedofile og voldtekstmenn som voldtar igjen og igjen, vil få forvaringsdommer.

Så det skjer.

Hvis ikke er det noe seriøst galt et sted. Når de kan bruke forvaring på Nokas-ranerne på grunn av deres manglende evne til forbedring, vil jeg også tro forvaring i framtiden vil bli brukt mot pedofile.

Disse utgjør tross alt en langt større trussel mot folks ve og vel enn noen simple ranere.

Problemet er etter mitt syn at det forsatt ikke er mulig å fjerne personer fra samfunnet for godt. (Les _ikke_ dødsstraff.)

Og det er vel ikke domstolen, men fagfolk som avgjør når personer med sikringsdom er "rehabiliterte". Disse fagfolkene ha ofte et langt tettere bånd til forbryterne enn deres offer. En stor svakhet ved systemet.

Noen ender i psykiatrien der det blir psykiatere og ikke domstolene som avgjør samfunnets behov for beskyttelse. Nylig medførte dette et drap i Bergen.

Jeg mener vi trenger livsvarige reaksjoner som virkelig er livsvarige. Visse mennesker har etter mitt tråkket så til de grader over så mange ganger at de aldri bør kunne bevege seg fritt igjen.

Samfunnet bør sikre seg retten til å beskytte seg mot disse. Jeg er ikke villig til å la mine barn være prøvekaniner i forhold til hvor vidt en vanepedofil har forbedret seg.

Jeg er i utgangspunktet enig om prinsippet med ferdigsonet er ferdigsonet og å gi mennesker en ny sjanse. Men jeg synes at denne verdien i for stor grad får skyve hovedformålet med vårt strafferettssystem til side: Samfunnets behov for beskyttelse mot krimminelle personer.

mvh

Gjest Ulvinnen

Pass på at du formaner barna dine om at de ikke må bli med "snille" fremmede heller!

Det var en pedofil i vårt område også da junior gikk i barnehagen. Den pedofile hadde ved flere anledninger prøvd å løfte barn over gjerdet :-(

Jeg sa til min sønn flere ganger at han ikke måtte bli med fremmede fordi de kunne være farlige. En gang kom det så troskyldig fra ham: "Nei, mamma, jeg skal ikke bli med slemme fremmede. Men snille fremmede kan jeg bli med."

Da fikk jeg meg en alvorlig tankevekker, og skjønte at jeg måtte formulere meg på en annen måte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...